Ebbis 96 ~ Noveller
Hej! Det är är min egna lilla novelltråd ^^ Jag tänkte börja med min novell "Don't Jump" Den handlar också om Tokio Hotel men jag har även ett par andra som handlar om djur :) OBS! I Don't Jump är det meningen att det ska vara bara han och hon. Det ligger en tanke bakom det :)
Gärna kritik!
Don't Jump
Hon stod på kanten och tittade ner.
Varför hade han gjort så mot henne?
Han visste att hon älskade honom.
Varför hade han då svikit henne?
Bakom henne, kaske 4-5 meter stod det en klunga människor och försökte hindra henne att hoppa.
Hon höll i bilden på de två i handen, hon och han.
Han var så vacker. Brevid honom stod hon.
De två var olika som natt och dag.
Hon var blond, hade blåa ögon och var väldigt lång.
Han var svarthårig, hade mörka vackra ögon och var väldigt lång.
Hon tänkte på den dagen då de hade tagit bilden.
De hade varit på en nöjespark och haft jättekul hela dagen.
Efter det, Efter det hade han friat till henne.
Hon hade sagt ja och dagen innan bröloppet, igår, hade hon hittat honom på en toalett med en annan tjej.
Egentligen skulle det här vara den lyckligaste dagen i sitt liv men det var det inte.
Hon hade tappat livslusten och nu stod hon här, på kanten, med sina handleder uppskurna och blodet droppande.
Hon hade på sig sin nya, vita bröllopsklänning.
Hon hörde en bekant röst bakom henne.
Hon kollade på honom och där stod han, det vackraste hon någonsin sett i sin nya kostym och håret uppfluffat.
Han sjöng för allt han hade till henne;
_
On top of the roof
The air is so cold and so calm
I say your name in silence
You don't want to hear it right now
The eyes of the city
Are counting the tears falling down
Each one a promise
Of everything you never found
I scream into the night for you
Don't make it true
Don't jump
The lights will not guide you through
They're deceiving you
Don't jump
Don't let memories go
Of me and you
The world is down there
Out of view
Please don't jump
You open your eyes
But you can't remember what for
The snow falls quietly
You just can't feel it no more
Somewhere out there
You lost yourself in your pain
You dream of the end
To start all over again
Don't make it true
Don't jump
They're deceiving you
Don't jump
Don't let memories go
Of me and you
The world is down there
Out of view
Please don't jump
Don't jump
I don't know how long
I can hold you so strong
I don't know how long
Just take my hand
And give it a chance
Don't jump
Don't make it true
Don't jump
They're deceiving you
Don't jump
Don't let memories go
Of me and you
The world is down there
Out of view
Please don't jump
Don't jump
And if all that can't hold you back
Then I'll jump for you
_
Hon hoppade och aldelles bakom kom han och hoppade med henne.
De flög igenom natten hand i hand med sina bröllopskläder på.
I tidningen dagen efter stod det:
_
Den världskände sångaren i Tokio Hotel, Bill Kaulitz avled igårkväll. Han och hans sambo, Alva hoppade från ett tak igår. Egentligen skulle de gifta sig men dagen slutade tragiskt. Straxt efter det tog Tom Kaulitz, Bills tvillingbror, sitt liv från samma tak. Enligt Gustav Schäfer, trummis i Tokio Hotel, Började det med att Bill hittades av Alva på en toalett med en annan tjej natten till igår. Hon stod på taket och skulle hoppa när Bill kom. Han sjöng deras låt Don't Jump för henne och i slutet av låten hoppade hon och han hoppade med henne. De flög igenom natten, hand i hand med bröllopskläder och landade i havet. Bill Kaulitz kommer föralltid finnas i många människors hjärtan och låt honom vila i fred med sin stora kärlek, Alva.
_
Värd på Choklad iFokus
Denhär novelen vann jag Novelltävlingen på Hamster.Ifokus med:
En annorlunda vänskap
Linnea tittade ut genom fönstret, helt plötsligt såg hon något svart krypa över gräsmattan. Hon sprang direkt ut för att kolla. Linnea satte sig ner och försökte locka till sig den lilla krabaten, den kom närmare och nu såg hon att det var en gerbil. Hennes kompis hade haft en så hon visste det. Hon fick upp den och kände hur kall den var, hon sprang in snabbt med gerbilen i handen. Hon letade i kylen och hittade en morot till den. Hela tiden höll hon gerbilen i en handduk och försökte värma upp den. Hon letade fram en skokartong och la ner den där. Hon kallade den för Mini nu. Linnea sprang upp och letade reda på hennes gamla hamsterbur och fyllde den med spån. Sen hämtade hon Mini och la ner henne i buren. Sen ringde hon direkt till sin mamma som ringde till veterinären. Efter fem minuter kom hennes mamma hem och efter ytterligare fem minuter kom veterinären. Hon sa att det var en hona på ca 4 månader och att hon antagligen skulle överleva men att hon behövde en kompis. Dagen efter så kom veterinären igen, med en till gerbilhona. De båda gerbilerna trivdes bra ihop och Linnea fick behålla dom. Det var bara början på en annorlunda vänskap mellan två gerbiler och en 12-årig flicka.
Värd på Choklad iFokus
*putt*
Värd på Choklad iFokus
om första, bra skrivet, tragisk histora. känns som att du kunnat förlänga den lycket, med tankar från dem båda. kanske en genomgång av vad som verkligen hände innan under och efter toaletten.
sedan reagerade jag lite över tidningstexten. det står det står igårkväll och igår rätt tätt ihop, försök ändra så det inte är upprepning så snart, eller se om du kan byta ord.
bra text!
andra: upprepning av "sen" tag bort ena och skriv istället sedan på andra. fin historia! Kanske inte använda Gerbil varje gång. Jag vet inte ens vad gerbil är, hamster? kanske kan du i sista meningen skriva istället "Det var bara början på en annorlunda vänskap mellan två hamstrar och en 12-årig flicka."
fin text =)
En gerbil är en liten mus med hårig svans :)
Värd på Choklad iFokus
ahaaa, där ser man… man lär sig något varje dag =)

grät när jag läste första. den e så underbar… dock lite väl påhittad då han knappast skulle dö för en tjej… "/

Nr 1 är en gullig berättelse…
#6 Vem vet? Vissa gör allt för kärleken ;)
Värd på Choklad iFokus

#6 Inte? Människan gör allt, och kärlek och hat gör att man kan glra vad som helst. Du vet, i kärlekens namn. Tycker om båda dikterna. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#8 - #9 - inte när han e så känd som han är. ;)
ah, nu ska vi väl inte diksutera om en person ska dö för kärleken eller inte, det är orelevant och framför allt inget som någon av oss kan svara på.. Låt oss återgå till texterna istället =)