Texter med starka åsikter
I vilken mån är de tillåtna att publiceras?
Har på senaste nästan enbart skrivit texter som jag vet kan göra folk upprörda och som folk kan störa sig på. Själv ser jag väl inte något särskilt fel med de, mer än att det just kan verka stötande ;P Men jag tänkte kolla först iallafall.
Har publicerat ett ganska lamt inlägg i min dagbok här på iFokus, vanligtvis är de faktiskt värre, haha. Och nej, det är inget rasistisk eller hets mot folkgrupp.
Tacksam för svar.

Varför inte skriva som trådnamn att texterna är starka och kan väcka anstöt?
Det är ju valfritt att gå in och läsa och den som då går in på tråden vet då om vad han/hon ger sig in på../ Kram

Jag blev ärligt talat varken upprörd, eller störd på dem. Dock om de vore i en tidning, så skulle jag nog inte bläddra till dem för att läsa just det. Men det beror nog på att det känns upprepande. Lite av samma saker i trådarna, vilket beror på att det är en dagbok. Dagar brukar påminna om varandra rätt mycket. Däremot är det alltid intressant att läsa om vad andra tycker, tänker och fungerar.
Lägg gärna in saker som du skrivit här på Skrivlust. Skriv ditt namn i trådnamnet då. /Vanessa.
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

I Sverige har vi yttrandefrihet och tryckfrihet och båda dessa grundlagar gäller givetvis här. Så så länge du inte skriver något som strider på lagen så lär det vara helt okej att publicera det. Den som inte vill läsa behöver inte göra det. Men du får nog räkna med en del motargument och diskussioner (som ska föras på en rumsren nivå och vara sakliga)

Okey, tack så mkt :)