Skrivlust iFokus

Skrivlust

Läst 98 ggr
T.K.
1

Tips på ämnen till novell

Jag är helt ny på denna sidan så jag hoppas verkligen att jag har kommit rätt

Jag ska skriva en novell i skolan och måste komma på ämnet själv och den ska vara inlämnad innan jullovet och jag har fullständig idétorka så jag skulle behöva hjälp att komma på idéer.

Soligajag1
0

#0:
Hej ,
Ja , det kan vara jobbigt när man inte vet vad man ska skriva ✍️ om.

Just nu är det snart Jul 🎅🏼 då skulle jag rekommendera att du skriver om Julen och dess längtan , att vilja mysa med familjen. 🎅🏼🥰

HH 🙂

Signur123
2

Du kan kombinera julen med någon changer (eller hur det nu stavas) du gillar. Gillar du däckare kan du skriva något sådant kopplat till tiden innan jul, osv.

Crucio
1

#2: Det stavas genre, och deckare.

Sajtvärd på Skrivlust

Crucio
0

Jag vet inte hur bra du är på engelska, men söker man på "writing prompts" eller "story prompts" så finns det många sidor med tips på handlingar till noveller. T.ex. denna: https://blog.reedsy.com/creative-writing-prompts/

Har inte hittat någon liknande sida på svenska, men om du inte är så bra på engelska så är det bara att copypasta in promptsen i Google translate.

Sajtvärd på Skrivlust

Browse through hundreds of creative writing prompts — and enter our free short story contest to WIN $250 and publication. Kickstart your writing now!
  • Redigerat 2023-11-09 10:51 av Crucio
Signur123
0

#3: Attans, stavade jag fel på det med? Pinsamt. Så kan det gå när man skriver för fort, eller inte använder mitt älskade rättstavningsprogram…

Torparmor
0

Har ni fått några instruktioner om hur lång novellen ska vara eller om något som måste finnas med o dyl?

Låt dagen idag bli din bästa hittills!