Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettpoesi-och-dikter
Läst 659 ggr
DianaG
0

Dikt om mobbing

En dikt jag skrev för ett tag sen, kommentera gärna :)

Såren är läkta nu,
Men ärren är kvar,
De kommer alltid att vara kvar,
De kommer alltid märka mig som den som blev över,
Jag kommer alltid vara den som blir över..

emsems
0

Jag älskar älskar de första 3 raderna. Jag fastnar lite på "blir över". Över hur? Som inte blev vald? Jag vet inte riktigt hur du menar, men får gärna förklara för mig =)

jn84
0

Jag älskar de fyra första raderna! Mer än Emma alltså ;) För jag förstår hur du menar med "den som blev över".

Men jag tycker sista raden är en upprepning av den tredje, som inte höjer dikten, utan snarare gör den tjatig. En slagkraftigare sista rad, gärna att du nämner "Jag" och kopplar till de andra raderna, vill inte säga hur jag skulle skrivit, men du kommer nog på nåt bra. Om du vill ändra förstås. Din dikt, din uppfattning, du som bestämmer :)

Kom gärna med fler Dikter, men lägg dem i samma tråd. Varje medlem har sin egen skrivtråd här på skrivlust nämligen.

DianaG
0

#1 Tack :) Jag menar liksom den som var ensam, som inte blev vald, vet liksom inte riktigt hur jag ska förklara :)

#2 Tack :) Jag ska fundera ut något bättre på sista raden :)

Okej, då vet jag det :)

DianaG
0

#2 Föresten, om man har en egen tråd där man har skrivit ditex. Dikter, ska man skriva tex. en novell där också om man vill att någon ska kommentera den? *Inte så smart* ;)

emsems
0

absolut, blanda på allt du vill skriva! vi brukar böpa trådarna till NAMN's texter eller dyl, så att man hittar bra. =)

DianaG
0

Okej, tack :)