Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettpoesi-och-dikter
Läst 971 ggr
[Mariaxx]
0

Ont i min kropp

Det sliter och drar, ett nödvändigt ont. Jag välkomnar den oerhörda smärtan, låter den skölja över min kropp. Jag känner mig starkare än någonsin, naken och totalt oegoistisk.

Det jag ska göra är det absolut finaste jag gjort, och många före mig. Jag får en kraft inom mig den övermannar mig totalt och jag krystar….

Min dotter är här, så underbar och helt ny, hennes liv startar i denna stund skriket når våra öron. Underbara lilla flicka, den vackraste i världen. Och du kom från mig….

Tack för att du kom lilla vän!

Tillägnad min dotter Tuva.

SusanneStromstedt
0

Vilken fin liten tjej!!!!

[Mariaxx]
0

Tackar…har två döttrar, söta bägge två…

vanessa
0

Wow, så har jag aldrig hört en födsel beskrivas av mamman. Den borde du lämna till sjukhusets kuratorer som hanterar de som är livrädda för smärtan och vill ha kejsarsnitt. Ja, jag var en av dem som ville ha kejsarsnitt om jag skulle bli med barn, men valde bort barn helt. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

[Mariaxx]
0

Åh, Vanessa…..

Jag gjorde ju snitt med nr 1. Jag var skitskraj rent ut sagt när nr 2 var på gång, bad dom snitta mig då när värkarna var som värst. Det är inte kul att vara rädd alls för en förlossning, tro mig jag vet. Men med dagens otroligt bra smärtstillande medel så var det ett rent nöje att föda. Gjorde inte alls så ont som andra mammor sagt. Tänk så egoistiskt av människor att sitta och berätta sina dåliga erfarenheter när en vän eller anhörig är gravid. Fattar dom inte hur det uppfattas av en gravid kvinna…? Då menar jag meningen: Oj, när huvvet skulle ut så trodde jag att jag skulle gå sönder. 

*massor av kramar till dig Vanessa*

SusanneStromstedt
0

Mitt första flickebarns födelse har jag inget minne av.Det blev akut och jag fick en massa konstiga medel så jag tuppade av.När jag vaknade hade dom gjort ett snittat mig i skrevet och tagit ut henne med sugklocka.till flicka nr 2 vägrade jag ha nån form av bedövning.jag ville uppleva varenda känsla som blev av en förlossning.Det gick bra.det enda som gjorde ont var öppnandet,själva förlossningen kändes inte alls.Några timmar senare fick jag åka hem med babyn.Jag var oförskämt pigg och fräsch sa dom.Jag duschade med babyn,fick i gång både amning och mage på några, timmar så läkarna bedömde att jag var redo att åka hem.

vanessa
0

Tack för dina vänliga ord.

Det är konstogt med alla skräckhistorier som de alltid ger. De borde göra som Madonna sa en gång: När barnet fötts så är det som ens hjärta fått ben. Och det är väl det som räknas, inte smärtan.  

Det finns flera anledningar till att jag inte skaffat barn. Skräcken att kroppen ändras är en av dem, faktiskr värre en födselskräcken. Jag har två underbara bonusbarn. När jag började fundera på att faktiskt skaffa mig barn så blev jag kroniskt sjuk. Med graviditeten måste jag sluta med medicinen i 9 månader. Och då finns risken att jag blir sämre. Attans att min biologiska klocka började klämta så sent :-). Oj, vad ärlig jag blev helt plötsligt. Din dikt gav nog den effekten på mig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

SusanneStromstedt
0

Jag slår vad om att din bonusbarn njuter av dig utan att behöva konkurera med andra barn om dig Kyss