Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettnovell-roman
Läst 1510 ggr
Ebba-A
0

Ebbis96 I'm By Your Side

Det här är en Fan Fiction om Tokio Hotel som jag skrivit egentligen till en annan sida. Tokio Hotel är ett tyskt band, Bestående av Bill och Tom Kaulitz( Sång och gitarr, Tvillingar, 18 år), Gustav Schäfer(Trummor, 19 år) och Georg Listing(Bas 20 år).

Anledningen till att jag lägger ut den här: Jag vill ha kritik :) Blir bara glad om ni hjälper till att förbättra.

Den kommer vara på ca 20 kapitel.

Kram Ebba

Liten Tokio Hotel ordlista:
By Your side = En låt av
Ich Bin Nicht Ich = En låt
Devilish = Tokio Hotel innan de bytte namn till Tokio Hotel.
Monsoon = En låt
Essen = En stad i tyskland
Zimmer 483 - Live In Europe = Tokio Hotels live-dvd
Übers Ende Der Welt = En låt
Reden = En låt

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Förord
Tänk dig att du är kär i din idol, En kille du aldrig träffat men ändå är kär i.
Tänk dig att du är kär i någon du aldrig kommer få, Någon som tiotusentals flickor avgudar och drömmer om.
Tänk dig att du blir deprimerad och skär dig veranda gång du ser en bild på honom med en tjej. 
Tänk dig att han du är kär i är kär i dig.
Tänk dig att en dag ska du helt plötsligt träffa honom.
Tänk dig att den du är kär i är Bill Kaulitz, Sångaren i det världsberömda bandet Tokio Hotel, Killen med den underbara rösten, det svarta håret, piercingarna och sminket.
Tänk dig att Emelie Kvist är du…..

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-* 

Ska jag fortsätta?

Värd på Choklad iFokus

Ebba-A
0

**

Del 1

Emilie

**

Gud vad hon var trött på det här. Det eviga tjatet om Tokio Hotel. Så fort hon gick i skolans korridor hörde hon minst en grupp tjejer prata om Tokio Hotel.

"Vet du att Bill har fått en tjej?" Säger någon. En annan säger: "Fan vad Tokio Hotel suger! Jävla emos!"

Innan hade hon varit helt galen i de. Hon hade lyssnat på de sen de bara var Devilish, Bandet som ingen kände till. Men sen kom Durch Den Monsun och Tokio Hotel-febern spred sig över Europa.

Nu fanns ingen som inte kände till Tokio Hotel.

Det var inte så att hon inte gillade TH mer, hon lyssnade fortfarande och älskade fortfarande de men hon var trött på alla oäkta fans som bara hade hört typ Monsoon eller nått.

Hon tog upp sin mp3, Den fina nya hon fått i födelsedagspresent. Hon satte på Ich Bin Nicht Ich och sjöng med.

Hon visste att hon hade en vacker röst. Det hade många sagt.

Hon drömde om att få komma upp på scenen och sjunga med sin idol Bill Kaulitz, Sångaren i Tokio Hotel.

Hon hade biljett till Essen 4/11. Hon skulle ta ett tåg till Tyskland.

Helt själv, hennes föräldrar hade från början protesterat mot det men efter ett tag gett med sig.

Hon var ju trots allt 16 år redan. Hon satte sig vid sin dator och loggade in på ett tyskt Bill Kaulitz-forum.

**

Bill

**

Han satt på sitt rum och kände sig ensam. Han saknade nån att krama om och kolla på film med.

Inte hans bror. Det var ju inte så att Tom inte dög men han saknade något speciellt.

Något som hans bror inte kunde ge tillräckligt mycket av. Det han behövde var Kärlek.

Han tog fram sin laptop och satte på den. När den startat gick han in på internet och sen in på deras officiella fanclub.

När han kollat klart gick han in på ett litet forum som han hade hört talas om. Det handlade om honom själv.

Han såg att det bara var en inloggad. Han kollade på klockan och såg att den redan var tre på morgonen.

-"Det Var ju inte så konstigt" Muttrade han. Han klickade sig in på tjejens presentation. Hennes nick var xEmiliEx Hon var från sverige och var 16 år. Han skickade ett medelande till henne.

_

"Hej! Hur mår du? Varför är du uppe så sent?

Kram Bill Kaulitz."

_**

Emelie

**

Hon kollade runt lite på sidan och märkte att hon fått ett medelande. Hon klickade fram det.

