Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikett: ot-utanför-ämnet
Läst 948 ggr
Syntium
3

Vad tänker du på?

Startar en off topic-tråd för att jag har lust helt enkelt :)

Just nu funderar jag på NaNoWriMo, kanske man ska försöka sig på det i år? Har aldrig testat men det är ju också en stund till att fundera på. :)
Någon som gjort det?

Funderar på om det är svårt att programmera ett Tetris. Vill ibland lära mig programmera men det är ungefär som att lära sig spela gitarr (som jag också vill) vill bara göra det roliga. Spela låtar, inte sitta och traggla ackord och få ont i fingrarna 😆

Vad tänker du på just nu?

"I'm too old for this shit."

[RasaNebulis]
0

Nä. Jag har planerat inför förra årets NaNoWriMo, men blev aldrig av.

Och blir nog inte det detta året heller för att jag har mycket som händer runt omkring.

Men år 2023…. kanske… 😅

Vad jag tänker på just nu?
Att det skulle sitta fint med en banan men det är för besvärligt att gå upp ur soffan för att hämta klasen i köket.

NOGGFurious
0

Har hört att national writing-saken ska vara väldigt rolig att göra! Har inte prövat själv, då jag brukar redan ha en del projekt på gång, men har varit sugen!
Du talar nästan om det som att det vore en maratontävling i löpning, Syntium, men nu när jag tänker efter så är det väl inte allt för annorlunda!

Syntium
0

#2 Maraton är väl en inte helt oäven jämförelse. Man får ju förbereda sig lite med det också, är inte bara att ge sig ut och springa :)
Har också sett att folk verkar tycka det är kul, jag har aldrig riktigt vågat än. Nån gång vill jag i alla fall.

Just nu tänkte jag på vad ens första tanke är när man vaknar. För mig är det oftast "vad är klockan" men får perioder då jag är desorienterad när jag vaknar, "var är jag?" i några sekunder.

NOGGFurious
0

Tyvärr är det nog ofta någon praktisk fråga när man vaknar, kring ifall man har försovit sig eller inte XD

Ganska chockerande när man vaknar upp och är helt borta, inte har en aning om var man är och hur man hamnade där! Har du det ofta? Jag fick det innan jag började resa mera, men det var ett tag sedan nu.

Nu tänker jag på hur man istället borde vakna upp av morgonljuset och bara ta det lugnt, och strunta i vad klockan är.

Syntium
0

#4 Det går lite i perioder verkar det som. För det mesta är det första medvetna "vad är klockan" men jag antar att jag drömmer nåt. Har lite problem med det ibland, vaknar men är ändå kvar i drömmen så att säga. Vilket kan vara jobbigt när det är mardrömmar :/ Jobbigt också när man sover tillsammans med någon.
Jag ställer sällan någon klocka, vaknar av mig själv. Men det är en grej jag har, vill alltid veta vad klockan är, i alla fall på ett ungefär. Vill alltid lätt kunna se en klocka men jag är konstig på det sättet (också) 😂

Nu funderar jag på plastpåsar och fryspåsar. Antar att fryspåsar är tjockare eller nåt för att det ska gå att frysa in i men varför köper man vanliga plastpåsar då? Är det någon fördel med det för de kostar ju lika mycket? Om man bara köper fryspåsar så är man ju mer flexibel tänker jag.

Syntium
2

"Den nya dagen randas, vad gör vi väl med den?
Vi lever väl och andas tills det blir kväll igen"

NOGGFurious
0

Vad är det för plastpåsar du menar på? XD Jag har nog inte direkt köpt plastpåsar ifall det inte var i mataffären innan de började kosta 7 kr styck XD

Jag kan tänka mig att fryspåsarnas material tål att frysas bättre, eftersom plast kan reagera på minusgrader. Samt förhoppningsvis att de inte släpper ut några gifter till maten XD

Syntium
0

#7 Menar de små man köper på rulle, 3-5 liter eller vad de är. Inte plastkassarna vid kassan :)
De är ju lika stora men fryspåsar har fler användningsområden för jag antar att det inte är lika bra att frysa in i dom. Så jag undrar, varför köper man inte fryspåsar rakt av?

NOGGFurious
0

Har nog inte köpt sådana någon gång XD
Har det med priset att göra, dock? :o

Just nu undrar jag vad som var valet bakom att namnge scout-kåren i Kalle Anka till "Gröngölingarna" just. Lätt att kolla upp, men inte alltid lika kul som att fundera över :)

Syntium
0

#9 Jag tror inte det, de kostar samma. Det är märkligt.

