Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettot-utanför-ämnet
Läst 683 ggr
MalleMissYou
0

R.I.P min älskade Calle!

Du var min vän Du var mitt allt Du var den sötaste Som någonsin fanns

Jag minns när jag var fem Du hade nyss fått ett nytt hem Och du var min nya, och enda vän

Idag hörde jag nyheten Om att du är borta Borta från den här världen Och du är nu i Guds händer

Jag hoppas att du är nöjd med ditt liv Och att du ska fortsätta i himelens tid

Jag hoppas att du älskade mig Lika mycket som jag älskade dig

Men din själ lever vidare på jorden Och vi som älskade dig Kommer aldrig glömma tiden Då du var här med vår familj

Vila i frid min älskade ängel Du kommer för alltid att vara hos mig Så länge jag lever

(Denna dikt är tillägnad till min mosters älskade hund, Calle, som dog idag, 5 december 2007, av ålderodm och sjukdom, aldrig någonsin kommer vi glömma dig våran älskling. Du är den sötaste varelse som någonsin funnits på denna jord. Hela familjen älskar och sörjer den vackra varelse som nu lämnat oss. Du finns i våra hjärtan! Nu säger jag detta till dig för allra sista gången: Vacker tass. Och jag skänker dig en korvbit för den duktiga hund du var. Vi glömmer dig aldrig!)

Wiizy
0

Malin, du skriver UNDERBART som jag redan sagt. Jag älskar din stil att dikta på. Fortsätt så här gullungen.

Så, fixade även datumet du skrev fel på som du bad mig om. sköt om dig, Calle har det bra där uppe nu<3

jn84
0

Vilken fin dikt! Rörde mig verkligen till tårar..