Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettutmaningar
Läst 1049 ggr
vanessa
0

Utmaning II. Reklam.

Nu är det dags för nästa skrivutmaning. Denna gång lämnar vi filmens värld och kliver in i den säljande världen och leker copywriter, reklamskribent.

Du ska göra en annons för Röda korset, det kan gälla vilken del av Röda korset som helst. Gå gärna in på deras sida och se vad de arbetar med och för lite inspiration. 

Annonsen behöver absolut inte se ut som en färdig annons. Hittar du lämplig bild är det trevligt, men endast bilder som är fria att använda. Bläddra gärna igenom annonser i allmänhet innan, titta på bussen och andra ställen. Fundera på vad som känns viktigt i annonser för att få folk att få upp ögonen för Röda Korset och vilja donera pengar eller hjälpa till på ett eller annat sätt..

Slutligen, detta är inte en tävling så ingen vinner något, men de som deltar vinner ändå en massa i att utmana sig själv. Lycka till!  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

emsems
0

Jättebra! =) Jag ska klura på saken någon dag framöver å se om jag kan hitta på något kul.

emsems
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag gjort min. Jag måste erkänna att jag gick ifrån det här med texten… Här är den iaf!
Enkel, snygg. Ska se om jag kan göra en till, lite mer textmässig =)

Madde80
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer mitt bidrag. Kul utmaning!

emsems
0

Madde, vad bra!! =) Vi får skicka in våra bidrag till dom sen! haha!

Madde80
0

Haha :). Tyckte om din enkla, stilrena också :). Vill nu se en, som du sade, mer textmässig från dig ;).

emsems
0

haha vilken press… =) ska klura på något!

Men jag vill även se från fler medlemmar! Vart håller era bidrag hus??

vanessa
0

Vilka fina och underbara saker ni gjort, och med sådant arbete bakom. Applåder. Tycker att båda fungerar. Det enda jag tänker på är det om frivilligt arbete, för det är betalt medan volontärt är helt obetalt, så att du vet skillnaden Madde.

Spännande att se hur olika man tänker. Får nog göra en själv. Får se om jag fixar det :-). /Vanessa

Madde80
0

Ah, ok :). Hittade ingeting om volontärer på redcross, bara "Bli frivillig" och uppdrag som handlade om t.ex att åka hem till äldre för bryta av deras vardag osv. Men nu vet jag ^_^.

vanessa
0

Okej, då vet jag, har de frivillig arbetare så har de det :-). Kanske de får en liten, liten slant som tack för hjälpen. Bensinpengar eller liknande. /Vanessa