Vad är det du funderar över? En gröngöling är en fågel och nu måste jag kolla vad deras scouter heter i original 😂
Bonusfakta jag lärde mig nyligen: Knattarna är inte Kalles brorsöner utan det är Kalles systers (hon heter Dumbella!) barn. Blev en felöversättning och sen ändrade man inte det.

Syntium
0

Per Gessle ska släppa ny Roxette-musik och jag sörjer orimligt mycket att det kommer heta PG Roxette istället för Rox 2. (Det är upptaget av ett annat band).

NOGGFurious
0

Men varför inte någon annan fågelart, varför just gröngölingen? XD

Oj! Var fick man reda på det?

Har inte lyssnat jättemycket på Roxette, tbh. Antar att första albumet hette Rox? Eller menade du att det nya Roxette-bandet skulle hetat Rox 2?

Syntium
0

#12 Kanske för att gröngöling är mer än en fågel, en gröngöling är ju också en som är ny på nåt. Vet inte om de lade så mycket tanke på det :)
Det var någon av de svenska översättarna som dog nyligen vilket drog ner mig i ett rejält kaninhål. Visste du till exempel att karaktären Stål-Kalle är italiensk?

Roxette var ju Per Gessle och Marie Fredriksson. Marie dog häromåret och nu vill PG släppa musik med en kvinnlig vokalist under namnet PG Roxette. Tyckte bara det hade varit en kul ordvits. Roxette. Rox 1. Ny konstellation Rox2.
(Att jag inte tycker det är så smakfullt av PG att fortsätta med namnet Roxette är en annan diskussion).

[Moon AppleGrey]
1

#10: är likadant med "farbror" Joakim. Han är inte alls Kalles farbror, utan morbror.

• Redigerat 2022-06-02 17:58 av [Moon AppleGrey]
NOGGFurious
0

Whaaat, var det en italiensk tecknare/författare som började med konceptet, eller?

Vet att jag hade ett officiellt familjeträd över Kalle Ankas släkt uppe på väggen i ett av mina rum. Tror inte att precis alla fanns med. Det var en del utelämnat. Det var väl osäkert ganska länge, exakt hur knattarna var släkt med Kalle.
Jobbigt för översättarna när mer av storyn och släkten kommer fram, efter att namnen väl har etablerats!

Syntium
0

#15 Ja, nåt sånt. Blev överraskad eftersom jag trodde att alla karaktärerna kom från Usa och Disney.

Syntium
0

Försöker sova, går sådär trots svintrött, så jag försökte lista alla World of warcraft-expansionerna i huvudet. Gick sådär. Eller hyfsat men blandar ofta ihop ordningen på dom. Cataclysm kom innan Pandaria.
Men det var "bara" 8 st, 9 med den kommande Dragonflight, kändes som om jag missade nån.

NOGGFurious
0

Tyckte du att det var lite med 8 expansioner? XD Skulle varit kul ifall man behållit konceptet med att ha spelets data på CD-skivor. 40-50 cd-skivor vid det här laget XD

Syntium
1

#18 Nä, de pumpar ut nya expansioner innan jag hunnit börja med den förra 🤣
Menade mer att jag kände att jag missat nån innan jag googlade.

NOGGFurious
0

Du har väl koll på alla inofficiella expansionsidéer också? Undermine, Emerald Dream, osv.
När de väl började involvera alternativa verkligheter genom tidsaspekten så hade de kunnat göra lite vad som helst, egentligen. XD XD

Syntium
0

"Det du inte vet har du inte ont av"

Jag insåg just att jag håller absolut inte med om detta.
Jag är ganska nyfiken och vetgirig tycker jag, jag skulle helst vilja veta precis allt!
Och ja, kul och veta saker och vara bra på frågesport men tror också att det i viss mån är hantering av nån lowkey ångest.
Och jag får ångest av allt jag inte vet eller kan veta. Eller saker jag kan veta i teorin men i praktiken inte kan greppa.

Syntium
0

För några dagar sen klappade min dator ihop. Först dök inte spardisken upp och när jag startat om för att se om det skulle hjälpa så gick inte Windows igång heller (separat disk). Tror jag i alla fall, det blev helt svart efter Windows-loggan.
Trodde jag hade en backup men det visade sig att det hade jag inte. Så jag försöker egentligen inte tänka på möjligheten att allt oersättligt som är på den disken kanske är borta men ångesten blir hög ibland.

Håll tummarna?

