Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettot-utanför-ämnet
Läst 650 ggr
emsems
0

OT April april

Lurade ni någon i år? Vad gjorde ni då?
Jag var jätteelak och skickade ett sms till Per att Dylan skulle till sthlm i sommar och jag hade fixat biljetter till diket åt honom. Han hade tydligen blivit helt lyrisk och nästan börjat gråta, när han fick mitt nästa sms "april april". Snacka om besviken kille… haha!

jn84
0

Nä, så får man inte luras!

När jag var typ tolv fick jag ett brev med posten där det stod att jag vunnit en tävling och att jag skulle få ha en sommarhäst som vinst. Sen fanns det ett telefonnummer som jag skulle ringa. Trots att jag hade världens telefonskräck så tog jag mig i kragen och ringde. Hamnade i Skansens telefonväxel och trodde fortfarande att det var på riktigt. Min pappa stod och tokskrattade och jag förstod inte varför. Sen när han sa "April april" så blev jag så himla ledsen!

Tycker fortfarande inte att det var ett roligt skämt. Låta en hästgalen 12-åring tro att hon ska få en häst!!

Jag brukar luras åt andra hålet. Låtsas att nåt hemskt har hänt så blir människan jag lurat glad (knappast) när det kommer fram att det är skämt.

I tisdags lurade jag sambon att jag hade tappat tunga stekpannan i nya köksgolvet. Han blev galen och kröp omkring som en tok på golvet och letade efter märket. Det var roligt! =D

Wiizy
0

HAHAHHAHAH, Ser ju din sambo krypa på golvet. ;P hah.

Själv, försökte min klasskompis med allt typ. :P sen sa hon liks nått med min brorsa, och då suckade jag och sa att han hade ju flyttat hemifrån. x) haha hon var rätt tyst efter det. :P

Blev inte lurad faktiskt… ;P eller mjoo, på kvällen. Totte bah "jag städar kaninburen varje dag" haha! xD

vanessa
0

Blev inte lurad, och visste knappt att det var 1 april, mer än att jag tänkte på min faster som fyllde år då.

Tidigare när jag blivit lurad så har det varit snälla lurare. Skulle inte klara av elaka sådana. Det är inte ens roligt då. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Buuc
0

Jag lurade en stallkompis att hela stallet brunnit upp.. xD Gissa om hon blev chockad!

#1 Om det var jag som blev luirad sådär, det där med hästen, så skulle min pappa fortfarande ha en bula på skallen. x]

vanessa
0

#4 Det var inte speciellt snällt skämt. Jag skulle inte tycka om att höra att stallet brunnit och hästar som troligen dött. För det är ett helvete att få ut en häst från en brinnande byggnad. Hade du lurat mig med det så hade du gått med en permanent bula :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.