Delar inte med mig?
Jag satt just och jobbade med "Läsare som inte skriver" och kom på att, Jisses, jag har ju själv inte delat med mig av något jag gjort!
Det är absolut inte meningen, utan bara helt glömt och missat..! Kanske känns journalistik inte heller som något man kan dela med sig av på deta sätt? Men jag gör ett försök här och så får vi väl se det som ett försök! Här är en text jag skrev till tidningen Upp i Norr om ett band som heter Laakso.
Lysaande Liraat Laakso!
Med snabba steg kliver bandet Laakso upp på scenen. Pinkerton i Skellefteå har en något liten men otroligt entusiastisk publik som jublar förtjust när de första tonerna spelas och en stark stämma hörs i högtalarna. Med instrument som trummor, bas, gitarr, trumpet, keyboard och tamburin skapar de ett eget ljud som även får den mest stillsammes kropp att börja röra sig. Rock när den är som bäst!
Efter spelningen träffar jag ett trött och svettigt Laakso. Bandet är i Norrland inte något som man hör pratas om varje dag. Faktiskt är det väldigt få som överhuvudtaget hört talas om dem, men de som vet vilka 4-mannabandet Laakso är, är också otroligt hängivna och entusiastiska fans. Söderut är bandet betydligt mer känt, visste du till exempel att de gjort en ballad med Peter Jöback? Inom indiescenen har de blivit stora och de har även varit förband åt The Ark. Men trots att dom kanske inte är så stora här uppe så är de definitivt ett band att räkna med framöver. De talangfulla musikerna bjuder på brillianta texter som varvas med snack i kvick humor.
(texten är egentligen betydligt längre, men jag kapar här. Bilden föreställer bandet på spelningen)
Så mina ärade skribenter… Positiv/negativ kritik?

Har jag aldrig hört talas om…

Sätter ni rubriker själva?
Diggade rubriken här :)
Och jag har hört talas om bandet! ;)
jo jag har gjort allt själv inkl fotning. ändrade dock rubriken till Lyysande Liirat Laakso!
bandet är suuuuper
Pga efterfrågningar om mer journalistiska texter så testar vi putta upp den här och ser om någon feedback kan tillkomma denna gång!

Den är bra, det finns väl ett par saker jag hakade upp mig på. Som detta:
"Bandet är i Norrland inte något som man hör pratas om varje dag."
Det känns som två meningar i en mening. Lite luddig. Vi vet redan att de är i Norrland, för stad och lokal har du redan skrivit om. Skulle satsa mer på att man inte pratar om dem varje dag.
Sedan antar jag att det är styckeindelningar som inte syns här. Annars är det bra artikel.
Tack för att du delade med dig av dig själv. Nu får väl jag göra det också. Fast har för mig att jag gjort det redan. Får kolla :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
artikeln är betydligt länge egentligen, men fick kapa så ni inte ska måsta läsa hela haha =)
hm.. ska suga lite på meningen du tog upp, återkommer!
Hm… jag håller inte riktigt med dig där Vanessa…
"Bandet är i Norrland inte något som man hör pratas om varje dag."
Vad jag alltså syfter på är att man i Norrland inte hör pratas om den varje dag. Alltså att de är iprincip okända här uppe, medan jag vet att de är betydligt mer kända i södra sverige. Kanskr uttryckte mig klumpigt, men vet inte om jag tycker att just Norrland är upprepning.. *funderar* Skulle kanske skrivit något i stil med
"I Norrland hör man inte talas om bandet varje dag"

Förstår hur du menar men det är själva formuleringen som jag fastnade i. Så tänk inte på kommentaren om Norrland. Men fastnar i meningen, och måste läsa om för att förstå. Tycker bättre om sista varianten. Kanske för att jag är en korkad 08-bo :-) /Vanessa
Nej jag håller med! Tack för åsikten..! texten i övrigt?

Den är ju bra, det har jag skrivit. Så det var meningen jag hakade upp mig på. Ju fler gånger jag läser desto bättre blir den.
Hoppas du förstår det :-). /Vanessa
Vad trevligt! =)