NOGGFurious
0

Ouff, förhoppnings kan du rädda filerna. Det brukar finnas en del sätt att pröva!

Syntium
0

#23 Datorn som vi skulle kolla hårddiskarna med kunde inte komma in i BIOS. Ska testa annat tangentbord.

Fortsättning följer… 🙄

[RasaNebulis]
0

Tänker just nu på att man kommer igång med att skriva på den fanfictionen man tänkt på länge, lagom tills att det egentligen är dags för sänggående.
Och att om man avslutar nu, efter bara lite över 1,5k ord så lär man inte kunna komma in i "rytmen" igen imorgon.
Det är ju typiskt, alltså. 😅

Visserligen är deadlinen 11:e sept, men iallafall.

Syntium
1

#25 Känner igen det där. "Det är läggdags och jag måste upp tidigt/göra X och nu vill jag skriva jättemycket!!!11"

Tänker på tinnitus. Ska nog göra en tråd om det nånstans.

[RasaNebulis]
0

#26: Ja, exakt!
Och, även efter att jag slutade skriva så lyckades jag iallafall inte somna.
Jaja, har fått mina fönster tvättade, så har iallafall varit produktiv. 😂

Och eftersom jag är ledig imorgon så gör det inget att jag inte har kunnat sova ännu.
Ska försöka skriva lite till på fanficen, men sedan så blir det nog till att man somnar iallafall. 😁

• Redigerat 2022-06-19 06:33 av [RasaNebulis]
Syntium
0

#27 Nu blir jag ju nyfiken, vilken fandom är den till och vad är det för deadline? :)

[RasaNebulis]
0
Kakashi Week 2022 Prompts! Mod is delighted to present this year’s prompts, chosen (with difficulty) from your broad array of suggestions! Day 1 ~ September 11th Prompt 1: Nukenin Prompt 2: Senses Day...
[RasaNebulis]
0

Att det är typiskt att precis när man sätter sig vid datorn och tänker att man ska fortsätta med sina skrivprojekt, så är sajten man använder sig av "under maintenance. please come back later" vid inloggning.
Och man tänker, jaha, vad ska man göra nu? 😑

• Redigerat 2022-07-15 17:35 av [RasaNebulis]
Syntium
1

Nää, så typiskt.
Kan du skriva i nån lokal ordbehandlare eller nåt så länge eller vad är det du använder?

Tvättade sovrumsgardinerna i typ måndags, har inte fått upp dom än. Undrar om jag får upp dom idag eller om jag skjuter upp det till imorgon trots att det är typ dagsljus vid 3-4?

[RasaNebulis]
0

#31: Ja, precis. 😅

På mobilen använder jag memo (har androidtelefon så), men tycker att det är krångligare atts skriva längre texter där då den har en maxgräns på ord/tecken.
Skulle visserligen ha gått med gmails utkast, men glömde bort det alternativet.
Och så måste man ju fixa med texten senare då det ingte går att ha särskilt format på den…

Sajten jag använder heter mystory today.
Tycker den är väldigt praktisk att skriva på, då formatet (fetstil, kursiv etc) behålls när man kopierar över texten till AO3.
Och så behöver man inte ha det sparat på själva datorn och riskera att förlora arbetet om hårddisken pajar (har råkat ut för det förut…).

Verkar som sajten fungerar igen nu, så det var iallafall inte så länge som det varade den här gången. 🙂

Syntium
1

Najs att det funkar nu då. Men typ Google drive då eller nåt sånt? Backar du upp på nåt sätt?

[RasaNebulis]
1

#33: mystory har backuper, men i övrigt så har jag ett par usb-minnen jag använder för extra backup.

Går liksom att exportera hela böcker från mystory.

• Redigerat 2022-07-15 18:37 av [RasaNebulis]
Syntium
1

Idag glömde jag nästan att gå av vid rätt busshållplats. Om det är sant som forskarna påstår att tankspridda är mer intelligenta är det ju tur för er att jag inte är ond. Skulle ju kunna vara värsta Bond-skurken, bara säger.

[Moon AppleGrey]
0

#35: 😂😂

Hoseok
0

Just nu tänker jag på att jag har massa rollspel jag måste skicka ut svar till, men har ingen lust och vill ju inte tvinga mig själv att skriva. Det är så jag brukar ta kål på min skrivlust helt, genom att tvinga mig. 😣

Syntium
0

Funderar på om jag ska starta en egen tråd på film.ifokus där jag skriver vilka filmer jag ser och vad jag tycker. Tror jag skulle tycka det vore kul men skulle någon annan göra det?

