Good morning 18/1
Tänkte vara lite internationell och så.. haha!
Fredag. Har just komit till jobbet. Släppte ut hästarna innan jag åkte hit. Håret är en mix av morgonfrilla, rufs och ostyrliga lockar. En otroligt rolig start på dagen dock, fick läsa en medarbetares rocktidning från när dom var unga. Jag är själv en rocker och är grymt intresserad, och att få läsa en (den första!!) svenska rocktidningen som fanns, som innehåller mycket personliga och "hemliga" upplevelser från någon man känner, är ovärderligt. Det är texter om hur dom festat med Motörhead, vad Lemmy sagt och gjort och vilka otroliga mängder vodka som gick åt. Priceless! *svävar på moln*
Idag är det jobb, provridning på pållan och shoppande på lunchen. Hittade en snygg kappa igår som jag köper idag på rean (man får ju inte vara dum!). mer än så hinner jag nog inte med.
Fick förresten ett samtal från ett företag som jag skrivit en artikel om, som ville ändra den lite. Som vanligt vill företagen ha så mycket reklam som möjligt med i texten och så lite underhållning som möjligt. Min tysta tanke är väl egentligen "tror ni någon läser en företagstext som mer eller mindre är reklam? är det inte bättre att skriva en bra och underhållande text och folk läser den?" men så verkar inte vara fallet. *suck*
Det är allt jag har att dela med mig av idag. Vad ska ni göra idag/helgen? Något intressant?
Trevlig helg allihopa!
Dagens kul: Är det inte konstigt att alla händelser som inträffar i välden varje dag precis ryms i tidningen? Av Min personliga gud, Jerry Seinfeld. Källa: Ordsprak.se

God morgon :).
Sitter på jobbet, men idag är det ju fredag så det förslår, så timmarna här får gärna gå i ilfart! Har köpt hem en ny laptop som jag längtar till, är så skönt att få börja om från början och faktiskt försöka få Struktur på sakerna! (Men känner jag mig, så kommer det ändå sluta i kaos.) Jag har redan skapat en mapp för bokprojekt, men inget ligger däri än… Måste flytta sakerna från mina andra datorer - för nu ska både den gamla laptopen och den stationära datorn gå i pension. Så jag misstänker att det är lite sådant jag kommer syssla med i helgen. Samt gå på bio, Arn, med en väninna, och spela något spel på lördagskvällen med sambo och ett annat par - något där man får reda på hur lika man tycker, eller så - skall bli intressant… :).

Idag har jag tagit det lugnt, myst med hundarna, lyssnat på musik och surfat. Känns som jag inte gör något annat i mitt liv, haha. Ska väl försöka hinna med att låta en eller två kaniner springa av sig innan jag åker till vetrinären. En av ungkaninerna har brutit en två, eller så har den gått ur led, är lite osäker..
Annars blir det väl mest.. slappa som vanligt.. ;) Imorgon ska jag på en överraskningsfest. Självklart inte min egen ^^
Idag har jag redan varit på ett seminarium om evolution, religion och kreationism. Det var intressant och rätt kul.
Senare idag ska jag bege mig till fjärran, främmande land… Okej, inte så fjärran, och inte så främmande heller… det är faktiskt inte ens ett land… Jag ska iväg till Jönköping på träningsläger i kendo. Det ska bli jättekul och jag får sova hemhemma, då några av mina kompisar från Nässjö också ska vara med (Det tar 30 min med bil mellan städerna) Jag måste bara få ordning på mina shinaier (bambusvärd) som jag upptäckte krånglade idag på morgonen. Varför ska sådant alltid krångla när det är minst lämpligt?
bambusvärd? oj, vad spännande och galet det lät! Jag måste nog skaffa mig fler spännande och galna hobbyer *funderar*
#4 Kendo är en alldeles utmärkt galen sysselsättning ;) Och Umeå har en av Sveriges största klubbar, om inte den största, så du kanske borde testa? ;)
haha jag torr inte jag är så häftig! =) höll på med judo ett tag, det var ballt som fasen, men slutade och flyttade å nu med min rygg finns ingen möjlighet till återstart =)
#6 Man behöver inte vara så häftig för att hålla på med kendo, man har ju en rejäl rustning som skyddar och man slipper alla otäcka kast och sånt ^^
Det är inte värre än att rida, förutom att man får en massa blåmärken ibland (vilket man iofs kan få av ridning också ^^')
Menmen, nu måste datorn stängas av, ha en bra helg allesammans =)

#7: Du med! =)