Jag skickade in mitt bokmanus!
Under många år har jag skrivit en bokserie och min dröm har länge varit att skicka in det första bokmanuset till olika Förlag i hopp om att bli publicerad.
Att skicka iväg det där bokmanuset har varit en skrämmande tanke. Svindlande till och med. Bokserien är en värld jag byggt upp och vårdat under så många år och nu ska den plötsligt läsas av andra. Den ska kritiseras. Värderas. Det har varit ett svårt steg att ta.
Jag har fått mycket feedback på senare tid från utvalda personer som fått ta del av mitt "råa" material och dom älskar boken. Dom väntar med spänning på nästa del och dom har uppmuntrat mig att skicka in bokmanuset.
Idag gjorde jag det. Idag skickade jag in mitt bokmanus till en rad olika Förlag och nu är det bara att vänta på deras dom. 🙈
Fler Förlag?
Har ni några bra förslag på Förlag att vända sig till? Jag skickar gärna manuset till fler än dom jag redan skickat till. Genren skulle jag vilja påstå är Dark Romance för unga vuxna/vuxna. Skriven på svenska.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Spännande! Hoppas att det går vägen.👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#0:
Verkligen spännande!!
🥰🤩
Lycka till!
Började skriva på en bok jag med förut, , men men, , har inte skrivit mer.
😃🤩
HH 🙂
#0: Grattis och lycka till!
Heads up bara, akta dig om förlagen vill ha betalt för att ge ut din bok. I så fall är de inte särskilt kritiska och jobbar inte mycket för att dälja den heller - de har redan fått sin förtjänst från dig. Hybridförlag brukar de kallas.
Om det bara är Hybridförlag som svarar, är det nog bättre för dig att självpublicera :)
#0: lycka till :) tyvärr är det mest hybridförlag som ger ut fantasy på svenska, i alla fall för vuxna. Får hoppas att det kan komma att ändra sig med tanke på hur många fler som börjar läsa just den genren.
Seraf har ju stängt för nya manus ganska länge men är väl ett av ganska få trad. Förlag.
Kul!
Och går det inte vägen med förslag, så kan du ju alltid trycka boken on-demand, få ISBN-nummer och sälja på bokhandlare ändå. Vi har använt BookOnDemand för att skapa egna böcker, men hittills aldrig sålt. Men jag vet att det går via dom.
Mvh // Johan
#4 Min är dock inte en fantasy vill jag påstå
#6: förlåt! det var jag som läste alldeles för snabbt.
#7 Ingen fara, lätt hänt! 😁