Medarbetare sökes
Hej alla aktiva skrivlustare!
Vi har haft ett bortfall bland medarbetarna, och vi kommer snart att nå vår första sommar på sajten, då vi hoppas att det kommer vara massor av aktivitet i forumet. Det betyder att medarbetarna får mer börda och mindre tid (vi vill väl alla trots allt få se solen en stund i sommar i alla fall). Vad har jag i åtanke med detta? Jo, vi kommer behöva en ny Medarbetare på Skrivlust givetvis!
Det vi nu frågar efter är att ni som är medlemmar på sidan och är engagerade och intresserade lämnar in en intresseanmälan till mig. Jag vill att ni skriver ihop vem ni är, vad ni är intresserade av inom skrivning, och framförallt vad ni anser är en bra Medarbetare. Jag vill även från er få minst ett sätt på hur vi kan utveckla och förbättra Skrivlust iFokus.
Vad krävs av en Medarbetare? Du är aktiv på sidan och hjälper till att hålla koll, dvs att alla inlägg blir besvarade, att det inte förekommer mobbing eller ovårdat språk, m.m. Helt enkelt håller lite koll. Sedan får man gärna komma med utmaningar, artiklar och annat intressant.
Skriv gärna frågor om ni undrar något, annars är det fritt fram att ansöka till detta genom att skicka ett PM till mig.
Ska bli kul att höra ifrån er!
Mvh Hela Skrivlusts crew, genom Sajtvärd Emma

Puttar upp och hoppas Emma får svar från blivande villiga skrivlust Medarbetare. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag funderar på saken. Det är ju det där med att kunna logga in lite regelbundet och hjälpa till. Jag har förut assisterat lite på konsumentmakt och svensknatur. Men jag har haft långa perioder med väldigt mycket andra saker som gör att jag inte hinner med nåt internet. Och jag försöker ju slita mig från tv, för att frigöra mer tid till att måla, skriva, skapa musik. Sen ska man ju försöka tjäna lite pengar till mat också… ;)
Det är precis såsom "precis" skriver att en medarbetare bör vara regelbunden på sidan.
Jag blir mer och mer positiv till Skrivlust då det skett en stor förändring på forumet.
För ett antal månader sedan hade jag ett inlägg om hur "översikten över senaste inläggen" såg ut.
Av de då 15 inläggen var säkert 13 Dikter och det kändes lite snett. Jag har definitivt inget emot Dikter men sajten var ju tänkt lite bredare förstår jag. Sajtvärd och medarbetere kände tydligen likadant så en förändring skedde.
Nu är det en bred och intressant blandning om allt som har med skrivlust att göra.
Jag är Medarbetare på sajten "Pilsnerfilm" och skriver en hel del artiklar och inlägg där, tittar dock alltid in på Skrivlust och kollar det senaste.
Syns väl inte regelbundet på forumet, det senaste var väl slogantävlingen.
Under våren har jag haft en studiecirkel och har fått för mig att jag vill ev sammanställa materialet till en bok. Då är väl Skrivlust den perfekta platsen för råd, dåd och inspiration, eller?
Detta är kanske inte en ren ansökan om att få bli Medarbetare men en intresseanmälan.
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Tycker att ni båda verkar perfekta som Medarbetare, men skicka in en ansökan till Emma. Sedan blir det Emma, värd, samt vi Medarbetare som känner vem/vilka som passar oss för tillfället. Men det låter helt klart lovande :-).
Angående tid, så är jag här inne två gånger om dagen, men sitter inte i timmar utan kanske 15-30 minuter. Så det tar inte en massa tid, ännu. Vi får se hur många fler medlemmar vi blir :-). /Vanessa
#2,3 Väntar på ansökan!
Vi har inte alltid tid att vara här, och därför måste vi alla Medarbetare hjälpas åt. Till exempel så är jag sällan inne på helgen då jag ofta är borta då, men desto mer på vardagarna. Vi har inget minimum på inloggningar eller dyl, men givetvis bör man ju vara rätt aktiv.
Fler ansökningar?

Hur många har du fått in?
Jag funderar lite lätt på saken, men är väldigt osäker eftersom jag redan är Sajtvärd på 2 ställen (och moderator på några vanliga phpbbforum)
Jag tittar flera gånger om dagen & har inga problem med att ha tillgång till dator.. Men som det är i dagsläget är de tyvärr inte så mkt som intresserar mig här. Och är ju följfrågan givetvis - vad som intresserar mig & vad jag vill ha ut här? Jag vet faktiskt inte, något jag får tänka på.
Jaha, och hur mkt gled jag ifrån ämnet nu då? *S*
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
nu är det ju sommar, då kommer jag att pyssla med annat, och vill inte känna något ok av att gå in o läsa o skriva så mycket. okej om det blir nån regnig dag, men jag ska ju vara ledig, så det blir en perfekt sommar i år :) ;) hehe
#7, tja bara du kan ju veta om du vill och har tid eller inte =)
#8, jag tycket det låter bra med en bra sommar, jag hoppas bara du ser till att det blir det nu då!
Jag vet inte, känner mig osäker på detta. Det kittlar naturligtvis lite, eftersom det är mitt område.
Jag har så mycket för mig, ska få min första bok utgiven redan nu före midsommar är det tänkt. Håller på och skriver på näata bok. Jag är Medarbetare på Svensk natur i fokus, Jag håller på med mitt konsthantverk och har intressen åt alla håll. Jag vill inte känna mig bunden på något vis, utan känna mig fri att utöva mina många intressen.
Kan jag ändå vara intressant?

Intresserad får du självklart vara, men vi har lite krav ändå. Som Emma skrev i början: Du är aktiv på sidan och hjälper till att hålla koll, dvs att alla inlägg blir besvarade, att det inte förekommer mobbing eller ovårdat språk, m.m. Helt enkelt håller lite koll. Sedan får man gärna komma med utmaningar, artiklar och annat intressant.
Så om du känner att du klarar det, vilket ofta betyder att man tittar in rätt ofta. Det är inget som man sköter då och då. Låter det intressant så skicka ett pm till Emma. /Vanessa

Kan ju tillägga, jag har vart Medarbetare i ett halvår, och bara hunnit med en artikel. Så det är ju inte jätte viktigt att man skriver 5 artiklar i månaden :-). (Jaja, hör inte till saken, men iaf.)

Vi vill ha artiklar Wiizy. Ju fler desto bättre och desto intressantare. Själv har jag producerat en del, men ändå inte så många som behövs. Skulle gärna se ett par artiklar i månaden från oss. Så artiklar ska in och är ett av kraven på en ny Medarbetare. /Vanessa
Ja precis, det är egentligen på tok för få artiklar ute nu. Det är som nämnt, ett krav att man hjälper till och skirver artiklar.

Jo precis, jag vet. :) Men tänkte understryka att man inte ska stressa ihjäl med dom. ;P
Jag vill ansöka om att bli värd på forummet..
Men har en del frågor själv om hur detta fungerar..
Jag har varit här sedan i februari av och till..
numera besöker jag iFokus dagligen…
Mariana

Vill du bli värd för en egen sajt? /Vanessa
ja tack..vad finns det för sajtr att bli värd i..?
jag har kollat lite och det finns lediga platser på..psykologi…kreativitet..ledarskap..mysterier och myter
En Medarbetare har valts ut nu, och ni kommer få veta vem det är inom en kort framtid. Så jag låser detta forum nu!