Syntiums skrivutmaning v3 2024
För skojs skull. Skriv gärna i tråden.
Jag vill byta födelsedag
"I'm too old for this shit."
Det här var en klurig utmaning 😦, men finns ju några dagar kvar av veckan
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
Ett litet försök
Nu är det julafton igen. Inget jag ser fram emot, tycker det är den värsta dagen på året. Tänk att heta Eva och vara född på julafton. Vad tänkte mina föräldrar på? Jag tycker fortfarande att julafton är jobbig fast jag inte längre är barn och precis har börjat jobba. Julen firar släkten gemensamt, precis som när jag var barn.
Visst - på morgonen får jag en lite dyrare extrapresent. En present mer än mina syskon får i julstrumpan, men sen. Jag får lika många julklappar som alla andra syskon och kusiner som firar jul tillsammans med oss. Allt ska vara lika det är väldigt viktigt i vår släkt. Ingen tänker på att jag dessutom fyller år, jag finns liksom inte.
Julklapparna är viktiga, men det är inte lika viktigt att födelsedagspresenterna är lika. Mina syskon får fler presenter och även presenter av resten av släkten när de fyller år.
Om jag kunde - skulle jag byta födelsedag till den sjätte juni. Tänk att fylla år i början av juni och ha dagen helt ledig från jobbet och kunna sticka iväg vart jag vill utan någon födelseuppvakning alls. Det är ju inte paketen i sig som är det intressanta utan det att bli synlig, ihågkommen. Om jag inte tvingas att umgås med hela släkten på min födelsedag gör det inget att ingen bryr sig.
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
- Redigerat 2024-01-20 14:58 av Torparmor