Söndagens vilopaus
Denna Söndag tillägnar jag min fina syster som lämnade jordelivet
förra året vid Jul.
Hennes hjärta orkade inte längre.
Söndagens vilopaus
Tankarna för mig tillbaka ett antal år när vi alla syskon skulle ses hos min syster
med familjer och barn.
Vi tjejer skulle laga maten och killarna skulle leka med barnen.
När jag tänker tillbaka på denna dag trillar tårarna ner för kinden.
Vad jag saknar min älskade syster som gav så mycket kärlek till oss alla.
Alla barnen älskade henne , hon hade ett speciellt hjärta för alla barn som hade det svårt på olika sätt.
Om en granne inte hade barnvakt ställde hon upp med barnen.
När jag själv jobbade mycket fick min dotter komma till min syster och stanna hur många dagar hon ville .
Min dotter tycker om att baka så hon fick stå på en köksstol och hjälpa min syster med kakor och bullar.
Ni förstår att en sådan syster va så värdefull för oss alla i familjen .
Så när jag fick detta samtal från min systerdotter ramlade min värld ihop som ett korthus.
Varför , varför ställde jag mig frågan många gånger.
Svaren fick jag inte utan vi alla antog att det va min systers hjärta som inte orkade längre.
Nu försöker jag själv ta det lugnt på Söndagarna. Inte stressa utan "bara vara". Det har min älskade syster fått mig att lova!
Så alla ni som måste "flänga" runt i alla butiker på en Söndag, sluta med det genast. Ni kommer inte att ångra er.
Skrattar lite åt detta för i morse när jag satt på toaletten och tittade på väggarna där inne tänkte jag att jag skulle åka till Ikea och köpa färg och dekorationer .
Men sen såg jag min systers ansikte framför mig . DU lovade Hillevi .
Vad tror ni jag gjorde . Jag satt på kaffe bryggaren och bredde mig en smörgås , sen satt jag mig i soffan och satt på Tv:n.
Snälla ni , lyssna på erat hjärta och tänk till en extra gång.
Helga Söndagen!!
Soligajag1
Mitt eget foto
HH 🙂
- Redigerat 2024-01-28 12:51 av Soligajag1
Ett bra råd även om det kan vara svårt ibland när tiden inte räcker till.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!