Syntium
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att broccoli är faktiskt skapat av människan, det är inget som växer vilt i naturen.
Och då tänker man kanske att det måste vara en hyfsat ny uppfinning, men då har man fel. Den blev dock populär på 50-talet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Broccoli

• Redigerat 2022-08-01 07:51 av Syntium
Syntium
0

Att jag blir så trött på mig själv ibland.
Brukar skriva ner filmer jag ser i en anteckningsbok i den ordning jag ser dom. Upptäckte för ett tag sen att jag missat att skriva in några filmer och nu måste jag skriva om allt för att infoga dessa filmer på rätt plats.

Syntium
0

Bestämde mig för att börja peta på en fan fic. Naturligtvis måste jag då kolla upp var ordet fan kommer ifrån, istället för att faktiskt skriva nåt.
Inget enkelt svar på det blev det i alla fall

http://medkult.upmedia.cz/2016/08/03/the-beginning-of-the-fan-movement-brief-history-of-the-first-fandoms/

Syntium
0

Fan att jag aldrig lär mig då. Argumentera inte på internet, i synnerhet inte när du ska sova.
Dumma mig.

[Moon AppleGrey]
1

#42: lätt hänt.
Hoppas att du kan somna iallafall.

Syntium
1

#43 Tack! ❤️ Gick väl till slut men fan vad jag är trött på människor. Deras argument bara blows my mind. Eftersom Facebook suger så hittade jag inte alla kommentarer jag fick notis om, så skrev en till, sista, och försöker nu låta bli att kolla där.
Känns bara hopplöst, funderar på att göra en tråd om ämnet här nånstans kanske, men komplexa ämnen med flera lager är svåra att göra rättvisa i text plus att jag inbillar mig att folk tröttnar om det är för långt. Får se.

Syntium
0

Det är mycket som suger med att inte ha pengar. Jag klarar mig liksom men finns inte så mycket utrymme för några utsvävningar.

Att inte kunna välja bra mat till exempel. Jag skulle vilja kunna köpa ekologiskt där djuren behandlas bättre och så vidare men har inte råd så får nöja mig med fläsk från Danmark. Sånt känns skit.

Har runt 10 "content creators" som jag skulle vilja stötta på Patreon för jag tycker de gör riktigt bra grejer. Helst inte absolut lägsta nivån heller. Men jag kan inte och det suger för jag vill uppmuntra saker jag tycker är bra och bidra till att de kan fortsätta.

Och med inflation och matpriser som skenar… Lär inte bli bättre.

Syntium
0

visslingen från the Young folks

Syntium
1

Axplock.

• Är hungrig tror jag men inte sugen på nåt alls. Eller jo, pizza från pizzerian hade ju gått ner såklart.

• Lärde mig igår att pingvinägg man kokat är genomskinliga. Kan inte o-se det nu.

• Namn som innefattar ordet päls borde förbehållas djur som faktiskt har päls, är söta och har max fyra ben. Tittar på er, pälsängrar.

• Jag fryser, fasen vad ovant det är.

• Hur kommer det in jord in under flera lager salladsblad? Hur vet man säkert att jorden inte har en tvillingplanet? Kommer jag kunna slita mig från datorn idag?

• John Farnham - Pressure down

• Det är så märklig grej att bli äldre. Åren går och man får överblick över mer tid fast man känner sig inte annorlunda men samtidigt är man väldigt väldigt jätteannorlunda.

• Insikt: Gillar att säga jättekonstiga saker med helt deadpan-uttryck men jag klarar inte av att se folk bli förvirrade och osäkra om jag verkligen skämtar så kan inte hålla ut det.
    *
    Tillägg: (kan forsätta i det oändliga)

• Whitesnake - Here I go again

• Helvete vad det tjuter i mitt öra.

• Redigerat 2022-09-09 10:38 av Syntium
Syntium
1

#42 Hamnade i diskussion igen. Kanske ska skriva den där tråden, om inte annat så för att få ur det ur systemet.

Syntium
0

Hur elakt skulle det vara att tipsa en filmnörd om The room (vågar nog till 98% säga att hen aldrig hört talas om den) och att se den utan att googla nånting innan?

[Undertaker]
0

#49: Jag skulle gärna se personens reaktion…

Funderar på om jag ska ta och jobba vidare på mitt program. Slutade sist med att plocka isär koden då jag måste fixa ett par saker.

[Moon AppleGrey]
0

#49: vad är "The room" för något?
den känner jag inte till.

