Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettpoesi-och-dikter
Läst 589 ggr
Embla_
0

I den vackraste av dagar

Lägger ut en dikt som jag skrev till min morbrors begravning för ungefär ett och ett halvt år sedan. Det hände en mc-olycka som min morbror var med i och när vi fick reda på det var livet så motsägelsefullt: solen sken och det kunde inte bli en finare sommardag.

I den vackraste av dagar                                                              så fick vi ett besked                                                               Många tårar fälldes                                                                     när Lars Erik Edlund avled.

Den kon som stod i vägen                                                          som gjorde livet kort                                                                    Är inte brottet skyldig                                                                   till att vår älskade gick bort.

I den vackraste av dagar                                                              då regn ej anas kan                                                                    Liv ger död och död ger liv                                                                                                 med kärlek och vördnad vi minns denne man.

Lars Erik Edlund, du var vår vän, vår son och vår bror.               Världen kan aldrig bli för stor,                                                       för att älska och för att älskas.                                                     Så för oss,                                                                               som tror:

Vi möts igen!                                                                           Som mor, som syster och självklart som vän.

emsems
0

interessant.. det enda som får en att tappa fokus lite är namnet och kon..  annars tycker jag den är jättefin =)

jn84
0

Jag tycker inte dikten tappar fokus, inte vid namnet iaf. Den var ju skriven till din morbrors begravning och med det i åtanke så tycker jag den blir ännu mer rörande än en dikt bara skriven på papper.

Tycker det är en av de finaste Dikter jag läst på länge. Och som du säger, livet är så motsägelsefullt! *blinkar bort tårar*

Håller med Emma lite om kon, men om det är vad som hände så är det ju bara sorgligt.

Hade jag varit på den begravning där dikten lästes hade jag definitivt stortjutit.

Lagom lång, lagom djup och lagom språk. Helt perfekt helt enkelt!

vanessa
0

Snyft, börjar känna mig fuktig bakom ögonlocken. Väldigt fint. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Embla_
0

tack för kommentarerna .  :)

Det där om kon är med just för att det var så det var, en oansvarig bonde hade släppt iväg kor ut på vägen.