Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettnovell-roman
Läst 1525 ggr
Creation
2008-04-20 03:11
0

Boklängd?

Någon vaken vid den här tiden? ;p
Jag funderar på att skriva en bok av en idé jag haft i snart ett år nu. Några gånger har jag försökt skriva den som novell, men det går inte att förklara allt kortfattat nog för att det ska fungera. :/ Därför tänker jag försöka mig på att göra det till en bok istället.

Frågan är då:
Hur lång är ungefär en normallång till lång roman? Skrivet i tecken.
Finns det nån bestämd siffra? :)
Antal kapitel skulle också vara bra att veta. ;p
Detta är då ingen idé till ungdomsbok eller någon smal bok, utan jag tror att jag behöver ganska många tecken för att allt ska gå.
Har själv svårt att avgöra ungefär hur lång boken kan bli eller vilken längd som vore bäst. :/

Jag vill verkligen ha den här idén nerskriven, lång och i bokform. Den behöver inte ens bli publicerad, det kan vara något för eget bruk. Om jag skriver den nu blir det ju ändå något jag kan läsa och känna mig stolt över när jag blir äldre. ^^

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
2008-04-20 12:12
0

Det finns nog inga gränser ^^ Skriv på du bara.
Och ang. kapitel så är det en smaksak, vissa författare kör med väldigt korta kapitel =väldigt många. Medan andra bara har ett par jättelånga kapitel.

Lycka till iaf. :P

Hanna 

vanessa
2008-04-20 14:51
0

Som Abico skrev så finns det inte regler. Utan skriv på du, och låt tangentbordet leda dig rätt. Spännande. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

jn84
2008-04-22 00:32
0

Tycker precis som de andra två, skriv på och se var du hamnar!

Jag är väldigt nyfiken på vad idéen är!

Jag vill också skriva en bok, men vet inte när jag ska ha tid. Började för något år sen och skrev väldigt mycket. Sen kraschade datorn och efter det har jag aldrig kommit igång igen. Och tro inte att jag gör några säkerhetskopieringar efter den gången… Somliga lär sig aldrig!

vanessa
2008-04-22 07:04
0

Hopplöst detta med att inte spara. Vi måste lära oss. Själv så har jag gått igenom en massa pärmar, där jag uppenbarligen varit slug och sparat utskrifter på saker jag gjort och varit nöjd med. Så vi måste lära oss att spara. Okej, får nog bränna på en gång här. Suck, så tråkigt bara. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

emsems
2008-04-22 11:07
0

På tal om det… *gör en säkerhetskopia*

Creation
2008-04-22 19:10
0

Har gamla texter på en cd sen länge ^^ Mkt bra :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.