_

"Från BillKaulitzz:

Hej! Hur mår du? Varför är du uppe så sent?

Kram Bill Kaulitz."

_

"Nää, Det kan inte vara han, Det kan inte vara han!" Skrek hon.

Hon hörde någon som kom upp för trappan och öppnade hennes dörr. Det var hennes pappa.

-"Varför skriker du? Klockan är tre på natten och Lina och din mamma sover" Viskade pappa.

-"Förlåt, jag blev bara så glad jag fick ett medelande från B-bill K-kaulitz." Viskade hon tillbaka.

-"Okej fortsätt Chatta du bara du inte skriker sådär" Sa han nu lite högre.

-"Jag lovar. Tack och god natt!" Sa hon.

Hon skrev tillbaka till "Bill":

_

"Hej! Joo det är väll bra. Hur mår du själv? Jag är ganska nervös för jag ska åka själv till Essen den 4,

alltså om en vecka. Varför är du uppe så sent du då?

Är du verkligen Bill Kaulitz?

Kram Emilie"

_

Hon klickade på "skicka" knappen och det sändes. Nu var det bara att vänta….

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Glöm inte kommentera och ge kritik <3

Värd på Choklad iFokus

emsems
0

sann historia?
jag vill veta om hon fick svar eller ej? var det han? keep going!Måste dock tillägga att jag knappt vet vilka bandet är.. =)

Wiizy
0

#2 - Bill har inte ens mejl och ger inte ut den till fans, det gör ingen. så den kan helt enkelt inte vara sann.

Jag gillar den, dock inte att han helt plötsligt kan svenska, du kan ju iaf skriva på engelska så är det lite verklighetstroget? han kan ju inte svenska och är dålig (Fast enligt mig rätt bra) på engelska. ^^ *Ja, jag är ett stort fan* (A)

emsems
0

haha ok, men vem vet, kunde ju varit sann =) Har själv varit i massa kontakt med kända folk… men dom kanske är mer kända… vet ju som sagt inte vilka det är förutom at tjag känner igen namnet.. =)

Madde80
0

Hej Ebbis! Lovande början, skall bli intressant att fortsätta läsa :).

Lite synpunkter jag har:

• Se upp med när du skall använda de och när du skall använda dem i texten. Testa att i huvudet läsa vi eller oss istället för "de". Passar det bäst med vi, då skall det vare de - passar det bäst med oss, då skall det vara dem. Du får snart in känslan för rätt ord :).
    Ex. på din text för att illustrera:
    "Hon hade lyssnat på de sen de bara var Devilish"
    som går att skriva i fyra varianter med vi och oss:

(1) "Hon hade lyssnat på vi sen vi bara var Devilish"
    (2) "Hon hade lyssnat på vi sen oss bara var Devilish"
    (3) "Hon hade lyssnat på oss sen vi bara var Devilish" 
    (4) "Hon hade lyssnat på oss sen oss bara var Devilish" 

Naturligtvis passar (3) bäst här, alltså skall det vara
    "Hon hade lyssnat på dem sen de bara var Devilish"

Kolla alltså igenom din text igen, och byt ut de de som skall vara dem :).

• Lite stavfel och stora/små bokstäver på fel plats, glömda punkter etc, speciellt i följande:
    -"Det Var ju inte så konstigt" Muttrade han. Han klickade sig in på tjejens presentation. Hennes nick var xEmiliEx Hon var från sverige och var 16 år. Han skickade ett medelande till henne.

¤ Talstreck + citattecken i början. Det borde vara antingen det ena eller det andra.
    ¤ Stora/små bokstäver på fel ställen ;). Använd också komma efter citattecken och liten bokstav när du skall fortsätta med vem som sade något.
    "Det var ju inte så konstigt", muttrade han.

Hennes nick var xEmiliEx. Hon var från Sverige och var 16 år. Han skickade ett meddelande till henne.

• Du börjar väldigt många meningar med "Hon" i början, vilket gör att det känns lite uppstyltat. Försök också variera längden på meningarna lite mer - vidareutveckla några, eller sätt ihop om de passar.

• Sedan fick jag, i och med att du berättade om skolkorridorerna, känslan av att hon var i skolan, och då verkade hoppet till att hon skulle gå och sjunga och sätta sig framför sin dator väldigt långt :). Börja kanske med att berätta att hon satt tillbakalutad i sängen, eller tittade ut på nattens gator i sitt rum etc. Då placerar du henne för läsaren, som sedan hänger med bättre.

