Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettjournalistik
Läst 846 ggr
vanessa
0

Tryckfrihet blir tryckofrihet?

Lagar ändras i smyg utan att vi vet om det. Så i dag går Sveriges tidningar och nyhetssajter ut i en kampanj som de har för att visa vikten tryck- och yttrandefrihet. Det är ju en sak som är bra med en demokrati, tryckfrihet.

Tidningsutgivarna har insett att flera lagändringar gjorts som påverkar tryck- och yttrandefriheten. Läs gärna här och i andra tidningar om det hela. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

emsems
0

Har läst om det där. Fruktansvärt. Ibland kan jag bli irriterad över sverige på detta sätt: Sverige ska aldrig stöta sig mot någon, vi ska alltid vara neutrala och alltid stå längst fram vad gäller miljö. Bensinfrågan gör mig spritt språngande galen, och nu tryckfriheten? Sverige smider åt järnet så hårt att snart lever vi alla under så strikta förhållanden att det närmast kan liknas vid ett herravälde. Jag ska bespara er mina tankar som säkert kan fylla en bok av agressioner, men nääääär ska svenska folket säga emot? När? När vi inser att "ojdå, vi är fast" och det är för sent? Jisses.

SusanneStromstedt
0

Vi har skrivit på! Bortemot en miljon svenskar har skrivit under detta utan att regeringen försöker låtsas om det. De bara ignorerar vad vi vill. Jag önskar att jag var amazon så skulle jag slå ner dom med mina bara händer!

Någon hörde en intervju med vår statsminister. I intervjun sade han att det svenska folket INTE är missnöjt med bensinpriset!
Reportern frågade hur han motiverar detta uttalande.

- Jo, sa han, det finns ju inga samlade organisationer mot bensinpriset.**
Nu får det vara nog!**
Dags att protestera. Skicka vidare till vänner och bekanta.
Bensinskatteuppror !!!
8 av 10 resor görs med bil.
Av ett literpris på bensin på 11.05 är 7.15 kr skatt.
När bensinskatten infördes 1924 var skatten på 4 öre.
Skatten höjdes vid årsskiftet med 21 öre.
Bilisterna betalar in 8 miljoner kronor i bilskatter varje timme, totalt 74 miljarder om året.
När man tankar går 70 kr på varje hundralapp i skatt.
En genomsnittsbilist kör 1500 mil / år och betalar över 9 .000 kr bara i bensinskatt. Det motsvarar pålägg på 200 procent.
Listan fylls på riktigt fort!**
Klicka på länken nedan och fyll på med ditt namn**

http://www.bensinskatteuppror.se

vanessa
0

Skrev under. För det är ju den eviga skatten som gör att priset blir så högt. /Vanessa

bjarvamor
0

Har just läst detta och de är ju för……..! Man verkar inte tänka längre än näsan räcker i regeringskretsar. Det verkar finnas mycket okompetent folk där nu för tiden! Ingenting verkar ju vara genomtänkt, utan man bara rusar iväg och klubbar igenom den ena idiotin efter den andra!Skrikandes

emsems
0

Ja, dom tänker då verkligen inte på oss norrlänningar som knappt har lokaltrafik heller… Tex om jag ska på stallet så GÅR det inte åka buss eller något annat heller för den delen. Det är bil som gäller. Vad ska jag göra då? ställa hästen på torget så den får äta upp de stackarns små träd som finns där, eller ska jag cykla 5 mil varje dag för att komma ut? Även i snöstorm? Blir så arg!

vanessa
0

Låt oss nu tänka på tryckfrihet. Hur viktig är den i era ögon, eller ska vi inte få veta allt som händer? /Vanessa

mondeo
0

Tryckfriheten är A och O i en demokrati.
Den måste vi värna om och slåss för.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

vanessa
0

Håller med dig till 100% och mer om det gick. /Vanessa