Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikett: ot-utanför-ämnet
Läst 1555 ggr
SusanneStromstedt
0

OT - Hur ser er drömkille/kvinna ut?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag diskuterade med min dotter en dag om hur en riktig toppensnygging ska se ut.Vi har absolut inte samma smak hon och jag,kan jag säga.Man ska helst inte kunna se hur dom ser ut.Dom ska ha lugg i hela ansiktet!Hennes senaste kille fick jag en chock av,när han flyttade på luggen för att kunna fika;en jättesnygg kille såg jag.Varför han dolde sitt vackra ansikte är för mig en gåta..

Min dotter såg lika förvånad ut hon.Det hade hon inte väntat sig!

Det var nog en riktig överraskning för henne…

Hennes killar ska också ha köldskador mellan skinkorna!Byxorna ska helst hänga nere vid knävecken och när dom böjer sig framåt finns risken för att traktens hanhundar blir "lite på sugen"…

Men men…det är väl så när man är ung?!

Modet varierar väl där också kan jag tro..Eller?

Tja,för min del finns det bara ett läge ; Nuförtiden får man vara väldigt glad om killen alls har hår på skallen.Förhoppningsvis är det inte den stora magen som gör att dom inte kan dra upp brallorna i normalhöjd.Man får också vara glad om förståndet finns i behåll!

Det är inte lätt att bli gammal! Kyss

(Vanessa var fräck och lade in drömkvinna också. Vi ska väl vara jämställda :-))

emsems
1

Hm.. vet inte riktigt. Jag har ju alltid varei inne på surf/skejtkillar. Men sedan började det skifta lite mot rockkillar.. Nu börjar jag nog närma mig en vuxen synpunkt, du vet, välklädda fräsha killar helt enkelt.. Men ibland gör jag små tillbakafall haha =)
Huvudsaken är väl att jag blir attraherad av honom, vilket ofta sitter mer i självförtroendet och utstrålningen än i själva ansiktet.. Hm.. Kan nog gilla i princip vem som helst om det klickar i hur dom uppför sig, men har en tendens att falla för ovanstående alltså =)
Ska jag dock få modellera ihop en kille efter alla önskemål så.. hm.. han är väl runt 185, normalbyggd, en lagomt fin kropp (tillräckligt fin för att man ska bli eggad, men inte så fin att man själv känner sig som ett fetto), välklädd utan att vara överlkädd, grymt avspänd och bjuder på sig själv utan att vara en pajas.. hm.. hårfärg och sånt spelar ingen roll.. äh jag vet fasen inte =)

emsems
0

Något sånt här kanske? länk Hello hottie =)
Jag kan ju tillägga att jag gillar tatueringar.. Fast ovanstående har väl kanske lite väl mycket, men gärna hela armar och lite på bröstet och ryggen osv.. =)

emsems
0

eller något sånt här kanske? länk

SusanneStromstedt
0

Inte så pjåkig,men han hade varit snyggare utan krigsmålning =)

emsems
0

haha neeeejsh =)

SusanneStromstedt
0

Marcus är en riktig pärla,eller hur?

(Bild Marcus S, hur hans namn stavas. Vanessa, Medarbetare tog bort.)

SusanneStromstedt
0

Ja,Martin Stenmark är ju inte heller så tokig att kika på he he he

emsems
0

haha Me like =)

Jennie104
0

Hehe, alla tycker ju olika :)

Jag tycker en kille ska ha en liiiiten lugg och hår! Så ska en kille ha häng (haha)

Så tycker jag :o

Madde80
0

Och jag är benhårt fast vid Johnny Depp - Keany Reeves-typen :). Lite kantigt finmejslat ansikte, mörkt hår, relativt lång (i alla fall över 180).

Fast som EmmaL sagt - det är först och främst utstrålning och hur människan håller sig som räknas :). Fast nu råkar min sambo vara av typen lång - mörkhårig (nja, han börjar visserligen bli grå, men han var mörk från början) och med fina drag :). Tror egentligen det var han som fick mig att inse att jag hellre ville ha det än en kort, blond kille som jag var inne på under högstadietiden, då jag själv var kort och blond ;).

