OT. Vampyr.ifokus?
Hej, e det bara jag som e intresserad av vampyrer?
Tänkte att det kanske finns någon där ute som också e intresserad o kanske öppnar en vampyr.ifokus??

gillar vampyr-filmer. Räknas det?
#1 Haha, klart det gör. Men känner du till de mänskliga vampyrerna?? - nyfiken :D
Inte riktigt min grej =) men lycka till!

Känner bara till de djuriska vampyrerna, fladdermöss som kallas för vampyrer :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Mänskliga vampyrer? Dracula (Vlad Tepes, historie-nörd som jag är) har man hört ett och annat om och som sagt vampyrfladdermössen, men inget över det precis.
De finns vampyrer i sagorna och sen dom som finns i verkligheten. Det e folk som valt att leva som en vampyr. Jag e en utav dom..

Hur har du då valt att leva? mer detaljerat?
Hehe, jag har valt att leva som en vampyr.. Här kommer lite mer info om vampy. (skrev det till en kompis förut, så den e lite gamal)
**
Svenska vampyrer:
Svenska vampyrer är människor som valt att offra sitt liv till natten o det mörka. För vissa är det en förbannelse o för andra välsignelse. Oftast är det människor som inte vill leva på det "naturliga" sättet och därför väljer att övergå till att bli vampyr.
De flesta vampyrers mål är att överleva som en vampyr - Att leva på den mörka/svarta energin.
Svenska vampyrer är människor som valt att offra sitt liv till natten o det mörka. För vissa är det en förbannelse o för andra välsignelse. Oftast är det människor som inte vill leva på det "naturliga" sättet och därför väljer att övergå till att bli vampyr. De flesta vampyrers mål är att överleva som en vampyr - Att leva på den mörka/svarta energin. I Sverige har vi två olika vampyrsekten, Deadwalk och Nigthwalk. De två olika sekterna har olika traditioner och bestämelser. Alla vampyrer behöver energi men det finns två olika energier. Den mörka energin tillhör Deadwalk och den svarta energin tillhör Nightwalk.
Deadwalk:
I Deadwalk är den mörka enegrin viktigast. I Deadwalk får du energi av tystnad och blod. Det kan låte allvarligt när man nämner blod, men det som menas med det e att få se, känna o smaka blod. De e det som får Deadwalkers att leva ett "normalt" liv. Det är som en basgrej i deras liv. Att få dela med sig av blod o tysnad, och få ta del av det.
Nightwalk:
**
Inom nightwalk andvänder man svart energi. Den svarta enegin får du utav människor När du får övertag över dem och så får du energi av dess känslor. Även så får du energi utav blod. Helst blod från Deadwalkers. I Nightwalk andvänder man knappt sektens blod, utan blodet tillhör ofta andra människor. Alltingen sånna som förstår oss vampyrer, eller dom som vill ge oss energi.Du känner energin mentalt i hela kroppen. Och Nightwalkers vill helst smaka på blodet.

Det kanske låter värre än vad det är, men jag mår illa av den beskrivningen. Hur ger ni blod till varandra? Hur tar ni blod från andra? Involverar det även icke-vampyrer?
"Det kan låte allvarligt när man nämner blod, men det som menas med det e att få se, känna o smaka blod."
Är inte det allvarligt, då? Att skada sig själv/andra bara för att få "gojsa" med blod? (Och med de blodsjukdomar som finns idag…?)
#8, är detta som en fritidssyssla eller något man "lever".. har man inget jobb då ellre? och hur överlevar man då? och en lite tanke, är det mest folk i ca 15årsåldern som kan leva så? känns enkelt på skolan men inte i vuxna arbetslivet?

hej lajvare som gått för långt…
nej, seriöst. det där med blod och att skada sig själv är en sjuk grej. har varit väldigt inne på det där när jag var satanistfixerad.
tro mig, du kommer ifrån det. om någon, om femton år, frågar dig om vad du tycker om det kommer du troligen anse att tanken är absurd.

Du skämtar va? :/

Kan tyckas va nåt för bekymmersamma tonåringar som bara vill uttrycka sig lite extremt. Men det är utbrett hos vuxna oxå..
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken