Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettot-utanför-ämnet
Läst 618 ggr
emsems
0

This is England

Har sett så enormt mycket reklam om denna film. Verkar väldigt intressant.. Har ni sett den? Vad tycker ni?

SusanneStromstedt
0

Har inte en aning om vad för film det är…Går den på bio nu?

emsems
0

http://www.bioprogrammet.nu/filmsida.asp?filmnr=4133 här finns en trainer.
Det rullar även en annons för den här på iFokus.

SusanneStromstedt
0

Aha,den ska jag kika på…

vanessa
0

Jag har sett den. Den var bra. Som manusförfattare så är jag en kritisk tittare, som ser saker som jag hakar upp mig på, därför ser jag saker jag tycker kunde ha förbättrats. Och kan därför inte ge jättehögt betyg. Det blir tre Vanessa.

De jag pratat med som också sett den tycker att den är kanon. Så de sätter nog högre betyg. Dessutom söt liten pojke och snygg fadersgestalt :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

precis
0

Jag har också sett den. Jag gillade den otroligt mycket. Men… Den är absolut inte så som reklamen påstår att den ska vara… Det är inte direkt nån hyllning till ska-musiken, men det är en hel del klassiker som går i bakgrunden hela tiden. Inte är det heller så värst tung dramatik i "coming-of-age"-storyn. Det känns som regissören slarvat och kastat bort halva manuset. Nu vet inte jag om det hela baseras på verkliga händelser eller en bok, men det verkar så iallafall. För fokus verkar hamna rätt ofta på alla nostalgiska 80-tals-attribut, (Fred Perry-skjortor t.ex) och lite grann om brittisk Thatcherism, skinheads.

Mitt betyg blir dock en svag femma, om man ställer ner sina reklamkampanjs-upphajpade förväntningar en hel del just innan man börjar kolla. En lågbudget-"American History X" ungefär…

precis
0

Jag måste såklart i samma andetag tipsa om en annan film, som är en sorts "mock-umentär" från 80talet med massor av grym musik. 24Hour Party People. Som går på SVT2 ikväll, 22.25
Den är egentligen om den oorganiserade skivbolagsbossen, men innehåller en hel del musikhistoriska ögonblick ifrån bl.a. Joy Division och Happy Mondays… och den konsekvent försenade Peter Saville, som formgav alla affischer, biljetter, skivomslag…

Love will tear us apart… again…

emsems
0

men… det är ju samtidigt som jag ska se californication… aaah!

Story
0

Såg den igår kväll (This is England) den var oerhört bra.

emsems
0

ska se den imorgon med en stor hink godis och skål chips. Återkommer med åsikter!