Vi som arbetar här!
Hej alla diskuterare, läsare och allmänt intresserade!
Med denna tråd vill jag visa er alla vilka vi är som jobbar med just Skrivlust iFokus. På så sätt har ni lite bättre koll på oss och vet vilka det är ni kan vända er till om ni undrar något, vill prata om något eller bara vill säga något!
Jag hoppas att ni uppskattar tråden och känner att ni får bra koll på vilka vi är!
Välkommen till Skrivlust alla nya medlemmar, och kul att se er igen, alla som varit här en längre tid!
Emma heter jag. Jag är värd för Skrivlust i Fokus, vilket betyder att jag har dragit igång hela denna karusell med just denna sajt. Jag tycker det är jättekul att få jobba med denna sida och komma i kontakt med alla duktiga skribenter vi har där ute! Det är otroligt så många talanger som finns som man aldrig annars kommit i kontakt med. Ni är guld värda! Utan er hade ju inte detta forum varit något alls 
Jag jobbar med journalistik på dagarna och gör tidningar. Jag fotar, skriver och gör allt som kan tänkas behövas göras för att få en tidning klar. Det är världens bästa jobb, utan tvekan! Min brist, som jag redan uttryckt tidigare är det här med Dikter, men det är tur att jag har mina kära Medarbetare till detta. Dom presenterar sig här nedanför.
Utöver mitt jobb och givetvis denna sajt, så tränar jag mycket med hästen, engagerar mig starkt i hoppgrenens tävlingssektion, tränar på gym, umgås med vänner och har en förkärlek till att gå på rockspelningar! Bosatt är jag i Umeå men är född och uppvuxen i Skellefteå.
Om ni undrar något eller vill säga något så är det alltid fritt fram att skicka mig ett mail eller så, så kan vi prata ihop oss!
Så, ta nu och skriv ihop något som vi andra kan diskutera eller läsa, eller låt dig roas av andras delade texter. Välkommen alla skribenter!

Hej!Susanne heter jag och är Medarbetare här skrivlust.ifokus och mobbing.ifokus.
Jag är förtidspensionerad efter en lymfcancer som heter Hodgkins.Cellgifterna är orsaken till pensioneringen.
Så mycket biverkningar.
Jag bor i ett utbyggt gammal torp mitt inne i skogen 6 km från den norska gränsen,tillsammans med min dotter Rebecca på 15 år och min sambo.
Rebecca satsar på att gå på musikskolan Sinclair, i Uddevalla nästa höst.Hon är familjens sångfågel och har ställt upp på talangjakter och sjunger i kyrkan och inget öga är torrt efteråt.
Min sambo jobbar som licenssvetsare i Halden Norge.
Jag gillar att fiska och jaga,samt våra två hundar och 4 katter och chinchillor.
Jag skriver mycket Dikter på olika poesisajter och i augusti gavs min debutbok ut.Jag vill inte säga att jag är en hejare på att skriva Dikter,men jag skriver av hjärtans lust.
Precis som man ska göra,för skriva är kul!
Se ert innersta,för det kanske finns en sann poet inne i ditt hjärta
Är det nåt ni undrar över är det bara att fråga vet jag 

Tjenare.
Louise heter jag som sagt i presentation tråden, jag är Medarbetare här på Skrivlust, och har ni frågor kan ni gärna vända er mot mig. Jag sitter här så fort jag har tid. :-)
Jag gillar både att rollspela och att dikta/Skriva noveller. :D Och det är därför jag försöker skapa många artiklar om hur du kommer igång med sånna artiklar. :)
Tycker precis som Susanne, att kolla in i ert innersta, det finns nog en sann poet där? Sen kvittar det ju om dom första är bra, jag har gamla Dikter nu också, och dom gillar jag bäst. SÅ skriv bara vad du känner för. :-)
Putt!

Jag kommer att presentera mig :-). För er som vill veta mer om mig denna stund, klicka på mitt namn under bilden så kommer ni till min privata sida där en del står. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Insåg att jag inte har presenterat mig här. Slarvigt.
Jag har jobbat som copywriter (reklamskribent), är utbildad scriptwriter (manusförfattare) på samma skola som jag utbildade mig till copywriter. Har även varit webbskribent, informatör och en massa andra skrivjobb. Jobbat som säkerhetsvakt på konserter i Stockholm. Typ allt från Globen till Skansen. Sedan så är det katter, katter och djurskydd för min del.
Nu har jag varit sjukskriven i mer än ett år, tyvärr. Dock är jag på väg ut i arbetslivet igen, börjar med arbetsträning om två veckor. Håll tummarna för mig, tack.
Här är jag Medarbetare tillsammans med Emma och ovanstående personer. Minus en som inte presenterat sig ännu. (Ha, ännu en förvirrad. Jag är inte ensam, jag är inte ensam. :-))
Det var lite om mig. Och i vanlig ordning. Om ni har problem med saker här eller vill ställa frågor kontakta någon av oss Medarbetare. Bäst är att kontakta värden Emma som har full koll på läget här. Sköt om er. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ojdå. Jag har visst inte heller presenterat mig 
Jag heter Johanna. Är inne på mitt tredje år som lärarstudent och har två år kvar! Målet är att undervisa i svenska och engelska på gymnasiet.
Förutom pluggandet har jag ett deltidsjobb som personlig assistent två dagar i veckan. Resten av tiden fördelas ganska ojämnt mellan min häst och min sambo (hästen får nog mest tid) 
När det gäller skrivande så har jag alltid tyckt om att anävnda skriften för att uttrycka sina tankar. Bäst texter knåpar jag ihop när jag får uttrycka mina åsikter och tankar. Har svårt att komma igång med ett mer skönlitterärt skrivande, även om jag tycker det är roligt när jag väl känner mig inspirerad.
Tycker det är desto roligare att läsa andra texter och kommentera dem och det är väl därför jag hellre läser andras texter här än lägger ut egna. Men det kommer väl nåt från mig också så småningom.
Har ett ganska fullproppat schema och hinner inte alltid med att läsa allt här. Men jag försöker ta igen det när jag har mer tid.
Fråga gärna om ni undrar något!
Johanna