Författarträffar
Var inne på Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan här i Stockholm häromdagen. Då såg jag att de hade bra saker hela tiden, nämligen författarträffar.
Vet ni om det finns sådana där ni bor, dit man kan komma och lyssna på vad de säger och kanske kan ställa frågor? Allt är gratis och gratis är gott tycker jag :-).
Ska nog gå på en träff som faktiskt inte är av en speciell författare här i början av juni. Den kallas "Med andra ord" som handlar om språk, Hur man främjar och utvecklar språket, Hur man gör så att barn får ut det bästa av modersmålet och så vidare. Tror att det kan vara väldigt intressant. Går jag dit så meddelar jag resultatet här sedan. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hm…i Gbg har poeterna träffar ibland, men jag tycker det känns långt med 15 mil för ett par timmars möte..

Fniss, men om du har vägarna förbi när det ändå är så skulle du väl titta in. /Vanessa

Så klart, med de gånger jag åker neråt är när jag ska hälsa på barnbarnen =))
Bor 40 mil ifrån Stockholm annars hade jag nog följt med dig Vanessa på den författarträffen, låter väldigt intressant.
Ska bli kul att höra hur den var.
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Vilket ni inte kommer att få höra om. Bonus sonen har mage att gå ut gymnasiet den dagen, det klockslaget. Insåg det för någon timme sedan. Blev påmind om när "studenten" var, och hade de inte gjort det så hade jag gått på träffen på torsdagen och anlänt ett dygn försent till skolavslutningen. Det hade varit pinsamt och väldigt ensamt :-).
Men det verkar vara många intressanta träffar där. Så en dag passar det nog i mitt schema. /Vanessa
Nej vad synd! Men det kommer säkert fler. Vet att Bookhouse Publisching (stavning?) ofta har författarträffar