Syntium
0

#51 Det är en långfilm från 2003. Kolla imdb, kan skriva lite mer senare 😊

[Moon AppleGrey]
0

#52: aha, så pass.
Får göra det för nu blev jag nyfiken. 😆

Okej. 😁

Syntium
0

The room har blivit en kultfilm (så dålig att den är bra) och den är fascinerande. Det kom en film om filmen med James Franco 2017, The disaster artist.
Så fascinerande med manuset och vad var intentionen från början och du lär säkert ha massa analysvideos på YT att grotta ner dig i också 😅
Så. Många.Repliker som är klassiska och skitroliga! Jag har sett den men jag tror jag tyckte att det blev lite för mycket dåligt på en gång. Var länge sen så funderar lite på att se om den men i mindre doser 😁

Syntium
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Imorgon avslöjas det vem som vinner årets Nobelpris i litteratur. Är nyfiken.

För övrigt har jag den här låten på hjärnan; nu har du det också.

Glad onsdag!

[Undertaker]
1

Satt och funderade på vad jag ska göra det kommande dagarna medan handen läker men nu har jag en viss låt på hjärnan. Tack #55. :')

Syntium
0

#56 Vassego 😇

Tror jag ska skriva på nåt. Frågan är vilket av alla projekt?

Syntium
1

Hittade precis denna bilden och jag stör mig så på detta.
Rätta mig gärna om jag har fel men det är väl ingen människa som någonsin varit en spermie?
Det är väl kombon spermie/ägg som gör en människa? En ensam spermie kan inte göra något.
Ugh.

[Moon AppleGrey]
1

#58: nej precis.
Och att säga "vi var på chillin'", låter inte klokt.
Svengelska är sannerligen inte vackert!

Syntium
1

#59 Nej, så mycket stötande med den bilden

[Moon AppleGrey]
0

#60: ja, verkligen.

Denna kommentar har tagits bort.
Syntium
1

Jag vill sova, tror jag, är lite sömnig. Men skulle också vilja vara uppe lite till och göra nåt men ingen aning om vad jag vill göra isf. Inget lockar direkt. Hatar denna rastlöshetskänsla.

Syntium
1

#58: wtf

Syntium
2

Ankor är husdjur medan deras vilda motsvarighet är änder.

Glömde totalt att förbereda veckans skrivutmaning, kommer så fort det är möjligt (lite senare ikväll)

Torparmor
3

Jag tänker på skrivutmaningarna - veckan går alldeles för fort, hinner inte med

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Syntium
0

"Jag kanske inte är ung och arg längre - men vad är det för fel med att vara medelålders och jävligt irriterad?"

• Ronny Eriksson

Plus att det gör ont exakt överallt.

[Undertaker]
0

#0: Då vi nu har november:
Har en vän som gjort det flera år i rad nu. Han har varje år skrivit mellan 200’000 och 250’000 ord vad jag vet. I år tror jag målet ligger på 150’000 då ena handen är skadad. :’)
Tänkte på det då han redan denna natt bestämde sig för att börja. 😅

Min november är alltid för packad så jag hinner tyvärr inte med sådant. Framförallt med alla skrivblockader.

[Undertaker]
1

#67: Vad vore nästa version av ung och ont överallt? Gammal och…?

Men bilden beskriver verkligen min vardag. Vaknar och hoppas att jag inte har för många problem med hälsan. Tyvärr är ledvärk och ryggproblem något som alltid vill bidra till min vardag. Men så länge resterande problem väntar på sin tur så kan jag nog leva så! Annars känns det verkligen som på bilden. Bara att jag inte behöver ställa mig upp. :’)

Syntium
0

#68 Ja, men Nån gång måste man ju testa. Glömde bort i år med

[Undertaker]
0

#70: Någon gång kommer jag testa. Frågan är bara när. :’)
Inktober (ritutmaning) fick jag avbryta då tiden inte räckte till och jag då aldrig kunde göra de jag ville.

Syntium
0

#71 Ja men jag tänker alltid: I år ska jag göra det och sen är det helt plötsligt november. Kanske jag övertänker? Kanske jag bara borde skriva? (Är en sån som vill ha det till största delen klart för mig när jag börjar skriva).

[Undertaker]
1

#72: Vissa skriver bara medan andra planerar redan inför november. Jag skulle behöva planera.

Syntium
0

#73 Ja, jag vill som sagt helst planera och inför detta skulle jag vilja ha åtminstone 80% klart i huvudet. Men det jag hade i åtanke är snarare 40-60% 😕

Äh, fuck it! Jag ska testa och se hur långt det går. Reggade mig på
nanowrimo.org

[Undertaker]
1

#74: Lycka till!

