Jag som precis tipsat om detta på min sajt, och tänkte göra det här med..Men du hann ju före mig! ^^
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

haha..ok… Där ser man ;)

Ähh… Skrivlust funkar bra… ;-)

Jag tyckte det verkade ganska intressant. Någon här inne som har gett ut med hjälp av vulkan?
Jag tycker också det verkar itressant.. Får se om jag lyckas få ihop något att "ge ut" sen :)
Roligt att det finns ett sånt alternativ i fall inget annat funkar. Att ge ut böcker är ju annars huvudlöst dyrt! Men då har jag fått höra att böcker som ges ut på det sätte är svårare att marknadsföra och få ut till folk för att den inte anses som fullt lika bra när den inte gått via något Förlag..

#6 Jag kan få förstå den tanken & håller med på nåt vis..Fast jag vill inte tycka så egentligen
// Emma, aka Althea

#6 Men samma problem stöter väl alla författare på som ger ut på eget Förlag? För att bli helt accepterad så ska man väl helst ges ut av Bonnierkoncernen…
Den stora fördelen här är ju att man slipper ligga ute med pengar om jag förstått det hela rätt. Det enda som kostar är distribueringen inkl ISBN och Bokrondellen.
#Jo, precis.. Så sade de åt mig när jag funderade på att ge ut under eget Förlag också. Här i finalnd är det samma sak med alla de stora förlagen. Man har svårt att hävda sig bland alla de stora..
Jo, absolut är det en fördel. det är många bra böcker som aldrig skulle få en chans att bli till om inte denna möjlighet skulle finnas.

gratis?

Ja, så länge du inte vill att de skall få ett ISBN-nummer och finnas i kungliga bibliolekets arkiv samt på Bokus och Adlibris (skall tydligen kosta 2500 kr).
Jag kan tänka mig att ge ut böcker på detta sätt, speciellt "instruerande" böcker som hur jag målar eller liknande. Sådant som är lätt att göra reklam för för egen regim. Större verk av romantyp skulle jag nog först vilja att några Förlag tittade på, men skulle det inte gå hem där så kanske jag skulle överväga att ge ut dem på detta sätt. Vad jag har hört är att om en bok är publicerad på något sätt så är inga Förlag intresserade längre, så man får ta sig en tankeställare först :).
Jag gillar skarpt att Vulkan kommer ha korrekturläsare och professionella som ger lektörsutlåtande mm. Får se vad de kommer att kosta ^_^. Behöver ju inte lägga ut en bok där för att få lite kritik om den av någon utomstående, kan vara ett bra sätt att komma vidare om man fastnat :).

Så, nu har jag prövat att publicera en bok inkl distribueringspaketet på Vulkan så får vi se om det fungerar… ;)

Ja, du måste berätta hur de går sen ju
// Emma, aka Althea