Stafettberättelse 1 - diskussionstråd
Här diskuterar vi stafettberättelsen, om det uppstår frågor eller bara ge feedback
(I stafettberättelsetråden är det bara berättelse, allt annat kommer tas bort)
Lägger till medverkanden här också
NeferNefer
Undertaker
Syntium
"I'm too old for this shit."
- Redigerat 2024-10-31 20:00 av Crucio
- Redigerat 2022-12-30 08:58 av Syntium
Vi är live!
Höll det medvetet ganska ospecifikt, vet inte om det var bra eller dåligt? Är väl iofs mest Pilspets det spelar roll för 😊
#1: Ska bli kul att se vad Pilspets hittar på.
Jo förresten, man kan ju ge en heads up i denna tråden att man sett och jobbar på sin fortsättning, om man vill.
Kul! 😊
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Fundering: ska vi ha en bestämd tid man får på sig att skriva?
Ingen stress Pilspets, men annars dör kanske tråden fast nästa är beredd att skriva och det blir lite aktivitet? Vad skulle i så fall vara en bra tidsrymd?
#5: Vi kanske kan säga att man inom ett visst tidsrum i alla fall kan völja att skriva eller avstå från sin tur den rundan? Ifall någon då har en stressig vecka så går det att lösa. Tror de som har tid även skulle skriva ihop något inom ett inte allt för långt tidsrum.
#6 Jo jag tänkte att man kunde skriva pass bara, men man kanske ska bekräfta i denna tråden att man har ambitionen att skriva? Och från bekräftelsen (som helst sker inom ett dygn) så har man en vecka?
Tillägg: Kanske dumt att skriva pass i andra tråden, där ska ju bara vara berättelse.
- Redigerat 2022-09-11 08:31 av Syntium
#7: Tror vi är ute efter samma sak.
Efter noggrant övervägande så har jag enväldigt bestämt att man får 48h på sig att skriva, om man inte säger till att man skulle vilja ha lite mer tid.
Pilspets verkade ha missat att stafettberättelsen börjat så nu har hen 48h på sig 🙂
Det låter bra. När de 48 h har gått, går stafettpinnen direkt till nästa i listan då?
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
#10 Ja det det är tanken så du får hålla dig stand by (tror du var nästa i kön) 😄
Eller så fort Pilspets postat då
Jag ligger i startgroparna här! 😄
Inget har kommit från Pilspets så är det nästa i tur.
Scenen är din NeferNefer!
Tackar, tackar! Jag skriver ihop något 😊
#14: intressant början. (Ville bara säga det och lämnar tråden till berättelsens deltagare)
#15: Tack 😊🌺
Hejsan Syntium .
Jag måste tyvärr ställa in min stafett berättelse . Måste ’ta det lugnt’ .
Nästa gång, tack ! 😊
Lycka till ni andra , 😊👍🌹
HH 🙂
#17 Okej, ta hand om dig. 🙂
Undertaker, you're next!
#18: Då har jag morgondagens underhållning inplanerad. :’)
#18:
Tack så mycket !!
Trevlig helg alla.
HH 🙂
#20: Trevlig helg 💐
Pilspets har också hoppat av så kvar är NeferNefer, Undertaker och så jag.
#22: Yes, sir, yes.
Jag ska se vad jag får till. Måste bara läsa igenom allt igen så jag inte missar viktiga detaljer. :’)
#23 Du har ett dygn kvar men vore ju roligast om det blev fler än två medverkande 😊
#24 Säg bara till om ni söker fler, kan ev vara med om jag får.
#25 Gärna, hoppa in du efter Undertaker om du vill 🙂
Ska bli kul och se vad som görs med informationen jag smugglade in. :')
Nu känner jag mig lite förvirrad.
#28 ?
Nu är det min tur då 😌
#29: Allt lugnt. Missade en bit av texten så mitt huvud fick inte ihop det längre.
#26: om Lilium ska vara med, så borde ts (berättelsetråden alltså) uppdareras där det står vilka som deltar.
Blir risk för förvirring annars.
#31 Det har du rätt i
- Redigerat 2022-09-18 09:17 av Syntium
NeferNefer up next då
Liliums tur.
Ska försöka mig på att skriva då 🙃
Jag känner att jag kan inte koncentrera mig riktigt för att få nåt skrivet ikväll och imorgon tänkte jag försöka mig på att ha det helt skärmfritt (- läsplatta).
Så, jag säger pass denna runda.
NeferNefers tur.
Okej, tackar 😊
Klar. Varsågod, Undertaker 😊
Lilium, lycka till.
Skriver imorgon morgon.
