Vem är du?
Nu vill jag veta vem alla är, vad ni gör, m.m Är så kul om vi håller koll på varandra och kan hålla utkik efter varandras arbete!
Jag är alltså Emma, jag jobbar i Umeå och är redaktör för 3 tidningar (Västerbottens Näringsliv, Villa Västerbotten och Upp i Norr). Detta har jag bara gjort i drygt en månad, och innan dess var jag frilansare åt Ridsport, och är utbildad Medieproducent.
Jag är rätt ny inom hela journalistik-delen men tycker det är jättekul och hoppas på en framtid inom just detta!

Jag heter Elisabeth och är Sajtvärd för övernaturligt.ifokus. Jag arbetar som medium och jag skriver väldigt mycket så den här sajten har jag väntat på, kul att den äntligen kom hit :)
Jag har flyttat upp till Backe i Jämtland och här trivs jag enormt! Jag har 3 barn på 22, 20 och 10 år.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag heter Johan och är en av grundarna till iFokus och driver sajten Datorn iFokus.
På mitt "riktiga" jobb har jag fått en ny deluppgift att blogga om Microsoft Office. I mitt tidigare liv så drev jag även ett musikfanzine som heter Mandarin Fanzine.
Klart kul med en sajt om journalistik och text i allmänhet!
Mvh // Johan

Hejsan, jag heter Vanessa. Är utbildad copywriter (reklamskribent) och manusförfattare. Har journalistik med mig sedan modersmjölken då mamma var journalist i sitt dåvarande hemland USA. Har jobbat som copywriter, informatör, webbskribent och säkert annat som jag glömt. Har även pluggat allt annat skrivande, som "Att skriva sitt liv", andra manuskurser förutom det jag läste på heltid. Och även här säkert fler saker som jag inte minns så här rakt av.
Så skrivande är mitt liv, men är nu sjukskriven sedan ett och ett halvt år. Men ska banne mig tillbaka till arbetslivet igen.
Jobbar även volontärt med allt från hemlösa katter och djurskydd. Även här började det med skrivande i första hand. Sedan utvecklades till mer.
Det ska bli kul att titta, läsa och bidra här. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Engla här. Arbetar som redaktör för en tidning som görs av tjejer och killar med olika funktionshinder. Grundtanken med tidningen är att människor med funktionshinder ska få en röst i samhället. Det är ett spännnade och lärorikt jobb som jag för det mesta älskar. Vi har intervjuat många kända personer, som bl.a. kronprinsessan Victoria, Göran Persson, Carolina Klüft, Bert Karlsson, Liza Marklund och många många fler.
I våras fick vi ta emot 25 000 kr från Konungens Jubileumsfond för Ungdom i Sverige. Och jag antar att vi fick priset för att vi är så himla bra, helt enkelt…
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
vad roligt! var finns denna tidning?

Tidningen finns i Karlskrona. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

EmmaL. Vad häftigt, redaktör för tre tidningar? hur hinner du med?
vad menas egentligen med en redaktör?
Jag vill gärna jobba som journalist i framtiden, helst för typ Vagabond. Att få resa utomlands och skriva artiklar om det.
Praoade på Lilla Aktuellt och fick skriva artiklar till hemsidan vilket var väldigt roligt.
Vad krävs det för utbildning för att bli journalist?

Om jag förstått det rätt så är Emma redaktör för tre egna tidningar. Vet inte hur de kommer ut till marknaden, omman måste prenumera och så vidare. Lite trevligt att få veta mer om dina tidningar och annat som du skriver till. /Vanessa
#10, välkommen! Om jag var du skulle jag söka praktikanttjänster på tidningar som skriver om trav (är tyvärr inte så insatt i ämnet, eller tidningarna) men ring dit och erbjud dina tjänster. om du jobbar hårt och är noggrann så uppskattas alltid jobbet. Lycka till!
#11 Hur jag hinner? oj, ja bra fråga..! jag har otroligt lätt öfr att skriva, det går fort och jag brukar inte sitta och förarbeta så mycket, utan ringer några samtal och skriver det jag kommer ihåg, då det ju fotast blir det som är mest intressant! sedan kommer inte mina tidningar ut så jätteofta, två stycken är en gång i kvartalet och en 2 ggr om år… sedan köper jag ju inte en hel del frilansmaterial också!
#12, det är inte jag som startat tidningarna, det är väletablerade tidningar i området sedan runt 10-20 år tillbaka, jag fick bara tjänsten som redaktör på dom, men kallar dom "mina" tidningar… kanske missvisande att säga så.. hm.. 
#11, glömde svara på var en redaktör är/gör. Jag är den som hittar på tidningens innehåll, vilka reportage som ska vara med, hur långa osv. sedan bokar jag upp frilansare som skriver det jag vill, och så skriver jag flera reportage själv, jag får sedan in allt material och då kollar jag att allt ser bra ut (texten är bra, rätt osv) och skickar det vidare till orginalaren (sätter ihop tidningen till ett pdf.). sedan får jag utskrivet en tidning som jag kikar igenom, gör ändringar i rubriker, bilder, placeringar och sådant, sedan ändrar han det jag bad om, å så får jag en till tidning som är "sista kollen". jag kollar den och sedan skickas den in till tryck.
det är nog ungefär vad jag gör! Hur kul som helst! 

