Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettnovell-roman
Läst 919 ggr
BlackTear
0

FF - Skapad av oss två

Nu har jag inte skrivit på ett tag.. Här kommer iallafall en fanfic, skriven av mig (: Tänkte att det var dags att prova något nytt!
"temat" är Tokio hotel, vad annars? ^^

BlackTear
0

**Kapitel ett
**-Jag vet inte.. -Komigen, jag ska vara försiktig, jag lovar. -Men tänk om.. -Sch.. Han la sig hand över hennes mun, såg henne djupt i ögonen. Med ett löfte om att vara försiktig tog han hennes hand, smekte hennes handflata med fingrarna. Hon log mot honom, litade på honom. Han var ju allt hon hade, hennes enda hopp. Den enda chansen till ett bättre liv.

Clarie såg på sin spegelbild. Ett leende igenom tårarna. Sminket hade lagt sig som två runda ringar under hennes rödgråtna ögon. I handen höll hon sin käraste ägodel, ett halsband av silver. Det hade ett hänge som föreställde en fjäril. Med darrande händer knäppte hon det runt halsen, lät fjärilen vila mot hennes bleka hud. Hon fortsatte betrakta den, så fri, så vacker.
-Så vacker ska du bli, mumlade hon tyst. Lika vacker som fjärilen han gav oss.

BlackTear
0

Kapitel två
Han log fortfarande, kramade hennes hand, men hon anade något under ytan. Ögonen var mörkare, läpparna som mötte hennes var försiktigare. -Älskar du mig? Frågade hon. Leendet dog ut, han släppte hennes hand. Kvar fanns bara en dimma av tystnad. Hon tittade på honom, han tittade på henne. Det gick sekunder, minuter. Leendet kom tillbaka, han tog hennes hand.

Hon satt på sängen, lät händerna vila på magen. Hur lång tid hade det gått, en månad, två, tre? Rädslan kom krypande, hon var ensam. Övergiven med ett sånt stort ansvar. _Lost and so alone..
_Clarie satte fötterna på golvet, reste sig. Inbillade hon sig eller var det jobbigare än förut? Tårarna brann innanför ögonlocket igen, hon ville glömma. Hoppades att allt var en dröm. Snart skulle hon vakna, hon måste vakna!
Långsamt öppnade hon ögonen igen, la handen på magen.
Det var ingen dröm. Hon skulle bli mamma.

BlackTear
0

Jag kommer skriva längre kapitel sen är det tänkt, detta är mest en inldning kan man säga ^^

vanessa
0

Först måste jag säga att jag inte alls är insatt i Tokio hotel, menar du bandet? Tur att jag ändå förstår berättelsen :-).

Den är bra med de två olika delarna av berättelsen. Gillar upplägget.

Du har lite grammatiska fel, men vet inte om du vill at jag ska peka ut dem. Du är verkligen duktig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Wiizy
0

#4 - ja, det är ett tyskt band. :-)       som äger. ;P

vanessa
0

Vet att de är tyska :-). Rammstein, ett annat tyskt band äger tycker jag. Gillar många band och de är alla bra. Har inte "idoler" så att säga, men älskar musik av hela mitt hjärta. Tror jag jobbat på deras konsert, men det är så många så jag minns inte alla. /Vanessa

Wiizy
0

#6 - på Tokio Hotel's ? ;o)   coolt!! :o)

vanessa
0

Visst är jag cool. Skämt å sido, ett jobb bland andra. Har alltid satsat på att jobba med sådant som får mig att må bra. Musik är en del. Skrivande en annan, och katter en tredje. /Vanessa

Wiizy
0

#9 - Okej nu får vi väl avslta detta, eftersom det blev så himla OT. ;-)
Men, grymt äre ju. ;-)

SmulanSunny
0

Kommer det mer? Låter så bra :)

SusanneStromstedt
0

Fängslande att läsa Glad