[Vargnatt-]
0

#10 Håller med dig, Johnny Depp ska det vara! Skrattande

Fast om jag nu ska tänka på folk jag faktiskt har chans att träffa så, min sambo är ju min drömkille ;). Underbar personlighet, älskar hans utseende. Innan jag träffade honom var jag säker på att jag skulle skaffae n kille med svart långt hår, men det blev en med blondt långt hår istället :)

SusanneStromstedt
0

Nu blev jag lite trånsjuk….Johnny Depp är ju bara sååååååååååååå snygg!!!Den killen gillar min dotter också,men det är det enda vi har gemensamt på den fronten.

vanessa
0

Helt seriöst så är det själen som jag faller för, och inte utseendet. Ögonen ser jag först, och det är då jag faller.

Kan nog säga mer om vilka "yrken" som många män jag uppskattar har. Brandmän, poliser, viss säkerhetspersonal, byggjobbare, annat "grovarbete". Sedan toppat med viljan att skapa - vad nu skapandet än råkar vara.

För mig är utseende en bit ner på min lista. Snygga killar och män har jag varit tillsammans med. Varav den ena var modell en tid. Samma man som satte en kniv mot min strupe. Så hur de ser ut, bryr jag mig inte om. Dock skadar det inte om de ser okej ut.

Är gift och tillsammans med en man sedan 12 år. Hans ögon flöt jag in i. Vänligare ögon hade jag aldrig mött. Han hade andra plus. Jobbade med evenemangssäkerhet, och så hade han något jag inte nämt tidigare jag tycker är attraktivt - ärr. Han ser ut som om han varit i närkontakt med en haj, men det visade sig vara en hjärtoperation som liten. En sak saknar han, och det är tatueringar. Men han planerar ändå, fast det blir nog aldrig någon :-). Det blir nog jag som fler och han som funderar.

Men som sagt, en vacker själ är det som mina drömkillar har. Och själen ser man så fort man tittar in i ögonen och pratar med människan. Sedan tassar man vidare och ser mer och mer.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Wiizy
0

Min drömkille ska ha lugg över hela ansktet, eller iaf snelugg över ena. ;) sen får han gärna ha häng. inte mig imot. =P
sen ska han vara killig, alltså en aning tuff. inte en fegis som gömmer sej när det kommer nån äcklig gubbe. han måste ju försvara mig. ;P *fniss* sedan ska han ha fruktansvärd snygg kropp också! ;-)

Haha jag kommer nog aldrig få nån drömkille… ;)

// Wizy, Medarbetare på skrivlust X)

Ebba-A
0

Min drömkille är Bill Kaulitz <3 x'D Nejmen jag har ingen drömkille, vi får väll se vad som händer i framtiden ;)

Men det vore inte så dåligt med Bill heller ;P Han har så vakcra ögon, jag tycker om killar med svart hår, bruna ögon och smink :)

Värd på Choklad iFokus

Jennie104
0

Jag tycker en kille ska ha en liiiiten lugg och hår! Så ska en kille ha häng, Så gillar jag killar med långt hår och fortfarande häng ;)

devildaughter
0

mannen är ju världens snyggaste, han tillochmed haltar sexigt!

(Bild dr House, borttagen av Vanessa medarbetare)

devildaughter
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har å andra sidan en massa drömpartners. en av dem är marilyn manson, en är dita von teese (bilden) - jag skulle lätt kunna ändra läggning för hennes utseende!

SusanneStromstedt
0

Han är en riktig karl =)Skulle sitta fint med honom också…

men Dita..njaeshhhh..Inte ändra läggning!! Örk!!!

devildaughter
0

19# Ljuvlig man! Han och Salvador Dali hade inte suttit fel alls.

Haha, för det ansiktet är det värt det! hahaha.

jn84
0

Det där med Johnny Depp har jag aldrig fattat.

Däremot måste ju Jonas Karlsson var världens sexigaste? Rösten, kroppen, utstrålningen! Kan knappast bli bättre! *dreggel*

I övrigt gillar jag killar som doftar gott. Med rätt parfym så är det lätt att falla för vilken soffpotatis som helst.

Gillar förstås min karl också, men man kan väl smygtitta lite på andra? ;)

[Vargnatt-]
0

#17 Ja just ja, han är inte heller fel!

devildaughter
0

21# Jo! Johnny Depp! Fast, bara när han spelar Willy Wonka. Hahahahahaha.

22# inte alls! vi ska gifta oss och flytta till bordeaux!

