Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettskrivlust
Läst 409 ggr
emsems
0

God morgon 14/1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla flitiga skribenter!
Måndag igen och vi närmar oss mitten av januari. Tänk vad tiden rinner iväg! Men snart kan man börja se ljuset i den märka tunneln vi kallar vinter. Jag drömmer om en utlandsresa eller sommar. Vilket som än kommer först!

I helgen har jag haft provridning på hästen min. En duktig tjej kom och red, och dom verkade trivas bra ihop. Det var kul, och tjejen tyckte detsamma. De har redan hört av dig om en till provridning. Så kanske är det inte omöjligt att få henne sålt rätt omgående. Det börjar knaka i kassan nu, så det vore skönt att få iväg henne. Bara hon går igenom veterinär besiktningen…!

Idag är det jobb och rida som gäller, inte så spännande… Vad ska ni andra göra idag?

Måndagskram från Emma

SusanneStromstedt
0

Jag önskar att jag kunde säga rida åtminstone,men tyvärr…

Hästar är underbara djur och vi har satt upp oss på nybörjarridning för vuxna,jag och sambon.Men eftersom det inte är fler vuxna som vill lära sig rida,blir det inga lektioner av.Om jag kunnat rida nåt så när,hade jag kunnat hjälpa grannen Sofie motionera hennes hästar.Hon är i behov av hjälp nu sen hon fick en liten dotter i höstas.Hennes sambo Roger försöker ju själv,men dom brukar vara två eftersom dom har så pass många hästar.

Sofie är helduktig med hästar och ibland får hon hem hästar som mår dåligt efter nån urkass f.d ägare som varit elak.

Då fixar hon till deras psyke igen och hästarna är så lyckliga när hon spränger iväg på dom.Och den nye ägaren är också nöjd.

Sofie "samlar" på Tinkerhästar och nån blandning av en storvuxen häst.Inte en aning om vad för ras det är,men den ska vara sällsynt här i Sverige,gråvit fläckig och nästan fullblodsliknande i kroppsbyggnaden,fast med längre hals.

Nu har jag fått "tjata av mig" lite på morronkvisten…/Kramis

emsems
0

Du får lära dig rida ändå! Du kanske kan få en introduktion av grannen och hennes man? man behöver ju inte kunna allt för mycket för att kunna rida lugna turer i skogen (om hästarna är snälla och lugna). Så får du något att göra på dagarna =)

SusanneStromstedt
0

Hennes hästar är ganska vilda och kräver relativt vana ryttare…

men jag önskar att jag kunde få lära mig.Det finns inget så härligt som att sitta på hästryggen.Vi har testat prova-på turer och vi njöt både sambon och jag.Särskilt när det blev skogsritt.

vanessa
0

Kolla om du kan rida ändå, i en barngrupp annars. För att rida eller göra saker helt utanför ens vanliga värld för en att må bättre och öppnar nya vägar.

Somnade först vid 8-tiden i morse. Så jag vaknade först vid 14. Ska förbereda mig inför en kurs på arbetsförmedlingen. Som jag redan gått, men måste för att reglerna är så.

Hinner uppdatera mitt brev och meriterna. Tråkigt med måste föras. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Mandysan
0

God dag :)

Jag har varit i skolan, fick en riktig blixtidé som jag klottrade ner på armen =)

Jag hör oxå till hästfolket, min häst är dock skadad så det blir bara lite kel och stallpyssel :)

/Amanda

SusanneStromstedt
0

Stackars lilla pålle…