Hej hopp! Emma heter jag & är Sajtvärd för Gerbiler & Fantasy.
Till vardags är jag distrubitör åt Forever, säljer aloe veraprodukter med andra ord.
Skriver gör jag lite smått då & då.
En del artiklar åt mina bägge sajter såklart. Plus att jag är en av de 2 som skriver nyhetsmailet åt föreningen Råtthjälpen.
Nån liten novell el. dylikt blir då oxå då & då. Jobbar på en fantasybok som jag hoppas kan bli klar ngn gång =)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
spännande! hur långt har du kommit på boken?

#16 Tack =) Jag pratar inte helst om boken, men på "papper" ( eller ja, så mkt papper nu ett dokument i datorn än är) så har jag inte kommit så långt, men i mitt huvud har jag massa ideer, det gäller bara att få ner dom på papper
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
kul! hoppas du får klart den!

Hej!Jag heter Susanne och är Medarbetare till Vanessa här på skrivlust.Jag är författare,och min debutbok gavs ut nu i början av augusti.Fler böcker är på gång!
Min utbildning har kommit utav livet!Annars har jag bara vanlig grundskola att falla tillbaka på

Men Susanne, du är inte Medarbetare till mig, utan till EmmaL som är värd för sajten. MandaR, du och jag är Medarbetare till Emma. Bara så du vet. Men det var jag som fiskade in dig, och är så glad och tacksam för det.
Vilket påminner mig om en sak - jag har blivit Medarbetare här, tack Emma. /Vanessa

Åh,medarbetare till Emma?
Ok,men huvudsaken att vi samarbetar allihop
!

Å, precis den här sajten behöver jag för att kunna utveckla mitt skrivande. :) Tack EmmaL & Medarbetare.
Återkommer med utförligare presentation senare!
Annars kan man läsa lite om mig på "Min sida" så länge.

#22 Var inne på din beskrivning på "min sida" så det verkar lovande att möta dig här mer i framtiden.
#11 Det finns skolor för att bli journalist. En av de mer välkända är väl Poppius. Fast det var länge sedan jag var och nosade på dessa utbildningar. Så andra har säkert mer aktuella tips.
När du är färdig med utbildningen kan du börja med att anmäla dig till typ Fritidsresor och sådant för att resa och skriva om sakerna du ser. Sedan utifrån det kan du söka dig mot Vagabond. Men haka inte upp dig på exakt var du hamnar, utan på att utveckla de sidor du vill ska värderas. /Vanessa
Ok, lite om mig då.. (:
Bor i Stockholm och ägnar dagarna åt att sitta vid datorn och driva runt på gatorna (patetiskt, I know). Å andra sidan håller jag faktiskt på ganska mkt med mina kaniner, sex st små sötnosar! Dem är mitt allt och finast.
Har även tre hundar som är lika underbara och lyser upp min dag ständigt. Bor tillsammans med min familj och går i högstadiet, vet inte riktigt om jag ska säga att det går något vidare.. Ganska uselt går det .
Well, är tretton år och ja.. Lyssnar på rock/metal/punk/pop, ja lite sånt. Mina favoritband är Simple plan, HIM, Tokio Hotel och Billy Talent samt Green day. Är alldeles för flummig och till viss del irriterande.. ;P
Him *love*
fick en känsla av att du gillade dem när jag läste din novell, "join me in death" är ju en låt.. bra låt!

