Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettnovell-roman
Läst 1025 ggr
Wiizy
0

1. Tragiskt Liv.

1 Delen "Hanna får veta sanningen om Emelie."

Hanna satt i sin bästis Emelie's säng på hennes rum och lät blicken glida över rummet. På högra väggen hade hon en marsvinsbur med 2 marsvin, som hete Sotis & Blacky. 2 släthåriga marsvin i rasen "Nonself" Blacky var svart med vitt på magen och Sotis var också svart fast med lite bruna/vita hår lite överallt. I alla fall.. Hon lät blicken fortsätta vandra och fastnade på dom svarta tapeterna, skrivbordet var tomt, utan mobilladdaren och mobilen, datorn och tangentbordet och musen förstås.. det såg rätt tomt ut, men Emelie älskade ju att ha det så. skrivbordet var frästen också svart. Liksom resten av rummet var pyntat med döskallar och svart. "Hur kan du ha så mycket döskallar igentligen?" frågade Hanna förskräckt och kollade på Emelie som satt vid sin säng hon också och kollade på Sotis & Blacky som sprang på golvet sedan svarade hon:"Jag älskar döskallar & döden för en dag ska jag hamna i döden, snart faktiskt. sa Emelie med ett leende och kollade på sin bästa kompis Hanna som stirrade på henne "skojar du eller? hur då?"

frågade Hanna spänt "Jo du förstår, jag ska ta mitt liv. jag mår piss" sa Emelie och en tår rann ner och sedan en till. Hennes svarta runt ögonen försvann tillsist, hon suckade tungt "Jävla liv." skrek Emelie argt eftersom dom var ensamma hemma. Hanna nickade och kände hur hennes mobil ringde, "Mamma!" sa Hanna trött och svarade "Hej Mamma." i telefon med glad ton, men blicken var kall "ja jag kommer" sa hon lite surt "jag måste hem, det är mat." sa Hanna och kramade om Emelie som tomt kramade tillbaka "gör inget dumt" sa Hanna o sprang ner för den välstädade hallen och tog på sig skorna o sprang ut och hela vägen hem. Men när Hanna kom hem sa hennes mor "tyvärr, maten är inte klar, du brukar ju sega dig hem. Så jag ringde innan. Jaja. Kan du vara vänlig och duka fram åt mig gumman? Hanna! Vad gör du?! Jag bad dig ju duka!" sa hon irreterat. "Och snälla, fixa i ordning dig sedan, du kan inte se ut hur som helst om vi ska få gäster. Du skämmer ut oss. Det vill du väl ändå inte?" gnällde Hannas mamma, Hanna stönade. "Okej, förlåt mamma." och började duka fram.  "Nehe! Så är den Ändå INTE KLAR!" sa Hanna argt och loggade in på MSN .

*Hanna<3* Säger:

Hej Emelie. <33 Maten var inte riktigt klar, så jag måste vänta lite till. :( Men det är iof bra. Då kan vi ju snacka! ^^

Emelie - Hata livet! Säger:

Hej sötnos, Okey… :P jag mår inge bra :'( funderar på att dra ut till nå berg o hoppa(U) förlåt!

*Hanna<3* Säger:

Det får du inte Emelie! Jag älskar dig ju vet du la?

Emelie - Hata livet! Säger:

Okey. men jag ska logga ut nu i alla fall. (L) puss!

*Hanna<3* säger:

japp jag med ska käka ;) love yah :D gör inge dumt nu.

Emelie - Hata livet säger:

Nej jag lovar :)(L) Puss&kram älska dej!!!!!!!!! <33333333 kom om du vill sen ;)

*Hanna<3* säger:
Klart jag gör. Om jag får alltså, farsan & morsan vill att jag ska uppehålla dom jäkla gästerna, liksom, hallå! Det är inget roligt att prata mä dom, de e ju ba gamlingar :O

*Hanna<3* är nu offline.

Wiizy
0

Tycks? :)

SusanneStromstedt
0

Jag ska läsa senare när jag inte är påverkad av smärtstillande.Jag äter morfin just nu efter en operation som fixade min brutna arm.Men jag lovar,ska läsa så fort hjärnan hänger med igen/kram