Så, hoppas du inte tyckte att jag kritiserade för mycket ;). Jag tycker om upplägget, och tror att det kan bli en riktigt bra fanfic av detta!

Ebba-A
0

#3 Det var för att alla kan ju inte engelska. Trodde jag skrivit i texten att det i texten men det hade jag visst inte :S Men det är iallafall så att de pratr tyska :D

Värd på Choklad iFokus

Ebba-A
0

#5 Jo det där med de och dem har jag svårt för :) Och stora bokstäver ploppar upp här och där när det ska var små. Detdär med hon och han har ändrats i slutet. Det var ett par månader sen jag skrev denhär och då visste jag inte om jag skulle ta - eller "". Men jag lovar att det blir mindre sånna här fel om ett par delar :)

Värd på Choklad iFokus

Ebba-A
0

#5 Jo det där med de och dem har jag svårt för :) Och stora bokstäver ploppar upp här och där när det ska var små. Detdär med hon och han har ändrats i slutet. Det var ett par månader sen jag skrev denhär och då visste jag inte om jag skulle ta - eller "". Men jag lovar att det blir mindre sånna här fel om ett par delar :)

Värd på Choklad iFokus

Madde80
0

#8 Aha, ok ^_^.

devildaughter
0

Tycker det är ett oerhört ointressant ämne men det är så att jag håller tyvärr aldrig käften stängd trots att jag borde. typiskt mig.

Skaplig grammatik i övrigt. Inga större stavfel ju.
Men jag vet hur det är det där med kärlek till ett band. Man vill helst ha en neonskylt över sig "JAG ÄLSKAR ***!!!!". Du skulle sett mig när jag var på Marilyn Manson. Hoppade och skrek och grät och grät ännu värre när det var slut. Gud ja.

emsems
0

Haha ja visst är det väl så ibland.. eller vad snackar jag om.. Jag tror inte att jag någonsin känt så.. möjligtvis i så fall Nwe Kids On the Block när dom var aktuella… hm.. *tänker efter* eller Take That… haha =) Hade en enorm crush på Mark Owen.. Nu tänker jag snarare "what was i thinking?" Skrattande

Ebba-A
0

**

Del 2

Bill

**

Han satt och väntade på att Emelie skulle svara.
Nu såg han att det hade kommit.

_

"Hej! Jo det är väll bra. Hur mår du själv? Jag är ganska nervös för jag ska åka själv till Essen den 4,

alltså om en vecka. Varför är du uppe så sent du då?

Är du verkligen Bill Kaulitz?

Kram Emilie"

_

Oj! Hon trodde honom inte! Fast det förstod han ju. Det var många som låtsades vara honom internet.
Vad skulle han skriva tillbaka? Han suckade högt.
Nu kom han på! Han gick in på msn.com och laddade ner det och skafade ett account.
Han visste att han hade en gammal webcamera någonstans som han fått för ett par år sen.

Bill tog fram den och kopplade in den. Sen loggade han in på MSN.
Han skrev tillbaka:

_

"Okej. Ja jag mår väll helt OK. Jaha dit ska jag med! Jag känner mig lite ensam.

Ja jag är Bill Kaulitz, jag lovar. Har du MSN?

Isånnafall adda xBillKaulitzzx@hotmail.com så ska du få se mig i webcam!"

_

Han skickade det. Medans han väntade på svar tog han fram "Zimmer 483 - Live In Europe" och satte in i dvd-spelaren. Han kollade på den första låten som var Übers Ende Der Welt.
Själv tyckte han att det var en av de bästa låtarna på hela dvd:n.
Han somnade i soffan.

**

Emelie

**

Hon väntade. Hon väntade i minst 20 minuter. Medans kollade hon på "Zimmer 483 - Live In Europe".
Hennes favotitlåt var nog Übers Ende Der Welt eller Reden.
Hon kollade på datorn igen och nu hade meddelandet kommit.

_

"Okej. Ja jag mår väll helt OK. Jaha dit ska jag med! Jag känner mig lite ensam.

Ja jag är Bill Kaulitz, jag lovar. Har du MSN?

Isånnafall adda xBillKaulitzzx@hotmail.com så ska du få se mig i webcam!"

_

Hennes hjärta slog ett extra slag. Nu började hon lita mer och mer på "Bill" så hon addade honom. Han var Online så hon skrev ett meddelande.

