Önskemål om sajten?
- Redigerat 2024-10-31 20:06 av Crucio
För min egen del svarar jag att jag tyckte det var jätteroligt med stafettberättelsen, men jag var visst ganska ensam om att tycka det. Jag ska fundera på saken, och kommer jag på något återkommer jag.
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Stafett låter kul.
Jag är ju vääääldigt periodisk i min aktivitet på forum och sociala medier.
Gick in på sajten eftersom jag jag kommit igång med refigeringen av min lilla roman och börjar närma mig publicering…
Är någon intresserad av rollspel?
Kanske lite vid sidan av skrivlust på ett sätt, men det var där min skrivlust startade.
Det går till lite som stafett, men istället för att fortsätta en berättelse så har man en specifik Karaktär som agerar och reagerar på vad andra karaktärer/personer gör och skriver. Man kan i inlägget beskriva Dialog, händelser och/eller scener… Börjar det bli tråkigt kan någon "slänga in" att det händer saker. Eller göra en extra Karaktär som driver framåt…
Vet inte hur bra det funkar i en forumtråd iofs. Och det kräver lite att man trivs med varandras tolkning och skrivsätt. Blir tex lite jobbigt om en person kör urspårad komedi och någon annan super-seriös thriller.. Men det blir lite som att skriva och gestalta en berättelse gemensamt.
Boken jag nämnt tidigare började för 13-ish år sedan när jag och en kompis började spela ett rollspel. De båda huvudkaraktärerna är mina första två karaktärer i spelet och den utspelar sig i en värld jag utforskat sedan dess med min kompis :) (men boken utspelar sig innan spelet började). Hade det inte varit för rollspelet hade jag nog aldrig skrivit något.. Tror dessutom att rollspelandet hjälpt mig otroligt med Dialog. (blir mycket Dialog och beskrivning av vad karaktärerna gör medan de pratar.)
#4: ooooo, rollspel känns kul