Skrivutmaning v38
Veckans skrivutmaning. Syftet är att få igång kreativiteten och inspirationen.
Skriv så långt eller kort du vill, hemskt gärna i denna tråden.
Uppmaningen är fri att tolka, du måste inte ha alla element med.
Jag är säker på att…
"I'm too old for this shit."
Den gången stod jag vid gravarna och läste Edgar Allen Poe och väntade på att spökena skulle vina runt mig. Klockan var säkert tio på kvällen och det var vinter, jag föll ner för en trappa och tog precis emot mig med händerna när jag föll ner mot betongen. Jag genade genom gräset och jag hade fullständigt glömt bort att det fanns en trapp ner mot ett förrådsrum. Det fanns inget stängsel bara en decimeter hög tröskel i betong som man absolut ser i dagsljus när man genar där, men som om man är glömsk och klumpig absolut inte ser när det är becksvart ute.
Jag föll i en evighet kändes det som och när jag landade slog jag i huvudet. Jag är säker på att jag aldrig någonsin vaknade efter det - men som jag minns det gick jag upp och ställde mig mot en vägg i ett hörn vid den stora kyrkan och såg spöken och hade en hemsk lust att spöka själv.
- Redigerat 2022-09-23 20:18 av RandomNameGenerator
Jag är säker på
att på Allhelgona afton träffas alla våra djur som gått över regnbågsbron till en storstilad fest.
Totte vår gamla schäfer håller i alla trådar och har han tur får han hjälp av de bångstyriga taxarna Ville och Valle. Risken är dock stor att taxbröderna mest är ivägen, välter stolar, slår ner glas och ställer till allmänt kaos. De flesta övriga djuren blir däremot en säker tillgång.
Katterna Ludde, Pälsis, Musse och Karlsson dukar upp massor med kött på stora fat som Kalles leksaksräv lyckats snoka upp i något förråd. Kaninerna Stampe och Nina arrangerar många färgglada grönsaker i vackra mönster på det stora festbordet medan de vita mössen Sanna, Linda och Minna fixar ostbrickan. Hamstersystrarna Penny och Polly tar hjälp av marsvinen Malte och Fabian för att fixa något gott att dricka och Lurvas plockar två stora vaser fulla med solrosor.
För musiken står kanariefåglarna Petra och Patrik tillsammans med undulaten Putte, uppstoppade koltrasten Kolis och trumälskande nallebjörnen Bamse.
Det kommer att bli en makalös fest. Jag ser med spänning fram emot härliga bilder på Instagram.
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
Jag-är synisk och pessimistisk fastän jag har drömmar stora som oceaner, känslor ute i atmosfären.
Är- det vitt så kan det likväl vara svart.
Säker- är en falsk känsla av tilltro till något som möjligt inte ens existerar , du existerar och du är här i detta nu.
På- en liten bit av dig så finns en del av mig.
Att- livet kan ge och slita skinnet ifrån dig i samma stund, det skrämmer mig.