Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettbloggande-hemsidestexter
Läst 587 ggr
BlackTear
0

Blacktear - Texter om allt

Ja, här kommer jag då publicera lite texter som jag skrivit, och inga Dikter eller noveller ;P Mer tankar, funderingar and so on.
Kan väl lika bra passa på att länka till min blogg samtidigt, där lägger jag upp de flesta texterna men även "vanliga" blogginlägg, om någon skulle vara intresserad av att läsa, haha. Här hittar ni den!

BlackTear
0

Player

Jag får helt seriöst damp på alla jobbiga idioter som inte kan hålla sig till en person, utan måste hålla på med flera stycken samtidigt.
Visst, folk får väl playa runt om dem vill. Men när de verkligen beter sig som "åh-du-är-den-enda-jag-älskar-i-hela-världen" och man sedan får reda på, från annat håll, att de sagt precis samma sak till 5 personer till är det inte lika kul. Inte för att jag tar åt mig så mycket direkt, men det är ju inte så jävla kul att få veta att snubben bara fejkade och var ute efter bara en sak -.-'

Sen fattar jag inte hur vissa tjejer (säkert killar med, men tror det främst gäller tjejer) är så jävla korkade och går på vad som helst. För i helvete, om en kille säger att du är snygg, frågar om din msn och sen vill se dig i cam direkt är det inte så jävla svårt att lista ut precis vad han vill. Så inbilla er inte att han är jättegullig och verkligen bryr sig om dig, för det gör han så fan heller.

BlackTear
0

Lägger väl upp en till när jag ändå håller på ^^

Jag blir så trött på folk som inte har (eller låtsas inte ha?) något självförtroende alls. Som inte helt enkelt kan säga "tack" när någon ger dem en komplimang och ständigt klagar över hur fula de är. Helt ärligt, ingen vill höra er whina hela tiden om hur skabbiga ni är.

Sure, jag har också klagat på att jag är ful och skabbig, men inte hela tiden. Och ja, jag är faktiskt någolunda nöjd med mitt utseende.

Kan inte heller förstå hur folk som tycker att man är egoistisk när man säger "gud vad snygg jag var igår!" eller liknande tänker. Det känns ju nästan som att det är förbjudet att tycka om sig själv.

Nej, jag menar verkligen inte att alla helt plötsligt ska få jättebra självförtroende, men bara för att ni inte "ser bra ut" behöver ni inte berätta det för hela världen och skriva saker som "FAN VAD FUL JAG ÄR" hela tiden. När vissa verkligen måste fortsätta klaga om man säger "du är väl inte alls ful" blir man bara ännu mer irriterad. Snälla människor, sluta söka uppmärksamhet hela tiden.

Hm, blev visst nästan bara om utseendet nu, men iallafall ;P Jag tror (hoppas) att de flesta har förstått vad jag menar.

vanessa
0

Tack för dina texter. Jag förstår vad du menar, tror att de flesta gör det. Folk är smarta, även om alla inte håller med dig i dina åsikter.

Vill gärna ge lite konstruktiv kritik, men känner att du måste vilja ha det också. Du får själv välja. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

emsems
0

BlackTear, sådana här tankar är för mig inget ovanligt och inte heller något stötande. Åsikter är alltid skönt, även om mna inte alltid håller med. Det jag upplevde kunde hjälpa mina tankar, var att helt enkelt inte umgås med människor som jag ansåg inte tänkte som jag. Omväxling förnöjer, absolut, och jag vill inte bara se folk med samma åsikter, men folk med samma tankebanor i alla fall.

jn84
0

#2 Har precis läst en kurs som handlar om normalitet. Där fick jag något tänkvärt, att normalitet är det alla strävar efter att vara, men att ingen egentligen är där.

Det är därför man inte får tycka att man är snygg, för man kan bara sträva efter att vara det, aldrig bli det. Men andra kan tycka att man är det, för de själva inte kan vara det. Om ni fattar vad jag försöker säga?

Och vilka är det egentligen som gnäller mest över att de är tjocka? Jag menar, hur ofta hör man någon som ordentligt överviktig säga "Gud vad tjock jag är?".

Det är som du säger Blacktear, man vill få motsatsen bekräftad och därmed synas! Det kan få mig att också vilja spy!

Jag kan stå framför spegeln ibland och tänka "Fan, idag är jag ju söt". Kan jag nånsin säga det till någon? Jag som är tjock, otränad, finnig och med dubbelhaka (allt det är jag och kan fortfarande tycka jag ser bra ut) 

Skulle inte tro det…