Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettutmaningar
Läst 671 ggr
emsems
0

Snart helg igen

Nu är det snart helg igen, vad har ni för helgplaner? Jag ger er en liten utmaning:

Beskriv helgen med rim!
Skriv vad du ska göra i helgen, och det måste rimma! Ett exempel:

Fredag besöker jag ett bad.
Lördag blir det choklad.
Söndag är jag glad!

Eller nåt.. Lycka till!

Wiizy
0

haha, oj… vad svårt. :P Får klura lite. ;)

vanessa
0

Ska fundera på detta ett tag, för min helg var väldigt bra. Kan inte rimma. Dock är det bra att utmana sig själv. Så det ska jag göra. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

vanessa
0

Som sagt, är världens sämsta på att rimma. Har aldrig förstått varför man rimmar på julklappar, då de så ofta avslöjar vad som ligger i. Då får man inte ens känna spänning när man öppnar dem.

Men jag har gjort ett försök, och då sanningen ska användas blev det svårare.

Fredagen satt jag och drömde, funderade då på pengalån.
Lördag blev det överraskningsfest för mig, fick en iphone! (Eller Iphåne)
Söndagen försökte jag lära mig den, och kände mig som ett fån.

/Vanessa

Madde80
0

På fredag kväll jag sambon stör, på lördag ska jag "chilla"
På söndag blir det sång i kör och sedan kolla villa!

Vet inte hur mycket "chill" det blir på lördag, men det är dags att ta en lugn och skön helg ^_^.

emsems
0

ni kunde ju visst rimma =)

Madde80
0

Förresten Vanessa, gissar att du fyllde år i helgen som gick -  GRATTIS i efterskott i så fall :). Går det bra med I-fånen nu? ;)

vanessa
0

Tack, Medde, men nu önskade du mig en vecka för tidigt. Fyller år om ett par dagar. Min bror ska åka på skidresa då, överraskade mig helt med att fira mig, när jag trodde att jag skulle äta lunch med mamma. 

Har inte riktigt lärt mig min Ifån ännu. Den är ju så ball så jag sitter mest och tittar patetiskt på den :-).  Den finns ju inte ens att köpa i Sverige ännu, så det känns som en kanna guld för mig som alltid skaffar mig billiga mobiltelefåner. /Vanessa