OT -Musik
Efter att ha kikat inne på diskussionen om tokio hotel och det började bli lite namedropping kom jag på en idé… Vad gillar ni för musik här inne?
Själv är jag väl mest inne på rock, gärna lite äldre (guns n roses, kiss, ac/dc, judas priest och dyl) även en del litae nyare ofta svensk rock (sahara hotnights, moneybrother och sånt) sedan ha rjag en otrooolig kärlek till min gudinna Nina Simone.

Tokio hotel, Billy Talent, HIM, Simple plan, Panic! at the disco är det jag lyssnar på mest =)
Har fått massa skit för att jag lyssnar på TH, och då får jag tydligen inte tycka om band som Billy talent.. skumt detdär.. 
Jag kan inte säga att jag gillar vissa band eller artister då det är jätte olika. Jag hatade t ex Elvis innan jag blev ihop med min pojkvän nu kan jag inte sluta lyssna på hans låtar. Tycker mycket om techno däremot kan jag säga. Fast helt beroende på låtar. Inte mycket för r'n'b. Moneybrother, The ark, Melody Club (dem kan jag säga är favoriter då det inte är många låtar med dem som jag inte tycker om), Elvis, Marie Picassos skiva är faktiskt väldigt bra, martin stenmarcks också, mando diao, håkan hellström, take thats nya skiva är helt okej, westlife, backstreet boys (hur löjligt det än låtar så går man och trallar med i deras låtar), mandy moore, avril lavigne (också en favorit faktiskt). Kunde ju säga en hel del ändå :) Haha, men som sagt vissa låtar av dessa är superbra, andra mindre bra och vissa riktigt dåliga också så det beror helt på :P

Haha okej. ska försöka eskriva vad jag lyssnar på. =P
* Sofijah.
* Simple Plan - Stor favorit!
* Metallica - =D
* Tokio Hotel - Stor favorit!
* Panik! at the disco.
* Avril Lavigne - Stor favorit!
* 2 världar - ;P
* Westlife…
* Måns Zelmerlöw
Hehe, dom just nu iaf. x) Sen lyssnar jag på 50 artister mer som är bra då. ^^,
#1 - Wow, bra musikstil, haha! ;)
Tokio Hotel - Det bästa bandet ever! Älskar allt med dom! <3 Lyssnat på dem sedan de var Devilish och aldrig tröttnat det minsta på någon låt! <3 Kärlek!
Paramore - gosh, ÄLSKA <3
Plain White T's - Älska massa! <3
Billy Talent
Simple Plan
Green Day
Panic! at the disco
HIM
Å lite annat :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Några band
Rammstein
Metallica
Iron Maiden
U2
Thåström
Sedan musiksmak, ej artister
Nästan all SKA musik
Northern Soul
Hårdrock
Klassisk
Filmmusik
Opera
Punk
Är väldigt blandad, enklare att säga vad jag inte tycker om. Hip Hop, Techno, den mesta svenska musiken minus punk och viss rock. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Vågar nästan inte säga det, man blir väl betraktad som nördig - jag gillar svenska visor, till exempel Sofia Karlssons tolkningar av Dan Andersson.

Hederliga svenska visor gillar jag också. Så då är jag nördig också. Attans. Älskar Cecilia Lind bland annat. Cornelius gillar jag också. /Vanessa

- Ensiferum
- Metallica
- Rammstein
- Oomph
- In flames
- Tori Amos
- Soundtracket till The nightmare before christmas
- Soundtracket till Kill Bill
- Nightwish
- Cornelius Vreewjik
- Diapsalma
- Finntroll
- Vintersorg
- Nirvana
- Pain
- System of a down
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Hårdrock
Klassisk
Filmmusik
Opera
Punk
Rammstein
Metallica
Iron Maiden
U2
Thåström
Kent
gammalsdags glamrock som Suzi Quatro,slade,Baycity rollers och T-rex m.m

Susanne, det låter som vi har rätt lika musiksmak. Minus Kent. Och glamrocken, fast tycker ändå om att lyssna när det är på radio, dock. /Vanessa

Fairground attraction är en annan grupp jag också gillar =)
Lite popjazzig…
Låten "Perfect" är så mysig…
Uhm nu kommer min ngt annorlunda musikstil^^
- Westlife
- James Blunt
- Jon Bon Jovi
- Jesse McCartney
- Brian Adams
#13 Annorlunda? Det kändes väl snarare mest vanligt av alla ovanstående =)

Här är Fairground Attraction med låten PERFECT
http://www.youtube.com/watch?v=_OWzDP5cnE0
och FIND MY LOVE

Marilyn Manson är föralltid min idol. Gillat några år och varit på konserten i december och det var så underbart åh åh åh
och the knife, kent, combichrist, många många andra industrialband, nina rochelle (hahaha sångaren är han som sjöng i melodifestivalen -99 med "du är så yeah yeah wow wow" men gud vad han har utvecklats), bloodhound gang, peace love and pitbulls (thåströms tyska band eller vad det var), KoRn, Deathstars… Jag kan skriva hur länge som helst.
Jag lyssnar på lite olika musikstilar, så det är svårt att förklara vad jag gillar :/ Jag gillar liksom låtarna för olika saker. ;)
Men de här banden gillar jag iaf:
- Bright Eyes: *Älska* <3
- The Used: _Stor favorit ^^
_- Snowpatrol: *Love!* x)
- Mayday Parade: I like ALOT! <3
- Death Cab For Cutie: *Avguda* xD
- Panic! At the Disco: Väldigt bra! :D
- Akon: Tycker om! :)
- Linkin Park: Mkt bra ^^
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.