_

Ich Müss Durch Den Monsun säger :

Hey!

_

Hon satt och väntade på att Bill skulle svara. Faaaaaaaan! tänkte hon. Varför gick hon på det? Det hadde tänts ett hopp inom henne och nu var det lilla förstört. Hon visste innan att det kanske skulle vara en bluff men varför blev hon så besviken nu? Det pep till på datorn. Hon kollade vad det stod.

_

Bill:

Hey!

Bill inbjuder dig att starta skicka webbkamera. Vill du Acceptera (Alt+C) eller Tacka nej (Alt+D) inbjudan?

_

Hon Accepterade. Det hon inte visste var att det var hennes egen webcam som hon startade och inte Bills.

**

Tom

**

Tom hade smugit sig in i sin brors rum. Precis när han kom in så pep Bills laptop. Han blev nyfiken och kunde inte hålla sig borta. Han såg att det var någon som skrivit på MSN. Han kollade vad det stod;

_

Ich Müss Durch Den Monsun säger :

Hey!

_

Skulle han svara? Det var ju ändå till Bill den här personen skrev men han gjorde det ändå.

Bill säger: Hey!

Tjejberoende som han var kunde han inte hålla sig borta från att klicka på tjejens webcam, det kunde ju vara en snygg modell som var uppe och chattade i stället för att sova. Ett leende spred sig över hans ansikte och han klickade.

_

Du har bjudit in Ich Müss Durch Den Monsun att starta videoöverföring (med webbkamera). Invänta svar eller Avbryt (Alt+Q) den väntande inbjudan.

Ich Müss Durch Den Monsun har accepterat din inbjudan att starta visa webkamera.

Nu såg han henne. Vad vacker hon var. Han såg inte så mycket av henne men en varm våg av känslor för henne sköljde över honom. Hon var brunhårig med gröna ögon inringade med en svart kajal.Näe inte kunde väl.. Inte kunde väl Tom, playern, vara kär? "Näe det är inte sant!" ropade Tom rakt ut.
Precis då vaknade Bill.

_Nu såg han henne. Vad vacker hon var. Han såg inte så mycket av henne men en varm våg av känslor för henne sköljde över honom. Hon var brunhårig med gröna ögon inringade med en svart kajal.Näe inte kunde väl.. Inte kunde väl Tom, playern, vara kär? "Näe det är inte sant!" ropade Tom rakt ut.Precis då vaknade Bill.

Värd på Choklad iFokus

BlackTear
0

Det är kul med fanfics, tycker jag. Du kanske ska lägga upp den på www.tokiohotelfans.egetforum.se " rel="noopener noreferrer" target="_blank">THF också? =)

Ebba-A
0

#13 Jag är inte medlem där. orkar inte helt enkelt nöjer mig med t-p :)

Värd på Choklad iFokus

BlackTear
0

#14:Okey ;) Tycker också T-p är bra, men tyvärr slår ju inget THF .. Oskyldig

Haha, nu ska jag inte snacka bort din tråd! Spännande ff, längtar efter fortsättning =)

emsems
0

blev lite upprepning där i "kan tom vara kär?" två gånger.. gillar texterna.. nu måste ju bill komma till datorn! =)

emsems
0

en till grej bara, haha vad löjligt det vore om han satt och såg sina egna spelningar =)

Ebba-A
0

#17 ja precis det är det som är tanken x'D Att han ska vara lite korkad :)

Värd på Choklad iFokus

emsems
0

hahaha får man skriva så om sina idoler? =) haha

Wiizy
0

Den e fantastisk, strålande! :o) *älska*

Ebba-A
0

Jag har inte så mycket tid vid datorn längre, Massor med läxor och hela veckan är full med prov och sånt, men vecka 7, när det är sportlov, kommer dte garranterat in många delar ;)

Jag har även fått Pausa den på den sidan jag egentligen skriver den till pga tidsbrist >< Jobbigt att ha läxhäxan som lärare i 6:an :S

Värd på Choklad iFokus

SmulanSunny
0

Kommer det en fortsättning? ;D

Mojwf
0

Den var bra :D

Ebba-A
0

Det kommer tyvärr ingen fortsättning :/

Värd på Choklad iFokus

Mojwf
0

Varför !?

SusanneStromstedt
0

Ebbis96

Jag tycker ditt förord är intressant. Det känns som om man skulle kunna spinna vidare i en massa olika riktningar..