Det här går ju bra, vi är duktiga om jag får säga det själv. 😊
NeferNefers tur
Tackar tackar. Jag tycker också att vi är duktiga. 😊Ska bli spännande att se vad som händer härnäst!
Undertakers tur!
Det är Lilium på tur
Kan jag hoppa över för denna gång? , har det lite stressigt nu, imorgon kanske jag kan skriva något men skriv ni om ni vill.
#44 Det är jag efter dig så.. Jag kommer inte skriva nåt ikväll i alla fall så vi kan ju se hur landet ligger imorgon 😊
Kan se om jag kan få ihop en fortsättning idag. Annars, om du vill, NeferNefer.
- Redigerat 2022-09-25 06:00 av Syntium
Okej, säg bara till 😊
#47 Men kör du, om du är redo 😊
Jaha, oj! Jag ska bara fixa lite kaffe så kör jag sen 😄
Undertakers tur 😁
Jag passar. Är inte helt frisk just nu och saknar ork.
Okej, Lilium då 😊Vågar du dig ner i källaren?
Lilium har inte skrivit, så jag antar att stafettpinnen kommer till dig nu, Syntium.
#53 Yes, försöker få till nåt
😊
Stackars Hp, alla tycker hen är mer än lovligt trög 😄
Då är det väl NeferNefer igen?
HAHAHA! Ja, han är lite trög 🤣men han kanske bättrar på sig vad det lider. Vi får se.
Japp, min tur. Jag ska fundera en liten stund, det är ett så intressant läge. Jag skriver troligen i morgon bitti.
Undertakers tur.
Nu har vår huvudperson fått chansen att visa att han har lite oanade talanger.
Han vet verkligen när det är läge att nyttja dessa. :')
Hahaha, ja …
Glömde att deadlinen var på morgonen… 😅
Ska näste eller kan jag skriva klart till kvällen? Är lite handikappad då jag bara har en användbar hand just nu så det gick lite trögt.
För min del går det bra 😊
För min del med 😊
Du får skriva klart för mig, spelar ingen roll. Säg till hur du gör bara 😁
Då skriver jag klart den till eftermiddagen/kvällen.
HAHAHA! Han med sitt te 🤣
#66: Jag kände att teet behövde nämnas igen.
Det är alltid dags för te! 🍵
Intressant utveckling.
Jag vill bara påminna om att huvudpersonen också har ett papper under tröjan 😊
Just det 😁
#69: Det kommer han nog på när han lyckats släppa teet och allt annat som försiggår i hans huvud. :’)
Perfekt för att åka på ytterligare en utskällning.
#71 🤣Milda makter!
Kul att se allas olika skrivstilar 😊
Undertaker, din tur 🌺
Får avstå. Min hand har blivit sämre så jag ska till läkaren.
#75 God bättring till din hand!
Då är det Lilium på tur.
#76: Tack. Befarar att det nog lär ta ett par veckor. Verkar vara en stukning men vill utesluta annat.
#77 Jobbigt, man behöver ju händerna till så mycket.
#78: Mina två huvudsysslor förutsätter fullt fungerande två händer. Irriterande.
Jag håller tummarna för att det är något som fort går över, och i andra hand (no pun intended!) att det är något som går lätt och hyfsat smärtfritt att ordna upp.
#80: Tack. Får se vad läkaren har att säga.
Ny tror jag det blev lite förvirrande men, ja, fråga om ni har funderingar 😁
Spännande!! Undrar vad som händer härnäst?
Verkar vara min tur. Ska se om jag får ihop nåt 😌
Jag får avstå till helgen. Tar sådan tid att skriva och nu är den andra handen väl inpackad vilket gör att alla uppgifter helt plötsligt blev tidskrävande.
Tiden bara försvann för mig. Lämnar över till nästa
Okej, min tur då. Ni får ha lite tålamod 😊
Undertaker kan inte för tillfället, så det är Liliums tur. 🌺
Hoppas handen blir bra snart, Undertaker 💐
Måste nog tyvär avstå denna gång, mycket i skolan och annat.
Aaah, tid! Jag har ca 30 min på mig, ska få ihop nåt 😄
- Redigerat 2022-10-09 08:03 av Syntium
Jag hann! NeferNefer då 😁
#TeamKattFastJagGillarHundarOckså
😄
Sådär ja. Stackars Baltazar, jag hoppas han åtminstone får lite kattgodis snart.
Bra och dåliga nyheter: Min hand är bättre och nu går i alla fall fyra av fem fingrar att använda men jag kommer vara bortrest i två veckor och inte ha särskilt mycket nätverk förutom när jag måste gör annat. Ska dock avvakta och se innan jag nu hävdar att jag den kommande tiden inte kommer kunna bidra till mästerverket.
Är det Undertaker eller Lilium nu? Kan någon av er?
