Skrivutmaning v42
Veckans skrivutmaning. Syftet är att få igång kreativiteten och inspirationen.
Skriv så långt eller kort du vill, hemskt gärna i denna tråden.
Uppmaningen är fri att tolka, du måste inte ha alla element med.
Skapa din egna konspirationsteori
"I'm too old for this shit."
Intressant ämne - måste fundera, men göra klart förra utmaningen under tiden
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
I nattens mörkaste timmar förs ohörbara vibrationer genom luften. När jag går upp på natten för att hämta något att dricka hörs ibland en stor smäll som om något föll i golvet. Det ligger inget på golvet, men jag kan höra något som susar. Är det köksprylarna som konverserar varandra på ett språk jag inte förstår, bara förnimmer.
När jag jobbar i köket så blir det alltid fuktiga fläckor på golvet även om jag inte använder nån vätska. Jag kliver förstås i det och smetar ut på golvet. Min bästa stekspade börjar helt plötsligt ramla ur diskstället och ner på golvet gång efter annan. Förklädet fastnar i kastrullen som stänker ner bänk och golv. Smörklicken hamnar delvis på varm spishäll och kilar kvickt ner på golvet.
Det har plötsligt smygit sig in en aggresiv ton i köket. Den nyinköpta golvmoppen stirrar tyst på mig från hörnet i grovköket. Jag misstänker att den vill jobba och tycker jag är lat som bara använt den en enda gång. Nu har den i samarbete med övriga prylarna i köket försökt få mig att börja städa oftare.
Fortsättning och slut
Det verkar som om fukten och slasket inte räcker för köksprylarna. Nu stoppar de klockorna också. Ugnens timer går igång på 30min, men efter ett par sekunder lagom när jag gått ifrån så stoppar den tiden. När jag kommer tillbaka efter bortåt 25 min står ugnen stilla och visar 29 min 50 sekunder.
Övriga timer i köket har börjat bete sig likadant. Det händer även när övriga i familjen använder olika timer. Idag stoppade båda äggklockorna varsin gång och ugnen en gång. Det hjälpte inte att Linus gjorde rent den ena äggklockan igår.
Det här är en köksprylskonspiration - hur ska det sluta?
- Redigerat 2022-11-05 08:20 av Torparmor