Skrivlust iFokus

Skrivlust

Läst 132 ggr
Rådjurstoken
4

Rådjursboken av Rådjurstoken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror att det var på den här sajten jag frågade för ett par år sedan hur det går till i praktiken att ge ut en bok. Jag visste ju att företaget där jag jobbar har ett eget bokförlag, men trodde knappast att jag kunde få boken utgiven genom dem. Men efter en del om och men har det faktiskt gått vägen! Idag kom böckerna från tryckeriet, och jag har burit in alla boklådorna i vår lagerlokal.

"I Daphnes marker" är berättelsen om en grupp rådjur som jag har följt under ganska många år och fått många fina bilder på. Vi får följa rågeten Daphne och hennes kid, från att kiden är nästan nyfödda tills de blir vuxna och måste lämna sin mamma. Bockarna slåss om sina revir, men kan också vara förvånansvärt barnvänliga. Från början var tanken att boken skulle vara lika mycket för både barn och vuxna. Med facit i hand måste jag erkänna att den lutar åt barnbokshållet, även om den inte är vuxenförbjuden alls. Boken är på 40 sidor, varav ungefär hälften är text och hälften bilder. Inom kort kommer ni att kunna beställa boken från https://butik.naturcentrum.se/ och förhoppningsvis även köpa den i större bokhandlar. En fin julklapp till både små och stora naturvänner. Ni får också gärna be er lokala bokhandel att ta hem den, så att den får större spridning! 😉

Zav
1

Så fint, grattis! :)

Sindri
1

Men vad häftigt. Grattis och hoppas den kommer att sälja mycket. Kommer den att gå att beställa till jul?

Rådjurstoken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack Zav och Sindri. Jag hoppas verkligen att den går att beställa före jul. Om allt går som jag hoppas, kan ni beställa den i början av nästa vecka.

Tarotstollan
1

Så kul och den är vacker.💚

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lona
1

Men vad roligt, grattis! Daphne & Co har vi ju haft nöjet att följa länge här på iFokus, nu ska de få bli "riktiga" kändisar också! 😃🥰

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Rådjurstoken
1

Tack Tarotstollan och Lona! 🙂

Torparmor
2

Vackert - Jag har lämnat den som inköpsförslag till vårt bibliotek

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Rådjurstoken
1

#7 Kul! Det skulle vara roligt om den fanns på biblioteken runtom i Sverige också. De kan ta kontakt med www.naturcentrum.se och höra hur de beställer den. Privatpersoner kan nu beställa den direkt på vår hemsida: https://butik.naturcentrum.se/