OT - Din nick
Är av naturen en nyfiken person. Så nu tänkte jag fråga er om era nick, vad det står för och om det betyder något speciellt för dig.
Vanessa är mitt riktiga mellannamn. Har alltid använt den i cyberrymden, medan i vanliga världen går jag med mitt förnamn. Fast ibland så skuggar cyberrymden den vanliga världen och jag får ofta höra Vanessa sägas till mig. När jag har namnlappar på utställningar med katter skriver jag båda mina namn på den. Så att ingen missar mig :-).
Sedan är det namnet en påminnelse om USA och hälften av mina rötter som är där ifrån. Namnet kommer av att min morfar hette Van. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
jag har det så spännande att emma är mitt namn och l är första bokstaven i efternamnet.. spännande va? på andra ställen brukar jag heta emsems, ems, ezayems eller emmasaklart

Mitt namn kommer från att jag en gång för länge sedan köpte ett marsvin från en uppfödare som hade Vanellus som uppfödarnamn. Frågade henne vad det betydde och hon berättade att Vanellus Vanellus är det latinska namnet på tofsvipa. Slog upp i fågelboken och råkade hamna i fel kapitel, på Skräntärna (Sterna Caspia). Eftersom jag har lite skränig röst tyckte jag att det var ett roligt sammanträffande och började använda det som nickname på olika internetforum.
Envishet och drömmar

Samma sak som #1 som med mig *S* Så är det när man är Sajtvärd & har ett vanligt namn *S*
På övriga forum är jag mest känd som Esmie, eller möjligen Finkan.
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Själv som värd på en sajt var jag också tvungen att ha mitt namn, men då jag använt mitt mellannamn så fick jag fortsätta med det. /Vanessa
Vargnatt heter jag på många ställen på internet. Jag älskar vargar och jag älskar nätter, så då är väl en Vargnatt perfekt för mig :)
mitt förnamn är så vanligt, så när jag dyker upp på ett forum så tvingas jag använda nödlösningar. En reklamfirma jag jobbat på tidigare hette Precis, och jag har dessutom lånat lite webplats där, till min privata konst-sida: www.precis.to/johan
Tror kanske att jag har den tråkigaste nicken. Jag kör omkring i en Ford mondeo.
Borde kanske byta till något mer fyndigt.
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Mitt efternamn är Buco, och tycker att nicknamnet Stefi, som många kallar mig, är för tråkigt så jag valde ett gulligt och oskyldigt "Buuc".

Ehrm…
Jag tröttnade på att kalla mig "Lollo" och bad min bästis Totxie hjälpa mig, jag ville ha nått med "W och Z" så kom hon på "Wizy" så på den vägen är det. Fullständigt älskar "Wizy" och det känns som hon vet att jag fortfarande minns henne med detta smeknamnet.
Blir 1 år man kallat sig det nu i sommar. (Värt att fira?)
//Wizy

Min kompis brukar kalla mig för psykbollen och jag hade tröttnat lite på Kyouko som jag heter på alla andra ställen… Och så kom jag inte på något bättre just då, så det blev psykbollen. :P

Både jag och min jycke är lite tossiga så vi båda kalls för det..
Lätt att det kan bli missförstånd ibland: "Ska Tosan ut o kissa?" kan framkalla asgarv..
Här i E-tuna har vi en speciell dialekt så namnet Tosan uttalas mer som Tåssan..
Kul namn så jag fortsätter med den.

#3 - Esmie med den jätte söta råttan ! :D
Jag tycker det verkar krånligt att ha olika nickname på olika ställen….så jag föredrar Marris eller Mariana
Jag vet faktiskt inte varför jag valde mitt namn :/
Det kändes bara som ett fint ord.
Engelska ord på C är ofta väldigt fina ;) Creativity och Change var mina andra tankar på namnval innan det blev "Creation".
Med tanke på att jag är ganska kreativ(därav också funderingar över creativity) och gillar att skriva och skapa, blev det just det ordet. Jag gör liksom lite egna kreationer. ^^
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Vad gör du för kreationer
Jag älskar att måla. :)
Syr lite då och då också(vilket jag är sämre på ^^').
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Egentligen ville jag ha mitt gamla psyd. som är Salome, som är mitt riktiga mellannamn och som jag brukar ha när jag skriver. Men det var upptaget! Så Bjärvamor kom till av att jag och min kille brukade titta på pistvakt och tyckte det var en himla rolig serie. Där fanns ett djur som alla var rädda för och som de kallade för Bjärven! Vid något tillfälle så kallade min kille mig för Bjärvamor, och på den vägen är det!

Fniss, tycker om bakgrunden till ditt nick Bjärvemor :-). /Vanessa

Mitt är dödstråkigt. För-, efternamn och födelseår.
Vet inte varför det blev så, bara lätt att komma ihåg och aldrig någon som snor.

Tycker att det är praktiskt, och det säger en del om dig. Att du är ordningsam. Vill ha var sak på sin plats om det går. Stämmer det? Så jag tycker inte att det är tråkigt. /Vanessa

Och mitt är också rätt så sakligt på detta forumet. Heter Madeleine men har kallats för Madde sedan urminnes tider, och är född det nobla året 1980.
Andra nicks jag har där ute (som jag kommer på) är: Mahtaliel, Shalhi, Shalhi'rera, Azriela och Tigerlilly.
Mahtaliel är väl det mest intressanta av dem - är alviska för "Kvinnan som svingar ett svärd" (mathala = svinga ett svärd, 'liel blir en kvinnlig form av ordet), så nära man kan komma "Kvinnan från Magdala" som är ursprunget av Magdalena där Madeleine är den franska formen. Mitt alviska namn, helt enkelt :). http://www.elvish.org/elm/names.html
Shalhi och formen Shalhi'rera är ett karaktärsnamn från en gammal berättelse jag skrev på gymnasiet. (Engelska-läxa som växte. Den blev aldrig klar, dock.)
Tigerlilly och Azriela är ett par karaktärer jag spelar i World of Warcraft :).

Tycker också om ditt sakliga namn. Det sätter ett ansikte på dig, även om man inte ser det. De andra namnen är fina. Kvinnan som svingar ett svärd. Den betydelsen gillar jag, fast du föredrar att svinga det mäktigaste svärdet - Pennan. /Vanessa
heart_queen är ett nick som jag använt från början.. alltså när jag började använda internet. så det har funnit där länge och har liksom blivit mitt speciella nick. vet inte varför jag valde det, men jag gillar det på något sätt…

Tycker om namnet. Passar både pikerspelare och de med hjärta som du har. /Vanessa
tack Vanessa! =)
Sj så heter jag Dandelion1000 efter min store systers häst. Var jätte glad när jag för några år sedan fick rida honom och då ville jag heta dandelion.. Men på de flesta sidor var det upptaget, så då fick det bli Dandelion1000. Dandelion som på engelska är maskros :D