Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettskrivteknik-tips
Läst 915 ggr
Wiizy
0

Noveller ;)

jaa..jag ska bara tipsa er om att imorgon fredag, så kommer jag lägga upp noveller här.. jag gör olika "avsnitt" eller vad man ska kalla det, i varje novell "bit/avsnitt" såå det är nummrerat i 1 - 2 - 3 - 4 osv.

Jag har skrivit 2 avsnitt på "Tragiskt Liv" (håller på med 3e nu.)
BEräknat att vara >>> 15 Avsnitt.
Jag har skrivit 4 avsnitt på "Typiskt tonåringsliv" (Håller på med 5:e.)
Beräknat att vara >>> 20 avsnitt.
KAN BLI BÅDE MER OCH MINDRE AVSNITT , VI FÅR SE!

Lite inlevelse i vad dom handlar om:
* Tragiskt liv - En flicka, Emelie. som tyvärr får känna på tråkigt tonåringsliv, hon känner att hon inte vill leva längre. Hennes framtid ser mörk ut, och hon har ingen anledning att leva längre för. enligt henne. hennes kompis Hanna gör ALLT för att hon ska fatta, livet är på skoj, man ska inte ta det allvarligt. ska Emelie lyssna? tja, läs så får ni se! mycket känslor inblandade… mesta dels sorg.

* Typiskt Tonåringsliv - En flicka, Hanna. som upplever både mobbning och stryk i skolan, och har problem hemma. hennes 2 bröder får all tid. och hennes syster är otrevlig, ingenting verkar se ljust ut längre. hon är känd att vara "emo-kid" eftersom hon klär sig mestadels i svart. något hennes pappa inte alls gillar.

Det är meningen, att det ska bli någon mer novell, som blir glad, men just nu har jag domma 2. jag skriver även en bok om en flicka, men den får ni tyvärr inte veta sörskilt mycket av… :)

emsems
0

Kom den aldrig?

Wiizy
0

#1 - Hmm , nej glömde bort . ;-)

emsems
0

Haha ser den har kommit ut nu. jag får börja läsa när jag kommer hem, ska snart åka från jobbet så.. =)

Wiizy
0

Yay :D