Månadens text?
Jag har funderat lite…
Det är ju många djursidor här på iFokus som har "Månadens (djurarten)", där man en gång i månaden sänder in bilder på sina djur och sedan röstar medlemmarna fram en vinnare. Vinnaren får äran att visa sin bild på sajtens första sida bland artiklarna(tillsammans med lite information om djuret).
Nu har jag tänkt att, eftersom att skrivlust just handlar om att skriva och det är en rolig tävling, man skulle kunna ha "Månadens text" eller något liknande istället? Jag gillar verkligen de här tävlingarna och så vore det lite kul med variationen att ha en dikt, berättelse, artikel, eller liknande skapad av en medlem, på första sidan. :)
Vad tycker ni? Vore det något intressant?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Tycker jag verkar som en kul idé!

Absolut något att tänka på. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Ja det låter som en god idé! Vi kanske kan ta och köra igång en sådan tävling under nästa månad? (From 1/6-31/6)
#3 Det vore jättebra =)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#3. Mig veterligen har juni bara 30 dagar ;)
Envishet och drömmar
Jag bidrar med månadens text direkt!
30 dagar har november, april, juni och september.
28 februari allen alla de övriga 31en.
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"
de kunde ju varit typ månadens citat eller nått sånt :P?
#5, sorry tänkte mig inte för.
Jag har lärt mig detta:
Håll knogarna uppåt på händerna och håll ihop händerna (tumme mot tumme)
Från vänster Januari (knoge) februari är ett hål mellan knogarna, mars knoge, april hål, maj knoge, juni hål, juli knoge (sedan börjar nästa hand) augusti knoge, september hål, osv.
Alla knoge-månader har 31 dagar, hålen har färre, dvs 30 (förutom februari som varierar)
Ett bra sätt att komma ihåg! =)

Haha ja, emma, det tipset är bra ;).
//Wizy

#8 Den som kom på knoggrejen (jag har alltid kört den jag med, men nu har jag faktiskt lärt mig utantill) måste ju ha varit fantastiskt smart! Just det där med att det stämmer med hoppet mellan händerna är ju genialt!
#10, visst? Det är så jag minns =)