Bokens Dag
Vi hade Bokens Dag för någon vecka sedan, då vi b.la. skulle skriva slutet på en novell… Vi fick tillbaka dem i fredags och jag skulle vilja veta vad ni tycker :P
Novellen handlade om en kille som precis hade flyttat hemifrån och i det huset som han flyttade till, där är det någon som spelar piano hela tiden och hela tiden samma låt också. Och av någon andledning som jag inte kommer ihåg, går han upp på vinden och hittar den där gulnade anteckningsboken. Och så sitter han och tittar i den och det är någon gammal dagbok som har med den här pianospelaren att göra. Eller nåt sånt, minns inte så mycket av den. Iaf, när han sitter med den här anteckningsboken, så knackar det på dörren…
"I det sjätte och sista stycket breder lugnet och tystnaden ut sig efter knackningarna som ekat genom husets väggar. Du går för att öppna dörren men möter då inget annat än tomhet i det mörka trapphuset. Den gulnade anteckningsboken som ligger kvar där inne, slår igen av vinden från ett öppet fönster. Eller av något som vi inte riktigt kan förklara. Du stänger dörren och går tillbaka. Du tar den numera igenslagna anteckningsboken som snart ska upp på vinden igen. För det är inte meningen att du ska veta. Ytterligare en vind kommer, från det fönster som visar sig vara stängt och inte öppet. Plötsligt börjar pianospelandet igen. För det tar inte slut. Aldrig någonsin kommer det ta slut."
Fick VG+ ^_^''
(Visste inte riktigt vart jag skulle placera den, men eftersom det är slutet på en novell så fick det bli novell/roman :P)
Den skapar en väldigt speciell stämning och man vet egentligen inte vad som är och inte är. Jag gillar den.
Vet inte om du vill ha någon svenska recension men jag tycker kanske att Du börjar för många meningar med Du. Varför måste det vara du och inte han?
"stängt och inte öppet" ? Är det inte samma sak?
För en gammal stöt som jag, är VG+ mycket bra eller?
Av mig får du AB+.
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

#1 Därför att i novellen så stod det bara "du", aldrig "hon", "han" och då blev det så att jag bara fortsatte i samma spår som författaren liksom :P
'"stängt och inte öppet" ? Är det inte samma sak?" Jo, det är det ju… tänkte inte på det. ^:^'
VG betyder väl godkänt och + är väl där för att det gränsar till MVG-nivå… tror jag i alla fall. (MVG = Mycket väl godkänt)
Vad är AB? :P ^^'

Tycker den är lite suggestiv och speciell, men jag håller med mondeo om det här med du! När du skriver ordet du i det här samanhanget så blir min känsla att det rör sig om en diktform och inte en novell? Antar att det är din egen person som du kallar för du? Du kan ju även skriva i jag-form i stället!
Vill ge dig ett tips! Om man använder aktiva verb före passiva så blir berättelsen starkare och man väcker nyfikenheten hos läsarna! Alltså låt någon se något, i stället för att något blir sett!
Jag sätter inga betyg, haha! Vill bara uppmuntra till skrivandet! 
På stenåldern när mina betyg sattes då var det följande:
Sämst var: C
Sedan:
BC
B
BA
ab
AB
a
A (Absolut bäst)
Sedan kunde det läggas till: - och +
Om jag minns allt rätt.
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Ha ha ha, då är jag lite mitt emellan då. Vi hade från ett till fem i betyg, där betyg fem var bäst.
Psykbollen! Jag gillade det du skrev. Du byggde upp en läskig stämning! Jag gillar skräckfilmer och psykologiska thrillers och detta hör definitivt dit./ Kram

Gillade verkligen din text, du var värd ditt MVG+, alla gånger. Fortsätt på den vägen tycker jag. För orden gillar dig. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#0, intressant uppgift! Kanske kan vi hitta på en sådan utmaning här på skrivlust!

#6 Tack ^____^'' :'D