Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etiketterfrågor-funderingarspråkdiskussionermanus-film-pjäs
Läst 299 ggr
NOGGFurious
3

Beta-läsare

Hej! Jag är ny användare här. Jag har kollat runt lite i trådarna.

Jag har hållt på med skönlitteratur ett tag. Har några manus som jag gärna vill ha redo för bokform. De behöver dock några som läser igenom dem först.
Det är mest allmän läsning som behövs, för att hitta lustigheter som författare själv inte hittar i och med att de vet vad som ska stå.

Så: någon som är intresserad av att läsa igenom varandras texter och få dem mer klara för publicering?

Mina manus kan ha lite annorlunda språk, och de har inslag av psykologi, filosofi, magisk realism, olika sorters kärlek.

Ifall någon är intresserad så hör av er! : )

Syntium
0

Jag är intresserad, för det låter intressant ^^ Tyvärr kan jag inte lova något mer än att försöka. Min ork och lust skiftar väldigt men jag hoppas det blir bättre snart. Så, du kan ju skicka om du vill med risk att det inte blir någon feedback alls.

"I'm too old for this shit."

Soligajag1
0

#0:
Hejsan !
Jag är mycket intresserad av att få läsa dina alster , 😊 tack .
Jag är Sajtvärd på Poesi här , sedan är jag med i Pieter.se - Soligajag_1
Gå gärna in och läs ,
Även härinne på Poesi gruppen .

Soligajag1

HH 🙂

NOGGFurious
1

Oj, kul! Jag skickar ett privat meddelande till er! :)

NOGGFurious
1

Hej på er! Jag var lite osäker kring ifall det skulle vara bäst att göra ett nytt foruminlägg eller att svara på det här inlägget. Men jag valde det sista alternativet!

Jag har ett facklitterärt manus, med fokus på "hjärngympa". Jag undrar ifall det är någon här som skulle vara intresserad av att provläsa! : )

Också, så vill jag gärna klargöra att jag fortfarande letar efter personer som vill göra läsutbyten, där man läser varandras texter! :D

Syntium
0

#4 Det här låter ju intressant! Min hjärna behöver gympas så jag gör gärna ett försök. Ser att jag har erbjudit mig förr och det gick inget vidare för mig då med att läsa men jag gör gärna ett nytt försök. Lite samma brasklappar som tidigare, lust och ork skiftar så du får bestämma.

Hur långt är manuset?

"I'm too old for this shit."

NOGGFurious
0

#5: Det är väldigt luftig text; mer fokus på innehållet än textmängd. Ungefär 100 sidor, med 1-2 gåtor/övningar på varje sida! : )
Jag skickar dig ett meddelande!