Skrivgrupp
Hejsan, vi har en dold grupp här på forumet, där man kan lägga in sina skrivalster. För att kunna göra det, samt kunna se det måste man dels bli medlem här på sajten, sedan säga till om ni vill vara med där.
Så varför gör vi så här? Jo, det har faktist med Upphovsrätt att göra. För om folk bara passerar och läser så kan de oseriösa läsarna sno det hela. Vilket ingen av oss vill.
Där kan du som sagt lägga ut texter. Glöm inte att skriva detta tecken plus ert namn eller åtminstonde nick - ©. Sedan hoppas vi på konstruktiv kritik eller beröm. Det är alltid trevligt att se om någon varit där inne och läst, så skriv gärna "Hej, vad bra/har du tänk på det här och så vidare".
Skriv här om ni vill vara med i den gruppen. Gärna med en beskrivning om vem du är och vad du skriver, gör eller så. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ingen? /Vanessa

bara en liten fråga….hur får du det där copyright c-et? Jag skriver för lite för att vara med i en sådan grupp, känner jag…

Ingen skriver för lite, bara intresset finns så mer än hälftet vunnet. Sedan kan det gälla allt från artiklar, saker för hemsidor till milslånga romaner :-).
I word får du copy tecknet genom kortkommandot ctrl-alt-c så blir det ©. Fast inte när man på iFokus, så då kopierar jag in den.
Det går även att gå upp i menyn, infoga - symbol. Sedan kommer att alfabetsliknande bord. Där hittar du © och en massa andra intressanta tecken. /Vanessa.
Jag är intresserad av att vara med i gruppen, i alla fall så länge det inte finns något krav på att man ska skriva/läsa i gruppen (självklart kommer jag göra det, men har oftast inte så mycket tid)
Edit: Missade det där med att skriva vad man gör: Jag skriver mest noveller/sagor med fantasy-/scifi-tema, dock blir det inte så många och oftast blir de aldrig färdiga ^^'

Du är nu inbjuden, och mappen heter just nu "Egna skrivalster och diskussioner om dem". Fast namnet kommer att ändras. Än är det bara jag som lagt in en grej där, men hoppas på fler medlemmar. Sedan om de hellre vill lägga det på öppna sajten så fungerar det också.
Märker du något problem, som att jag råkat låsa ut dig eller liknande så skicka då pm till mig. Är nybörjare på det här. /Vanessa
man kan göra detta tecken: ©här på detta sättet:
alt +184. det går jättebra :)
alltså ALT + 184 samtidigt när man skriver 184 ( 184 på det numeriska tangentbordet)
Ska tänka på saken Vanessa. Jag gillar ju att skriva då och då.
Varför trassla till det, när det är så enkelt :) alt +184 så blir det: ©
Jag är gärna med i den gruppen :)

Så fort jag rensat mitt tomma huvud och löst hur man bjuder in er så gör jag det. Är alldeles för stressad för att se hur man gör. Men snart. /Vanessa
Jag vill också vara med i den gruppen. :)
[Anmäler mitt intresse]
jag oxå, om det går för sig :)))
kram

Jag är gärna med i gruppen!
Skriver inte mycket för tillfället, men har seriösa planer på en ungdomsbok för yngre tonårens tjejer. Hade en bra början och upplägg för allting på datorn, även en bok "om mitt liv" men datorn kraschade i våras och allt är borta för alltid. Har inte riktigt orkat ladda om för att börja om allt igen.
Men läser gärna och kommenterar andras texter! Kanske kan komma igång lite själv igen då med…

Jag vill också vara med. Jag har en bakgrund som journalist men skriver numera mest bara "åt mig själv". Oftast skönlitterära texter och lyrik men även en del faktatexter.

Jag vill ;)
Jag skulle behöva en anledning och komma igång. Så snart du orkar Vanessa så hänger jag med…

Nu tror jag att jag lagt in er på den privata sajten. Då det är första gången för mig så får ni skrika till om ni ser fler än en röd mapp. Då har jag gjort fel. Den enda röda mapp ni får gå in på heter gruppen "medlemmar i privat sajt". Så vi får se om jag lyckades. Man ska inte göra saker mitt i natten. Sov gott, vilket ni nog redan gör. /Vanessa