Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikett: skrivteknik-tips
Läst 449 ggr
[MelliOO]
1

Behöver hjälp med handlingen😊

Jag har tänkt skriva en bok som ska utspela sig ganska långt bak i tiden. Den ska handla om några ungdomar/ tonåringar utan föräldrar som ska överleva i skogen osv. Problemet är det att jag inte kan komma på vad boken ska handla om, alltså vad som är det stora målet. Skulle bli glad om nån kunde ge lite tips😀 —————————————— Behöver också hjälp med hur de ska överleva liksom, vad är rimligt att de äter exempelvis?

[Nemorion]
0

Om det kan vara till nån inspiration så skrev jag och en tjej en kort berättelse förra året, dvs vi turades om att skriva varannan sida, som handlade om fem föräldralösa ungdomar som begav sej av för att leva i en skog som låg i en dal uppe bland bergen.

Och handlingen var att de vuxna de levde hos innan typ förtryckte dem så de rymde därifrån för att skapa ett nytt liv. Och de hade med sej verktyg och så byggde de en primitiv stuga där vid en vattenkälla, och hade med sej frön så de odlade grönsaker, och plockade bär och jagade genom att sätta ut fällor, och fiskade. Fast det levde även kannibaler där, och en dag så blev de två yngsta kidnappade och uppätna av dem, och den äldsta vilken såg sej som ledaren och ansvarade för alla och som hittat resterna av dem blev stressad och paranoid etc och rädd att kannibalerna skulle återkomma, och de byggde en mur runt stugan. Och kannibalerna återkom aldrig men en dag så upptäckte han att de andra två hade sex, och han var också kär i henne och var redan extremt stressad ändå, så han förlorade helt förståndet och skar av den andra killens penis och våldtog tjejen, och sen fick de leva i skräck under honom som hans slavar i ett par år, och hon fick två barn som han döpte efter de som blivit uppätna eftersom han hade blivit galen och ansåg att han hade återupplivat dem. Och sen försvann han ut i skogen och anslöt sej till kannibalerna, och ledde dem tillbaka till stugan, och dödade slutligen den andra killen och tvingade de andra att också bli kannibaler. För ingen hade lust att skriva mer så fick sluta så. :p Var bara sådär runt 12 sidor lång.

Syntium
2

Kanske lättare ifall du utgår från en huvudkaraktär. Vad vill hen mest av allt? Vad hindrar hen från att få det? Typ så.

"I'm too old for this shit."