God morgon 16/1
Tjolahopp allihopa!
Onsdag. Vi tar steg för steg mot en ny helg, och jag som gnällde så mycket över helg igår kom just på att jag har inget roligt inplanerat i helgen alls… Jag får börja klura på något roligt! Kan ni inte komma med roliga förslag? Det gäller lördagkväll….
I går hände en lite rolig grej. Jag var som jag sa på en intervju med ett företag. När jag gick ut därifrån så brann en lastbil som stod rätt nära min bil, och med tanke på att jag juuuust fått lagat min bil (för andra gången på ca 3 veckor) så fick jag smått panik och körde iväg bilen en bit när det plötsligt slog mig: Det är inte en enda reporter här! Jag, som redan hade med mig vår arbetskamera, tog fram hela kameran och började fota släckningsarbetet som först bestod av chaffören som klättrade upp på taket på lastbilen och försökte släcka branden. Lågorna var stora och tillslut ramlade (!!) han ner från taket. De höll på å försökte släcka genom att skotta snö med traktor till brandkåren kom. RIktigt spännande bilder! Hur som helst kommer bilderna att tryckas i Västerbottens Folkblad idag på sidan 7. En bild är här bifogad där chaffören förösker släcka branden från traktorskopan.
Idag är det en rätt lugn dag. Jag ska fixa några presspass till en festival som skall vara här (www.aplifiedfestival.se) och rida i kväll.
Vad ska ni göra idag? Vad har hänt sedan igår?
Dagens bra: En populär författare skriver vad folk tänker. Ett geni inbjuder dem till att tänka något annat. Källa: ordsprak.se

Hi hi hi,vilken tur du hade Emma!
Visst är det så att du får betalt för såna plötsliga jobb också?
//Susanne
Ja om bilderna är bra och de vill ha bilderna så! Just detta blev ingen större nyhet då ingen skadades eller det blev någon större brand, så de avböjde bilderna pga betalningen. Då sa jag att dom fick dom gratis, eftersom att det inte är någon mening med att ha dem liggandes i en mapp på datorn. Därför gav jag dem gratis denna gång och ser det som en större variation av publicerat material (som jag förvisso inte har dåligt om, men hade inget tidigare i denna tidning). Får se till att hitta något lite mer spännande nästa gång haha
Det känns dock lite skumt när dom frågar "Blev någon skadad??" med hopp i rösten det första dom säger när man ringer.. 

Uhhhh!
Jaha,man måste alltså hitta ond bråd död för att få betalt?
Läskigt om man hittar det!Man kanske måste hjälpa till för att människor inte ska dö.Ska man då helt plötsligt slänga människan åt sidan för att se till att få riktigt smaskiga bilder?
Hm…

Idag har jag gjort.. ingenting.. Drivit runt lite i stan och köpt en skiva.. ;P
Imorgon har jag tid hos kuratorn, jag är sjukt nervös..
Vilken skiva?? =)