[Vargnatt-]
0

#23 Oj det var inte illa! Får önska er lycka till då ;)

Creation
0

Jag gillar söta killar ^^ :P Lite dålig beskrivning kanske?
Men killar som ser ofarliga ut xP Liksom oskyldiga
Och så ska han ha vackra ögon ^^ Ett fint leende är inte helt fel ;)
Alltså en kille med vackra ögon, oskyldig blick och ett snällt leende. Och man får inte glömma; en assnygg kropp xD

Han ska förstås ha en fin personlighet, annars är allt liksom bortkastat ;( Jag menar, om han flänger runt och låtsas vara cool(dvs bråkar, dricker jämt, gör exakt motsatsen till det man bett honom att göra) är han inget att ha, tycker jag. Trots att han kanske har en riktigt snygg utsida. :)

Snygg/söta kändisar enligt mig: ^^ ej i ordning
Brad Pitt(vem kan undvika? ;P)
Orlando Bloom
Milo Ventimiglia(assnygg i Heroes)
Adam Brody ^^
Justin Timberlake :D
Och är det bara jag som tycker Masi Oka är oerhört söt? ^^
Han som spelar Hiro i Heroes. :P

Är galen i Heroes… :P

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Wiizy
0

Har ni tillstånd för bilderna ni klistrar in? tycker vi ska ha lagen i bakhuvud att man inte får ta bilder hur som helst…

devildaughter
0

25# herregud nej du är inte ensam om att tycka han är söt! asiater är söta!

Madde80
0

#26 Sant, Wizy, det är bättre att länka till bilder.

#17 Definitivt!!! Han är dessutom snygg på det "manliga" sättet, och inte det androgyna och vackra sättet som t.ex Johnny Depp. Fast jag föll lite för Legolas utseende också, så I guess I'm a sucker for beautiful men ;).

devildaughter
0

28# Precis! Manligt vill vi ha!

patchezz
0

Jag har svårt att säga att någon är snygg utan hur jag vet hur det är, därför det är lätt att säga att en kille på film eller tv är snygg men egentligen är det inte han utan hans Karaktär. Jag tycker utseendet hänger mycket ihop med hur en person är men innan dess kan jag inte säga så mycket om dem, så totala främlingar på stan eller som man precis har träffat är det omöjligt att säga att han är snygg tycker jag :P men om man tänker karraktärer i filmer så håller med om Dr House. Älskar serien och älskar honom. Och det har absolut inte med utseendet att göra i sig. Låter som om jag säger i mot mig själv men vet inte hur jag ska kunna förklara på ett bättre sätt. Men jag har många olika smaker när det gäller killar.

• Joshua Jackson (Pacey i Dawson's Creek) Sårbar
  • Hugh Lauri (Dr House) Självsäker
  • Edward Furlong (John i Terminator 2) Cool
  • Leonardo DiCaprio (Jack i Titanic) Söt/gullig, omtänksam 
  • Adam Brody (Seth I OC) Blyg, sarkastisk humor
  • Chad Michael Murray (Lucas i One Tree Hill) Filosofisk, omtänksam
  • Wentworth Miller (Michael i Prison Break) Mystisk
  • James Lafferty (Nathan i One Tree Hill) Förändrades från dum till snäll, lite "farlig"
  • Bruce Willis ( I allt typ) Manlig
  • Tom Hanks och Colin Firth (You've got mail och Bridget Jones) Mysiga
  • Josh Hartnett (40 days and 40 nights) Söt
  • Shane West (A walk to remember) Hängiven
  • Ben Foster (Get over it) Sårbar
  • Benjamin McKenzie (OC) Sårbar, "farlig", omtänksam

Finns massa fler säkert som jag gillar men det är endast karaktärerna i filmen/serien som jag gillar inte personen bakom så jag kan kanske egentligen inte säga att jag tycker de är snygga men iaf.

Däremot förstår jag inte hur man kan tycka Justin Timberlake, Colin farrel, Marcus Schenkenberg och Orlando Bloom är snygga. Jag tycker de är så himla tråkiga och deras utseende blir då detsamma. Fast det är ju bara min åsikt menade inget illa men jag håller som sagt fast med att för ett bra utseende måste det finnas en bra personlighet bakom. :)

BlackTear
0

Oj, uhm, jag vet inte. Han ska iallafall ha fin personlighet. Omtänksam, gärna lite flum, kramgo och helt enkelt grymt bra =) Känner faktiskt en kille som är ungefär så, vi är ganska bra vänner. "Problemet" är att vi inte har rätta känslorna för varandra. Vi provade att kyssas en gång men det kändes bara konstigt så vi började gapskratta xD Och så kan man inte ha det ^^

Men jag får väl fortsätta vänta.. :/