Själv började jag igår med en lite annorlunda typ av skrivprojekt. Dock bara grov planering.

Syntium
0

#75 Tack!

Vad är annorlunda med det, om jag får vara nyfiken?

[Undertaker]
0

#76: Tanken är att jag ska skriva något som jag senare ska omvandla till en bd så sättet jag skriver på måste vara mer skript mässigt vilket jag aldrig gjort. :’)
Sedan måste även scenerna lämpa sig för att bli till bilder…

Syntium
0

#77 Bd? 🤔

[Undertaker]
1

#78: Bande dessinée/graphic novel.

Syntium
0

#79 Jaha, intressant!

[Undertaker]
0

#80: Får se hur det slutar. Är ett större projekt.

Syntium
1

Köp inte billigt skräp för det blir dyrare när du måste köpa nytt igen efter en månad 🙄

• Redigerat 2022-11-02 05:19 av Syntium
Syntium
0

I urval:

• Det är ju Kallt nu?
  • Ska jag orka bry mig och skaffa en streamingtjänst för L word: Generation Q säsong 3?
  • * Är två halvbröder en hel bror?
  • Lol
  • Minecraft eller Hots eller något på Switch eller, konstiga tanke, Scrivener?
  • IT'S A BANOON!
  • Mina minnen är som körsbär i punsch
  • Kommer jag kunna läsa färdigt denna boken utan att implodera?
  • Radioactivity
  • Nanowrimo gick nog åt helvete men november är ju tekniskt sett inte slut, så…
  • Jag vill lyssna på julmusik

Syntium
0
[Undertaker]
0

#84: Jag kommer inte kunna glömma det… :’)

Syntium
0

#85 Är ju jättebra! Tänk om du ställer upp i en frågesport nån gång och får frågan: Vad heter fjärilen som är döpt efter Donald Trumps frisyr? Då vet du det och vinner en säck med pengar eller ett knivset

[Undertaker]
0

#86: Intressanta priser.

Vi får se om den frågan dyker upp i framtiden.

Syntium
0

Syntium
0

Varför tror inte Basshunter att Anna är en riktig tjej? Var automatiska banningar en grej 2006?

Syntium
0

Skumt, var bara någon dag sen jag funderade på vad hon gjorde nu för tiden.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/5B8B6E/lydia-capolicchio-skriver-bok-om-vaninnans-dod

”Gift eller löftet till min väninna” är namnet på journalisten Lydia Capolicchios debutroman där hon skildrar väninnas m
Syntium
0

Min router kopplade ner IGEN mitt i en Heroes of the storm-match och det fick mig att tänka på att allt jag någonsin köpt från Kjell har varit skräp som gått sönder förr eller senare (oftast förr) eller bara varit allmänt dåligt.

Den passade på att dö precis när jag skulle posta detta…

[Undertaker]
1

Sitter och skriver på en prosa och för ständigt en inre debatt mot behovet att skriva ner alla roliga scener jag kommer på. Dessutom skapar jag återigen en lite mer misstänksam sökhistorik då jag bland annat kollat upp ett visst vapen samt gift. Inte för att det nödvändigtvis kommer till användning men jag ville kolla några saker för att veta om det var en scen jag kanske skulle bygga in.

Syntium
1

Tänk om man skulle… Skriva nåt?

Fuck it, om nån vill nåt är jag i Scrivener.

Syntium
0

Andrew Tate vs. Greta Thunberg är bara perfektion.

Syntium
0

Hör upp gott folk! Denna dagen, 3 januari i nådens år 2023 är numera allmän flaggdag ty jag haver skrivit!

1321 ord präntade jag ner. Jag tänker vara nöjd med det en stund och ta en liten paus.

Denna kommentar har tagits bort.
Syntium
0

#95 2273 blev sluträkningen för idag. Tror jag.

Syntium
1

Om man ringer till vårdcentralen eller 1177 så får man knappa in sitt personnumer Ändå frågar de alltid om personnummer i alla fall. What's the point?

Syntium
0

Lyssnar på Ring så spelar vi och låten Ljus och värme med Vikingarna spelades. Den släpptes år 1986 och skulle gissa att jag inte hört den många gånger sen 80-talet, ändå satt texten mer eller mindre 100%
Minnet är bra men selektivt 🙃

Syntium
0

I inlägg 100 tänker jag på Pizzamåste

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.