Jag heter Victoria, fyller 20 år i januari. Är på dagarna hemma med katt och hund, ska troligtvis börja plugga distans efter jul. Läsa upp lite gymnasieämnen. Jag älskar att skriva Dikter och ibland även noveller, eller bara skriva ner min tankar. Djur och foto är också stora intressen :).
#25: Oh ja, en av mina favoritlåtar (:

Tänkte jag skulle skriva lite mer om målet med mitt skrivande. Just nu ligger det lite på is eftersom jag gick in i väggen för två år sedan och är sjukskriven för utmattningsdepression och även diskbråck. Pga det saknar jag just nu såväl ork som uthållighet. Men - så småningom - skulle jag vilja komma igång med nån typ av frilans. Skrividéer har jag gott om iaf. Jag saknar totalt fantasi så det är inte skönlitterärt skrivande, utan naturvetenskapliga populärfakta-artiklar jag vill kunna skriva (jag har ju en naturvetenskaplig utbildning som grund). Ja, det var lite om mig och mitt skrivande.

#29 Inte just nu, det var mer förut när jag gick i skolan. Just nu har jag ingen motivation alls att skriva.

Hej på er,
Jag heter Madeleine, 27 år gammal, och är teknikinformatör, vilket innebär att jag skriver företagsstandarder, produktmanualer och sånt - som har med teknik och information att göra ^_^.
Men det är inte så mycket därför jag är på skrivlust, utan på grund av mitt Fantasy-intresse. Har under många år försökt mig på att skriva skönlitterära böcker, men lyckas aldrig avsluta något. Har skrivit lite låtar och liknande istället.
Att bli författare är en dröm - hoppas att jag lyckas uppfylla den innan jag går i graven ;).

#30 Jobbigt det du råkat ut för. Själv så skriver jag en massa om min sjukdom MS som jag fick för snart två är sedan. Skrivandet av det har blivit ett bra sätt för mig att bearbeta känslorna runt det hela. Du kan titta in här och se lite av min bearbetningsprocess. /Vanessa
Ni är såååå välkomna alltihopa!

Grattis!Det är jättekul att se sin egen bok i tryck 

#36 Det är alltid en ljuvlig känsla att se det man gör bli publicerad. Det ger en mycket speciell känsla, då man skriver för att kommunicera. Men ligger det i byrålådan så kommunicerar man inte. Så grattis till dig :-). /Vanessa
Vi har många många fler medlemmar, så jag puttar upp denna tråd igen, så alla kan presentera sig!

jag är då Louise, fast vill nog bli kallad Wizy!
12 årig tjej. går i 6an, och hatar matte. ;P Är väl också utsatt av mobbning… älskar att skriva poesi. :) mina intressen är mestadels måla, djur & natur. <3 humm… jag har 4 (halv) syskon, 2 brorsor å 2 systrar. 1 systerdotter, hanna… är alltså moster sedan maj 2007.
äger 2 marsvin, maggie & våfflan, sysslar mycket med marsvinsutställningar, har ställt ut 2 ggr, och fick pris med båda samma dag på redan min 2:a uts.
och sedan har jag också en kattunge(snart iaf?) som jag inte döpt ännu… ;)
Jag lyssnar på rätt blandat, rock/metal/pop/punk är det iallafall mycket av. :D Mina älsklingsband är lätt Tokio Hotel, Simple Plan & Metallica. xP Sen lyssnar jag på skit mkt annat också! xD

Jag hittade hit från övernaturligt iFokus. När jag var mindre skrev jag oerhört mycket, spec korta berättelser om mig själv och drömmar, samt gjorde omslag till de. När jag gick på gymnasiet och vi skulle skriva en berättelse om återvinning sa min lärare att jag borde skicka in den novellen för att den skulle bli en utmärkt barnbok om återvinning. Jag gjorde aldrig det och vet nu inte vart jag lagt den (såklart).
Jag skriver lite på en bok, jag vet exakt hur den ska se ut och innehålla men när allt kommer ner på papper är det bara "skit". Så jag vet inte hur jag ska göra riktigt.
Övrigt gillar jag det övernaturliga, är 27 år, rider och vill rädda världen…
vill rädda världen, inte lätt, men en bra sak att kämpa för! DU får leta reda på novellen, vill läsa! Annars får du kanske göra en nyproduktion av den =)