Hjälp med inspiration.
Hej!
Jag kommer ha praktik nästa vecka och kanske längre beroende på om jag inte får nått annat, men då är min fråga följande. Min uppgift kommer vara att skriva en artikel och fota en bild och lägga in på följande hemsida http://www.alltomstoruman.se , Jag kommer vara tvungen att skriva en artikel per dag men jag behöver ämnen för jag är inte så bra på att skriva men det är lättare om jag har ämnen och det är det svåra så i need som help.
tacksam för alla svar :)
du ska förmodligen alltså skriva om sakker gällande storuman? du kan ju utgå ifrån vad du gillar, tex musik från orten, fritidssysselsättningar som finns (entingen en artikel om varje eller en om alla), vad kan man göra i storuman? café? bio? hisotria bakom. Finns restauranger? kanske en historia om varje om bakgrund och sånt?
Finns det någon kändis som kommer från byn? en berättelse om den? har något uppfunnits? vad är nytt? tex kan du ju skriva om sågverket som skellefteå kraft har tagit över. sådana saker =) hoppas något av detta iaf kan få dig att hitta på något !
Hur har det gått? :)
Hanna

Undrar också, för Emma gav dig så många vettiga trådar som kan leda till något. /Vanessa nyfiken
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.