#95: Jag har tyvärr ingen tid. Måste packa, få klart lite saker och sedan iväg.
Det känns som att det har blivit lite tyst här. Har alla gett upp om vår hjälte?
#97 Jag gav upp lite eftersom det är du och jag kvar, vad jag vet i alla fall. Det blir lite för mycket för två att hålla igång känner jag
Jag är tillbaka från och med söndag så då lär jag kunna medverka igen.
Toppen, Undertaker!
Jag är tillbaka nu 😁
Hurra!
Vem är offr… Jag menar nästa författare nu då?
Jag skrev sist, så … Undertaker!!!
Okej, jag ska inte vara tjatig. Jag skulle gärna fortsätta, men om ni inte hinner, orkar eller vill så kanske vi/jag ska ge upp.
Jag vill gärna veta vad Månen är, i så fall. Är det den faktiska månen, eller är det ett namn på något annat?
Glömde bort att det var min tur. Ber om ursäkt. Jag kan skriva något senare idag.
Förlåt, föll bort för mig också. Ska åka bort några dagar nu så eventuellt är jag inte med.
Angående månen.. Jag vet inte, den som känner att den vill får bestämma. Jag tänkte mig nog båda möjligheterna när jag skrev det först 😊
Tillägg: Ingen aning om vad Silk är heller, nån kommer säkert på nåt bra 😊
- Redigerat 2022-10-26 10:59 av Syntium
#106 Hur går det för dig?
#108: Glömde helt bort det… Kom först hem runt midnatt och levde vid det laget på koffein. Får nog skippa denna runda då jag först slutar 23:00 idag och imorgon.
#109 Okej, då är det Lilium på tur!
Ska kika om jag hinner ikväll, annars blir det imorgon, på morgonen.
Din tur Syntium 😁
#112 Det var snabbt marscherat! Jag får se om jag hinner skriva något imorgon, är alldeles för trött ikväll.
#113: tack, lycka till! 😁
Lilium, det är jättespännande! Lysande 🌟🌺
#115: man tackar 😁
Jag passar så över till NeferNefer!
Tackar, jag tar det i morgon 😊
Sådärja. Förföljarna verkar vara avklarade, i alla fall för stunden.
Undertakers tur.
Våran historia påminner mig lite om "Do Androids Dream of Electric Sheep" av K. Dick.
Just det där med en korkad Karaktär och sättet han tänker på. :')
Undrar om det är någon som inte skriver som följer berättelsen? Come out come out wherever you are 😁
#121: Du får väl göra att kak- och tespår så kanske de kommer fram? :’)
#122 Smart! Fast teet behåller jag och HP 😄
#123: Jag bjuds säkert på en kopp te?
Och vi har lyckats bra med att undvika att namnge huvudkaraktären. :’)
#124 Så klart men du skriver ju berättelse 😁
#120: Men vilken himla slump! Jag kände inte ens till den boken igår, när min man plötsligt bad mig köpa den åt honom. Intressant!
Och te- och kakspår låter sympatiskt. Jag får nog läsa den boken.
#126: Jag älskar dystopier och kunde inte motstå när jag såg den.
Lilium nu väl?
#121: 🙋♂️
#129 Jaså där är du 😄
Hurra! Vi har en läsare! Jag är så stolt över oss! 😊
Inget från Lilium så då är det väl jag näst. Undrar om jag kan räkna med ordantalet i mitt nanowrimo-projekt som jag inte börjat med än 🤔
(Antagligen inte)
#132: Tror inte det då de jag känner bara räknar ett projekt. Men har aldrig läst på.
#133 Nä, tror inte det heller, det ska väl vara just ett projekt. Försökte skämta till det lite 😂 (Och vill inte fuska heller).
😄
#134: "Det är ett skämt! Även om jag hade gjort det om det varit tillåtet."
Jag funderar på att pausa min medverkan nu under november och köra på nanowrimo.
Jo, jag gör det. Om berättelsen fortfarande lever 1a december är jag med igen 😊
Så då är det alltså NeferNefer nu 🙂
Ok, jag tar det i morgon 😊
Klart! Undertakers tur 😊
Ska ta det senare idag om jag inte glömmer bort det. :’)
👏🏼 Gillar berättelsen 
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
#141 😍🌺
#142: så bra 😁
Min… laptop dog just… Om ingen stör sig på det skulle jag annars låta den ladda och passa på att gå och lägga mig och sedan ladda upp min del på morgonen. Orkar inte vänta på att laptopen ska återuppstå från det döda.
#144: Ingen fara för min del 😊Blir laptopen en zombielaptop nu?
