OT hästen
Idag gick hästen igenom besiktningen utan anmärkning! Suuuper!
Är sååå glad. Vilken dag det här kommer bli!

Underbart att läsa. Betyder det att du säljer hästen nu? Eller varför gjorde du besiktningen? /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
jo, hon åker imorgon.. *snyft*

Det måste kännas väldigt tomt. Pussa nosen och önska henne lycka till. Antar att du hittat ett jättebra hem till henne. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

det är tomt när ens vänner försvinner. speciellt en häst… hur många år fick ni med varandra?
hästar är underbara varelser. :)
Åh nu åkte hon i lördags… Snyft. Men skönt att inte ligga på minus hela tiden i ekonomin. Ska nog bli bra… men många tårar föll.

Jag grät massor när mina snälla,men oregerliga tinkerhästar for iväg =´´(
Vi hade nyss haft Kieron på Skara djursjukhus en hel vecka,efter att han och Maura kivats om ett äpple…
Kieron svalde äpplet helt och höll på att styka med..
Vår duktiga veterinär Jan Riese(från veterinärerna på tv)höll på i 4 timmar för att hålla honom vid liv och han fixade akutbil till oss också,så det var bara för oss att hänga på efter akutbilen.
Stackars Kieron blev spolad med vatten i svalg via mule och näsborrar samtidigt som de försökte "slå sönder" äpplet med slangen.Min lilla gubben kollapsade till slut av utmattning,men repade sig snabbt när det eländiga äpplet var avlägsnat…

#6 Så det är inte bara en myt att hästar kan sätta äpplen i halsen. Jag delar alltid min hästs äpplen och blir galen om nån ger honom hela äpplen! Nu måste jag alltså bli ännu galnare ;)
Tråkigt med hästen Emma, kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas. Men det positiva är att du inte behöver ha ont i magen över ekonomin nu.

Absolut ingen myt…Vi hörde hur äpplet "satte fast sig" och genast började det skumma ur näsborrar och mungipor på valacken…Vi förstod inte hur allvarligt det var förrän morgonen därpå när vi hittade honom ståendes på knä ute i hagen…
tack för era tankar hörrni