felstavvning..
haj, jag hetter Nutella ock komer fron Afrikka. jag har veldigt svort for at stava rett. jag har säkårt stavatt fel överalt i dena täxten :P menn har ni nogra bra tipps po hur jag lettare kann lära maj stava rett?
Läs mycket.
Helena

Öva och öva. Ingen föds och stavar rätt på en gång. Utan det gäller att lyssna på lärarna, öva och läsa en massa.
En annan sak som man ska göra är att skriva, lämna texten en stund och sedan gå tillbaka. Då ser man ofta felen man gjort. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Ha gärna en ordlista i närheten att slå upp i när du känner dig osäker.
Och som #1 säger, LÄS mycket. Du lär du dig se orden, hur de används och ska se ut.

Det du skrev stavas så här:
Hej, jag heter Nutella och kommer från Afrika. Jag har väldigt svårt för att stava rätt. Jag har så klart stavat fel överallt i denna text. Men har ni några bra tips om hur jag lättare kan lära mig att stava rätt?
**Läs och jämför med det du skrev:
**haj, jag hetter Nutella ock komer fron Afrikka. jag har veldigt svort for at stava rett. jag har säkårt stavatt fel överalt i dena täxten :P menn har ni nogra bra tipps po hur jag lettare kann lära maj stava rett?

…läser man inne på Ångestsjukdomar så kan h*n stava HUR BRA SOM HELST!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Ja på Ångest sjukdommar stava hon ju jätte bra. !
troll? Har en "kat" som heter Bin Laden enligt sin pres.
#7 Tyvärr tror jag det, för h*n har även köpt en fladdermus i SVerige, något som jag är rätt säker på att man inte kan göra samt stavar fel med väldigt många åäö, bokstäver som finns i väldigt få språk förutom svenskan (vad jag vet iallafall), och det borde väl inte falla sig naturligt för nån som kommer från Afrika?
Ogillar att anklaga nån för att vara ett forum-troll, men det mesta i det här fallet pekar på det. (Jag ber så mycket om ursäkt om det inte är så
)

Ja, det här har hon skrivit på ångestsjukdomar bland annat. Ganska så rätt stavat. Så det är en av flera som jobbar för att bli troll. Fortsätter det så går vi vidare. /Vanessa
Skriver man i ett ordprogram kan man ju alltid ha rättstavningsstödet på. Försök skriva brev, även om du inte postar dem.

Hon kan stava, det är bara det att hon går in på olika sajter och skriver saker för att göra fin povokation. Vad hon inte vet är att hon har samma ip-nummer även om hon byter nick. För det har hon gjort nu. Och fortsätter att försöka förstöra nätet. Men någon dag växer väl även den människan upp. Hoppas jag. /Vanessa

Håller med dig. Vi har dock ganska bra koll på trollen och meddelar varandra över sajtgränserna när någon dyker upp. Men på vissa ställen sköter de sig, på andra beter de sig som idioter. Förstår inte varför något sådant kan roa dem. De borde titta på tråden "Klotter" här och lära sig att det finns vettigare sätt att få folk att engagera sig och känna för dem. Bland annat. Nämligen genom att uttrycka sig, dock inte på väggar och sånt. /Vanessa
He he, ganska lätt att genomskåda. Extremt få människor som kan språket så dåligt hade lyckats få de meningarna grammatiskt korrekta. Klassisk miss. Ungefär som när man låtsas skriva något på datorn men glömmer att trycka på space. :)

Är så innerligt less på dessa "troll" som härjar runt på