Vem är du?
Nu vill jag veta vem alla är, vad ni gör, m.m Är så kul om vi håller koll på varandra och kan hålla utkik efter varandras arbete!
Jag är alltså Emma, jag jobbar i Umeå och är redaktör för 3 tidningar (Västerbottens Näringsliv, Villa Västerbotten och Upp i Norr). Detta har jag bara gjort i drygt en månad, och innan dess var jag frilansare åt Ridsport, och är utbildad Medieproducent.
Jag är rätt ny inom hela journalistik-delen men tycker det är jättekul och hoppas på en framtid inom just detta!

Jag heter Elisabeth och är Sajtvärd för övernaturligt.ifokus. Jag arbetar som medium och jag skriver väldigt mycket så den här sajten har jag väntat på, kul att den äntligen kom hit :)
Jag har flyttat upp till Backe i Jämtland och här trivs jag enormt! Jag har 3 barn på 22, 20 och 10 år.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag heter Johan och är en av grundarna till iFokus och driver sajten Datorn iFokus.
På mitt "riktiga" jobb har jag fått en ny deluppgift att blogga om Microsoft Office. I mitt tidigare liv så drev jag även ett musikfanzine som heter Mandarin Fanzine.
Klart kul med en sajt om journalistik och text i allmänhet!
Mvh // Johan

Hejsan, jag heter Vanessa. Är utbildad copywriter (reklamskribent) och manusförfattare. Har journalistik med mig sedan modersmjölken då mamma var journalist i sitt dåvarande hemland USA. Har jobbat som copywriter, informatör, webbskribent och säkert annat som jag glömt. Har även pluggat allt annat skrivande, som "Att skriva sitt liv", andra manuskurser förutom det jag läste på heltid. Och även här säkert fler saker som jag inte minns så här rakt av.
Så skrivande är mitt liv, men är nu sjukskriven sedan ett och ett halvt år. Men ska banne mig tillbaka till arbetslivet igen.
Jobbar även volontärt med allt från hemlösa katter och djurskydd. Även här började det med skrivande i första hand. Sedan utvecklades till mer.
Det ska bli kul att titta, läsa och bidra här. /Vanessa