Ett skrivkurstips..?
Fick idag ett litet blad ifrån Medborgarskolan med vårens kurser. Där så hade dom en kort kurs där man fick utveckla sitt skrivande, sina ideér, karaktärer etc..
Kostade runt 4-500:-
Kanske finns nåt liknande i din egen stad ;-)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Jag har funderat på att läsa någon sådan där kvällskurs. Dock verkar det vara dåligt utbud här. Vart bor du?

I våras gick jag på Skrivarakademin, som ligger under Folkuniversitetets paraply. Där läste jag "Att skriva sitt liv". Väldigt bra kurs som gav massor. Jag bor i Stockholm.
De har även distanskurser, så om du är intresserad av ågot där så behöver du inte finnas på plats.
Brukar läsa en kurs av något slag vartannat år. Älskar att utvecklas.
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#1 Jag bor i en mycket liten stad i V-götaland som heter Falköping. Även i Skövde & Mariestad hade dom sånna här skrivkurser.
När jag får råd nångång så har jag tänkt gå en sån..
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
jag ska kika in på det! tack för era tips!
Håller med dig Vanessa att gå på kurs är trevligt, lärorikt och utvecklande.
Skrivarkursen kan vara närmare än du tror EmmaG, har du klickat på reklambannern (heter det så?) som finns här på sidan; Studieförbundet Vuxenskolan?
Jag bor i Bohuslän (nära Uddevalla) och här har Vuxenskolan två kurser i kreativt skrivande - grund och en fortsättnings kurs.
Ska själv starta en kurs i mitt stora intresse (förutom att skriva redaktionell text) "gamla svenska filmer från förr" och den ska starta i feb/mars.
Någon sådan här studiecirkel har aldrig funnits tidigare så jag har fått sätta ihop en studieplan.
"Skrivlust" har hjälpt mig jag har letat bland trådarna och hittat en del tekniker och tips. Nu ska studieplanen presenteras för Vuxenskolan så ni kan hålla tummarna för mig i morgon kväll måndag 14 jan.
"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"
Jag har oxå sett bladet :) (bor i Skövde =))

Håller tummarna för dig. Har själv funderat på att skapa kurser. Och som du inte inom skrivandet. Det får i så fall bli inom mina andra favoritämnen katter, hemlösa katter, djurskydd. Men det blit längre fran i framtiden. Har lite mycket på tapeten, /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag har funderat på att ta en skrivarkurs, men fick ett jättebra hjälpmedel i julklapp som heter Författarkortleken. Det är 52 kort med en mening på, sen har man 3 minuter att fritt skriva om det som står på kortet. Man ska försöka att tömma sinnet och sedan bara skriva utifrån det som står på kortet. Vissa kort går det lätt med, andra är det svårare. Efter tre minuter när timern piper ska man lägga ner pennan mitt i meningen och sen kan man återkomma till texten om man vill det efteråt.

Det verkar vara en kul kortlek..=)