Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettot-utanför-ämnet
Läst 611 ggr
emsems
0

OT snökaos

Visst är det kul, att om den snöar lite i stockholm är det alltid SNÖKAOS! massor av skadade och folk krockar till höger och vänster. Här är det sånt väder mest hela tiden, men ingen krockar eller gnäller för det… haha =)

vanessa
0

Fast denna gång var inte kaoset i Stockholm, Emma. Det var ju längre söder ut.  Men gnällandet blir jag irriterad av, själv älskar jag snön. Är glad att den otroligt långa hösten är förbi och vi får någon vecka vinter innan våren.

Men håller med dig och körandet. Känner lite som  "Det finns inga dåliga väder, bara för höga farter och dåliga däck". /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

emsems
0

Ja visst, men ofta är det stockholm det gäller, men vi kan ändra till "i söder". Eller Inga dåliga väder, bara dåliga bilförare.

vanessa
0

Fniss. /Vanessa 08-bo

Wiizy
0

nja. det är ju väldigt mycket snö i Göteborg med, 1Iaf 15 cm borde det vara. ;/

Var MYS och behöva gå ut i snön typ 4 gånger. ;P blää… sitter hellre inne med marsvinen… Visst älskar jag snö, men den behöver inte komma 3 månader förskent, då klarar jag mig utan. ;)

vanessa
0

Det är samma sak vartenda år. Det kommer alltid snö till påsk och min födelsedag i början av april. Ändå blir folk så förvånade. Men att snön kommer nu, är säkrare än att den kommer på vintern. Ni vet det som känns som höst nu.

Såg en tjej som byggde en snögubbe. Såg den och gav henne beröm. Jag som är lite äldre än er, kommer ihåg mina snögubbar och snögrottor. Våra snögubbar var som botten på hela hennes snögubbe. Lite sorgligt tycker jag som älskade att vara ute och bygga. /Vanessa

jn84
0

Jag håller med dig Emma, folk kan verkligen inte köra bil i snö! Det är alltid olyckor överallt när det är "snökaos". Men värst är ändå SL - ALLTID förseningar när det kommer snö. Behöver dom skotta spåren eller? ;)

Jag saknar snön. Vill att det ska vara riktigt kall vinter i dec-feb med massor av snö!

Nu har jag skruvat ur broddarna på min häst och tagit bort snösulorna, trodde vintern var över. Så att rida nu är helt omöjligt! VÄRDELÖST! Tömkörde häromdagen och då gick min häst omkull för all snö under hovarna =(

vanessa
0

Men usch då, klarade sig hästen? Och du okej? /Vanessa

jn84
0

Jadå, han blev lite chockad. Låg på marken en stund och funderade över hur han hamnade där. Jag satt ju inte på, så för mig var det ingen fara. :)

emsems
0

ja broddar är ju ett rent helvete. jag tog nästan aldrig bort dem föränn vintern var heeelt över, men det är klart, här uppe är det ju lite längre =) haha

inatt föll det en dm här igen.. Vinter oh vinter, när ska du försvinna?

Wiizy
0

Till helgen får vi upp till 15 + så Emma, du får stå ut lite. ;P