#145: Jep. :’)
Får vi se hur länge den tänkte ta och starta upp samt kontrollera x-antal program… Man märker att den är lite medtagen efter snart 5 år av misshandel.
Liliums tur!
Det har nu gått 28 timmar och 10 minuter så nästa person får ta över.
Ja, kör NeferNefer om du vill (tycker jag som inte bidrar)
#149: Att heja på är inte heller lätt! :’)
Okej, jag säger som jag har gjort på sistone: jag tar det i morgon ☺️
#151: Tomorrow, tomorrow, I love you, tomorrow…
😄
Undertaker, din tur ☺️
Ska laga lunch först.
#121: Jag följer! Har följt från start. Så spännande! Har bara inte varit in i denna tråd på länge.
Får lite vibbar av alla dessa långa B tv-serier med 400 avsnitt där det i sista avsnittet visar sig att allt bara var en dröm som någon av karaktärerna drömde 😂
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#156: Vi får se. :’)
Har Lilium egentligen sagt något om att hon inte kan? Frågar då hon inte skrivit här på ett tag.
#158 Inte som jag hört/sett. Så då är det ju för närvarande bara du och NeferNefer kvar.
#159: Verkar så. Ska skriva till Lilium bara så att vi verkligen vet.
#160: jag är med, 😁 glömt bort det lite..
Toppen, Lilium 🌸
Då får ni två slåss om turen?
Jag kan stå över, om nefernefer vill 😁
Nej, för all del ☺️
#165: okej, ska se vad jag får ihop
edit: stavfel
- Redigerat 2022-11-09 18:38 av [Lilium]
Blev ganska kort, men det blev något 😁
Spännande, Lilium!
Syntium har semester från berättelsen, så då är det min tur. Jag skriver något under dagen ☺️
Undertakers tur 🍵
Återkommer imorgon eller i natt. :’)
Liliums tur!
"Vart befinner dem sig?
Vad kommer de göra där?
Kommer det finnas något riktigt te?
Kommer de komma till månen?
Kommer vi någonsin få veta vad vår huvudperson heter?
Fortsätt läsa för att få svar!"
(Läses precis som de gör i vissa tv-serier när det blivit cliffhangers :P)
#172: Det med namnet har jag funderat på en hel del. Varit lockande att hitta på ett men på något vis är det kul att det aldrig sagts. :')
Det roliga är nog att ingen av oss som skriver vet vad i hela friden nästa person kommer hitta på och tvinga näst i tur att lösa.
Den blev väldigt kort, ska jag lägga på något mer?
#172, #173 Tycker också det är kul. Egentligen vet vi inte ens kön på hp 😊
#173: #175 Gillar också att man egentligen varken vet namn eller kön på personen! Då får man välja det helt själv medan man läser :)
Är riktigt roligt när man inte vet vad som kommer hända även om det ibland känns som man sitter i en berg och dalbana med massa skarpa kurvor!
Blir lite som en bok jag läst där författaren tog hjälp av sina patreons där de fick rösta sig fram vad som skulle hända igenom boken (så fort författaren kom till ett "vägskäl" i historien) och den blev bra men inte alls vad man riktigt förväntat sig.
#175: Vänta, det… har verkligen aldrigt nämnts. Tänkte inte på det ens.
#177: inte jag heller 😅
Jag har inte heller tänkt på det! Haha!
Nu är det Undertakers tur 😊
Punka igen? 🙂
Glömde helt av… Vill nästa eller ska jag ta ikapp det ikväll/imorgon på morgonen?
#181: du får mer än gärna ta det, 😁
Okej, nästa person får köra så tar jag nästa rundar. Har lite mycket just nu vilket gör att jag hela tiden glömmer av…
Skriver imorgon om inte nefernefer vill köra igen?
Nej, skriv du först 😊
#185: ska se om jag får till något snart då.
Plötsligt händer det!
Den som vill får skriva, kanske någon ny vill hoppa in rentav? Välkommen i så fall 🙂
#187: Kanske kan hoppa in vid ett lite senare skede, men är tyvärr rätt upptagen just nu! Men skoj det börjar hända lite igen!
#188 Du är välkommen, får se om det ens nappar någon alls
#187: Jag lägger mig säkert i. Perfekt omväxling när jag fastnar i mitt andra arbete nu när tiden i alla fall finns.
#190 Skriv du nästa om du vill då, så kan vi ändra skrivordningen om det behövs 😊
Tror jag hoppar av, hinner inte riktigt med.
#192 Okej, tack för dina bidrag!
#193: ingen orsak.
Hoppas du kommer tillbaka längre fram, Lilium.
Jaha, vad roligt! Jag dyker också in!
#195: Jag hade hysteriskt roligt åt det du gjort med lappen. :)
#196: Tack, så kul att höra 😄